پذیرش بیت کوین در مک دونالد و بسیاری از مکان‌های دیگر

پذیرش بیت کوین از موضوعات جنجالی اخیر است که دانستن اطلاعات آن برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، بسیار ضروری است. ارزهای دیجیتال تا به‌امروز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. به‌همین دلیل نیز آنها را در بیشتر مکان‌ها می‌بینیم و همچنین افراد بسیاری از آنها استفاده می‌کنند. همین امر موجب شده است که شرکت‌ها و برندهای بسیاری به این دسته از ارزها روی بیاورند. حالا شرکت‌های بسیاری، پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتالی را به‌خوبی می‌پذیرند. اخیرا نیز برندهای بسیار معروف و جهانی همچون مک دونالد، پیتزا هات و استارباکس به پذیرش ارز دیجیتال بیت کوین در ال سالوادور روی آورده‌اند. با ما همراه باشید تا این خبر جنجالی را بررسی کنیم.

پذیرش بیت کوین

تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ به‌عنوان روزی یاد می‌شود که بیت کوین برای اولین بار به‌عنوان یک پول قانونی در هر کشوری، پذیرفته شد.

از آنجایی که بیت کوین به یک روش پرداخت تبدیل شده است، شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا همبرگر مورد علاقه خود را در مک دونالد (McDonald) حساب کنید. شرکت فوربز (Forbes) تایید کرد که مک دونالد شروع به پذیرش ارز بیت کوین در ال سالوادور کرده است.

اوپن نود (OpenNode) نیز یک پردازنده پرداخت‌های بیت کوین در کالیفرنیاست. این پردازنده نیز اعلام کرده است که با مک دونالد شریک شده است تا پذیرش پرداخت‌های بیت کوین را برای مک دونالد، امکان‌پذیر سازد.

«آرون ون ویردوم» نیز از ابتدا به پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداختی، باور داشت. وی نیز یک روزنامه‌نگار مجله بیت کوین است که انتظار نداشت زیرساخت پرداخت بیت کوین از روز اول در دسترس نباشد. او در توییتر خود نوشت:

«همینطور به یک رستوران مک دونالد در سن سالوادور رفتم تا ببینم که می‌توانم صبحانه خود را با بیت کوین حساب کنم. راستش را بخواهید کاملا منتظر بودم که جواب منفی بگیرم. در کمال تعجب، آنها یک تیکت با کد QR چاپ کردند که مرا به یک صفحه وب با صورت حساب سریع بردند. حالا من درحال لذت بردن از صبحانه سنتی خود هستم.»

پیتزا هات (Pizza Hut) در ال سالوادور نیز همچون مک دونالد، شروع به پذیرش بیت کوین کرده است. رئیس این پیتزا فروشی «نایب بوکله» پستی را در توییتر منتشر کرد و پرسید: «چه کسی پیتزا هات می‌خواهد؟» لینک این پست:‌ https://twitter.com/nayibbukele/status/143526933969181492

مشتریان استارباکس (Starbucks) نیز مشابه همین داستان را گزارش کرده‌اند که این برند نیز بیت کوین را به‌عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرد. «ماریو آگوئیلوز» مدیر ارشد فروش نیز توییت کرد:

«این برای تمام منتقدانی است که می‌گفتند که هرگز از بیت کوین نمی‌توان برای خرید یک قهوه استفاده کرد. حالا من با بیت کوین، قهوه خود را در استارباکس در ال سالوادور حساب کردم.»

جمع بندی

پذیرش بیت کوین یکی از موضوعات جنجالی بود که امروز به آن پرداختیم و دانستن آن برای علاقه‌مندان این زمینه، ضروری است. ارز دیجیتال بیت کوین، از ارزهای دیجیتال برتر است. این ارز دیجیتال درحال حاضر در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود. حالا نیز برندهای برتری همچون مک دونالد، پیتزا هات و استارباکس، پذیرش این ارز دیجیتال را به‌عنوان روش پرداختی خود، آغاز کرده‌اند. کاربران بسیاری از این اتفاق متعجب هستند که نظرات خود را در توییتر به‌اشتراک گذاشته‌اند. ما امروز این موضوع جنجالی را خدمت شما بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما دیگر برندها نیز پذیرش ارزهای دیجیتال را آغاز خواهند کرد.

Comments (0)
Add Comment