مخترع بیت کوین و مجسمه وی در مجارستان را از دست ندهید

مخترع بیت کوین مهم‌ترین فرد در دنیای ارزهای دیجیتال است که قصد داریم در مقاله امروز این فرد و خبر مهم اخیر دررابطه با آن را خدمت شما بررسی کنیم. تقریبا هر کسی که در زمینه ارزهای دیجیتال در حال فعالیت است، نام «ساتوشی ناکاموتو» را تا به‌حال شنیده است. اما اگر شما نیز همچون عده‌ای نام وی را تا به‌حال نشنیده‌اید، باید بگوییم که او مخترع اصلی بیت کوین است. حالا از مجسمه این مخترع، در مجارستان پرده‌برداری شده است. با ما همراه باشید تا جزئیات این خبر را به‌طور کامل بررسی کنیم.

مخترع بیت کوین

علاقه‌مندان بیت کوین مجارستانی، در روز پنجشنبه از یک مجسمه در بوداپست رونمایی کردند. آن‌ها می‌گویند که این مجسمه اولین یادبود در جهان به‌افتخار «ساتوشی ناکاموتو» است. وی کسی نیست جز، مخترع مرموز ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin).

این مجسمه برنز که در ابعاد واقعی نیز است، فردی را نشان می‌دهد که یک سوئیشرت به‌تن دارد. انتخاب این لباس که دارای لوگوی بیت کوین در سمت چپ خود است، با هدف آن بود که بر ناشناس بودن «ساتوشی» تأکید کند. بودجه این مجسمه نیز توسط چهار سازمان ارز دیجیتال مجارستانی، تأمین شده است.

صورت مبهم و بی‌حس این مجسمه، سطحی با انعکاس آینه‌مانند دارد؛ چرا که از آلومینیوم طلایی است. این به افراد اجازه می‌دهد تا انعکاس خود را در آن ببینند و هدف دارد تا این پیام را منتقل کند که «ما همه ‘ساتوشی’ هستیم». «ساتوشی ناکاموتو» مخترع بیت کوین در بیشتر جاهای دیگر دنیا نیز تحسین می‌شود.

این اثر هنری، زاییده ذهن «آندراس گیورفی» کارآفرین و روزنامه‌نگار بیت کوین بوده است. وی به AFP گفت:

«در ماه مارس، من برروی رابطه میان هنر دیجیتالی و بلاک چین تحقیق می‌کردم. با خودم فکر کردم که چرا ‘ساتوشی’ نباید یک مجسمه در بوداپست داشته باشد؟

ایده اصلی بیت کوین نیز آن است که این کوین متعلق به همه است؛ همه مردم اینترنت. همه ما ساتوشی هستیم. پس هر کسی می‌تواند با نگاه کردن به صورت مجسمه، خودش را ببیند.»

مجسمه «ساتوشی ناکاموتو» در مجارستان

ارز دیجیتال بیت کوین به‌دنبال بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ به‌وجود آمد. این ارز دیجیتال آرزو داشت تا مؤسسات مالی و پولی سنتی را همچون بانک‌های مرکزی، به‌کل از بین ببرد. کاغذ سفیدی از این بنیان‌گذار در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ منتشر شد که توسط خود وی نوشته شده بود. این کاغذ شامل هدف اصلی پردازش آنلاین پرداخت‌ها در میان دو طرف قرارداد بدون نیاز به هیچ مؤسسه مالی دیگری بود. از زمان ساخت اولین بلاک از ۵۰ بیت کوین در ژانویه ۲۰۰۹، تقریبا ۱۸.۸ میلیون بیت کوین در حال حاضر در گردش این شبکه هستند.

جمع بندی

مخترع بیت کوین از برجسته‌ترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال است که در مقاله امروز، وی و خبر مهم اخیر دررابطه با او را خدمت شما بررسی کردیم. «ناکاموتو» مخترع مرموز بیت کوین است و تمام دنیای ارزهای دیجیتال گسترده امروز، با ایده او شکل گرفته است. او یک فرد مجارستانی بود و حالا چندتن از اهالی مجارستان، مجسمه او را در بوداپست ساخته‌اند. ایده این مجسمه نیز از یک خبرنگار ارزهای دیجیتال بود. همچنین این مجسمه از جنس آلومینیوم طلایی است و شما با نگاه کردن به آن، بازتابی از خود را مشاهده می‌کنید. این نیز نشانگر شعار «ما همه ساتوشی هستیم» است. ما امروز، این مخترع و خبر مهم اخیر آن را بررسی کردیم.

Comments (0)
Add Comment