فروش ارز دیجیتال بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران ضعیف

فروش ارز دیجیتال بیت کوین اخیرا خبرساز شده است. در حقیقت، داده‌ها نشان می‌دهند که دستان ضعیف‌تر، یا همان سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و نابلد، در حال فروش ارزهای BTC خود در وضعیت ضرر هستند.

فروش ارز دیجیتال بیت کوین

سرمایه‌گذاران کوتاه مدتی که ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را با قیمت ۶۸,۰۰۰ دلار خریدند، در حال فروش ارزهای خود با ضرر هستند.

شرکت تجزیه و تحلیل Glassnode، گزارشی را منتشر کرد. این شرکت طی این گزارش، قیمت حقیقی را که در طی خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) توزیع شده بود، در شبکه بیت کوین مورد تجزیه و تحلیل خود قرار داد. این گزارش نشان‌دهنده توزیع عرضه کوین با قیمتی است که آخرین بار در درون زنجیره حرکت کرده است. همین اطلاعات باعث می‌شود بتوانید تشخیص دهید که چه سرمایه‌گذارانی بیت کوین‌های خود را با سود فروخته‌اند و چه سرمایه‌گذارانی با ضرر.

بسیاری از تریدرها از ۱۰ام می تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۱، بیت کوین را با طیف قیمتی ۵۴,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند. اما زمانی که افت عمده بازار شروع شد، بسیاری از آن‌ها هجوم آوردند که از شر دارایی‌های رو به افت خود خلاص شوند و به همین دلیل به فروش ارز دیجیتال بیت کوین رو آوردند. دوره فروش تا ۷۱ روز ادامه داشت. تحلیل‌گران Glassnode این دوره را «انتقال بیت کوین از دستان ضعیف به قوی» نامیدند. این یعنی سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت در حال فروش بیت کوین خود به سرمایه‌گذاران بلند‌مدت بودند.

در نوامبر سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین دوباره به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار رسید و سرانجام اوج قیمتی ۶۸,۷۸۹ دلار خود را ثبت کرد. از نوامبر سال پیش، قیمت این ارز دیجیتال به‌تدریج دوباره به کاهش خود ادامه داده است. سرمایه‌گذارانی که بیت کوین را بالای ۶۰ هزار دلار خریده بودند، در حال فروش ارزهای خود در طی یک دوره فروش طولانی‌تر به سرمایه‌گذاران بلندمدت هستند که تا ۱۳۸ روز طول کشیده است.

گزارش Glassnode در رابطه با فروش بیت کوین

Glassnode می‌نویسد:

«این رفتار به ما بازاری را نشان می‌دهد که با دارندگان حساس به قیمتی پر شده است که حتی اگر در وضعیت ضرر هم باشند، تمایلی به فروش کوین‌های خود ندارند. اما خریداران معمولی، به‌شدت از بازار ناپدید شدند. حالا سهم این دسته از سرمایه‌گذاران بسیار کمتر از سهم آن‌ها در ماه‌های می تا جولای ۲۰۲۱ است.»

چنین تجزیه و تحلیل‌هایی درباره فروش ارز دیجیتال بیت کوین دو چیز را به ما نشان می‌دهد؛ اول آنکه سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین، هرچقدر هم که این سیر نزولی طول بکشد، باز هم ارزهای خود را نمی‌فروشند. دوم آنکه بازار بیت کوین بعد از بیرون کردن خریداران معمولی، ممکن است دوباره از جا بلند شود و افزایش یابد؛ چراکه این بار روند نزولی ۱۳۸ روز طول کشیده است. در حالی که افت نوامبر-آگوست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با روند نزولی که در حال حاضر بازار با آن روبه‌رو است، نصف این مقدار بود.

این گزارش همچنین به این موضوع اشاره دارد که با وجود این روند نزولی، بیت کوین‌ها در حال برداشت از صرافی‌ها هستند که نشانه‌ای از یک روند صعودی در همین نزدیکی محسوب می‌شود؛ چراکه چنین چیزی، فروش‌های یک‌جا و ارزان چشم‌‌گیر این ارز دیجیتال را محدود می‌کند.

«برخلاف این پس‌زمینه سیاسی جغرافیایی و کلان که خیلی هم نامعلوم است، اما رفتار دارندگان بیت کوین، اعتقاد صعودی قابل‌توجهی را همچنان حفظ می‌نماید. کوین‌ها همین طور پشت سر هم از صرافی‌ها برداشت می‌شوند و به کیف پول‌های نقد رو به افزایش انتقال پیدا می‌کنند. این‌ها همه شبیه به کوین‌های هولدرهای بلندمدتی هستند که در دست ساخت قرار دارند.»

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/03/data-shows-weak-hands-are-selling-bitcoin-at-a-loss/

Comments (0)
Add Comment