افزایش قیمت بیت کوین پس از رشته توییت مدیرعامل توییتر

افزایش قیمت بیت کوین از خبرهای مهم اخیر است که قصد داریم در مقاله امروز تمام جزئیات آن را بررسی کنیم. چند روز پیش، مدیرعامل توییتر «جک دورسی» اعلام کرد که شرکت اسکوئر در نظر دارد که یک سیستم استخراج بیت کوین بسازد. در پی انتشار این خبر، نظرات بسیاری به سمت «دورسی» و ارز دیجیتال بیت کوین جلب شد. به همین دلیل، قیمت بیت کوین دوباره به بالاتر از ۶۰ هزار دلار رسید. اگر شما هم مشتاق هستید تا جزئیات بیشتری از این خبر را بدانید، با ما همراه باشید.

افزایش قیمت بیت کوین

«جک دورسی» مدیرعامل توییتر می‌گوید که شرکت اسکوئر (Square) «در نظر دارد» که سیستم استخراج بیت کوین اختصاصی خود را بسازد. او می‌گوید که این شرکت قصد دارد سیستم فوق را از طریق نوعی سیلیکون سفارشی و نرم‌افزار منبع باز، بسازد.

این مدیرعامل موفق در یک رشته توییت نوشت:

«شرکت اسکوئر در نظر دارد که یک سیستم استخراج بیت کوین را مبنی بر سیلیکون سفارشی و به‌صورت منبع باز برای افراد و تجارت‌ها در سرتاسر جهان بسازد. قطعا در انجام این کار نیز از مدل کیف پول سخت‌افزار خود پیروی می‌کنیم. یعنی این سیستم را تحت همکاری با جامعه می‌سازیم. اول از همه نیز باید به افکار و سوال‌ها بپردازیم.» همین توییت، آغاز افزایش قیمت بیت کوین بود.

وی سپس نیز افزود که چنین پروژه ممکن است از رویکردی مشابه، پیروی کند؛ همان طور که کیف پول سخت‌افزار بیت کوین، اسکوئر، پیش‌تر در همین تابستان شروع به کار بر روی آن کرد. اما ساختن یک سیستم استخراج برای شرکت پرداخت، بسیار پیچیده‌تر از ساختن یک کیف پول ساده است.

همان طور که «دورسی» نیز اشاره کرد، ساختن چیپ‌های سفارشی «بسیار گران» است. البته همین ساخت چیپ‌ها می‌تواند قلمرو جدیدی برای این شرکت پرداختی باشد که همیشه یکی از طرفداران بزرگ ارز دیجیتال بیت کوین بوده است.

توییت‌های «جک دورسی» عامل بالا رفتن قیمت بیت کوین

«دورسی» بار دیگر نوشت:

«استخراج باید بازده بیشتری داشته باشد. رفتن به سمت مصرف انرژی کمتر و همچنین پاکیزه، برای اقتصاد، تأثیر و مقیاس‌پذیری بیت کوین خوب است. در حقیقت انرژی، مشکلی در سطح سیستم است که به ابتکار عمل در زمینه سیلیکون، نرم‌افزار و همچنین ادغام، نیاز دارد. بزرگ‌ترین فرصت‌ها در اینجا چه فرصت‌هایی هستند؟»

توییت سوم وی نیز از قرار زیر است:

«طراحی سیلیکونی تنها در تعدادی از شرکت‌ها، بسیار متمرکز شده است. این بدان معناست که منبع و عرضه این ماده بیش از حد محدود است.»

«جک دورسی» در ادامه نیز پست دیگری را در توییتر منتشر نمود که به افزایش قیمت بیت کوین کمک کرد:

«توسعه سیلیکون، بسیار گران است. این توسعه همچنین به سرمایه‌گذاری بلندمدت نیاز دارد. باید گفت که توسعه این ماده بیش از هرچیز، رابطه تنگاتنگی با طراحی سیستم و نرم‌افزار دارد. چرا شرکت‌های بیشتری این کار را برای این ماده انجام نمی‌دهند؟»

«دورسی» درست مانند توییت‌های پیشین خود درباره برنامه‌هایش برای کیف پول سخت‌افزار، جزئیات زیادی را درباره آنکه سیستم‌های استخراج دقیقا به چه صورت قرار است کار کنند، به اشتراک نگذاشته است. اما او گفته است که هدف ممکن است کارآمدتر کردن استخراج و قابل دسترس کردن آن برای افراد بیشتری باشد. همین موضوع نیز می‌تواند دو تا از مهم‌ترین مسائل مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال را هدف گیرد.

مصرف نیروی مربوط به بیت کوین در سال‌های اخیر به رکورد جدید دست یافت. همین موجب بالارفتن نگرانی‌ها درباره تأثیر ارزهای دیجیتال بر تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی شد. استخراج به‌علاوه موجب افزایش قیمت‌ها و همچنین کمیاب‌شدن GPUها نیز می‌شود. این نیز باعث شده است که استخراج به‌طور مستقل برای علاقه‌مندان متوسط ارزهای دیجیتال، به‌طور چشمگیری سخت شود.

توییت‌های جنجالی «جک دورسی» در رابطه با استخراج بیت کوین

این مدیرعامل در ادامه نیز توییت‌های دیگری منتشر کرد که موجب افزایش قیمت بیت کوین شد:

«استخراج در حال حاضر در دسترس همه افراد نیست. در صورتی که استخراج بیت کوین باید به سادگی زدن پریز برق در یک منبع نیرو باشد. امروزه مشوق‌های کافی برای تشویق افراد به غلبه بر پیچیدگی‌های اجرای یک ماینر برای خود، وجود ندارد. بزرگ‌ترین موانع در اجرای ماینرهای افراد چیست؟

تیم ما با رهبری @jessedorogusker، تحقیقات فنی و عمیق مورد نیاز بر روی این پروژه را آغاز خواهد کرد. ما از شنیدن افکار، ایده‌ها، نگرانی‌ها و همچنین همکاری شما، خوشحال می‌شویم. آیا به‌نظر شما ما باید این کار را بکنیم؟ چرا آره و چرا نه؟ ما این رشته توییت را به‌محض آنکه تصمیم خود را گرفتیم، به‌روزرسانی می‌کنیم.»

همان طور که در توییترهای این مدیرعامل جوان خواندید، «دورسی» می‌خواهد که استخراج بیت کوین برای همه به امری آسان تبدیل شود؛ اینکه شرکت «اسکوئر» بتواند چنین چیزی را محقق سازد یا نه، مشخص نیست. او گفته است که این شرکت، تحقیقات خود را بر روی چنین موضوعی آغاز خواهد کرد و همچنین امیدوار است که بازخوردهای مخاطبین را در این بین درباره ایده خود، بشنود.

جمع‌بندی

افزایش قیمت بیت کوین از موضوعات جنجالی و خبرساز اخیر بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم. «جک دورسی» مدیرعامل توییتر در رشته توییتی اخیرا از ساخت سیستمی مخصوص استخراج بیت کوین صحبت کرده است. او در این رشته توییت می‌گوید که باید استخراج را به امری ساده برای تمام افراد تبدیل کرد. همچنین وی اشاره کرده است که باید این استخراج را به امری پربازده‌تر نیز تبدیل کنیم. جالب است بدانید که پس از توییت‌های وی، بیت کوین دوباره به قیمت بالایی دست یافته است.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/16/bitcoin-above-60k-after-twitter-ceo-jack-dorsey-said-square-is-considering-building-a-bitcoin-mining-system/

Comments (0)
Add Comment