تسهیلات استخراج بیت کوین در حال ساخت در ال سالوادور

تسهیلات استخراج بیت کوین از موضوعات جالب ارزهای دیجیتال است که در مقاله امروز قصد داریم به آن بپردازیم و شما را با مهم‌ترین اخبار حول آن آشنا کنیم. چندی پیش، رئیس جمهور ال سالوادور «نایب بوکله» ویدیویی جنجالی را به‌اشتراک گذاشت. این ویدیو، اولین قدم‌ها از ساخت تسهیلات مخصوص استخراج بیت کوین زمین گرمایی و آتش‌فشانی این کشور را نشان می‌داد. علاقه‌مندان به این زمینه، مدت زیادی است که در انتظار این تسهیلات هستند. با ما همراه باشید تا امروز این خبر مهم را بررسی کنیم.

تسهیلات استخراج بیت کوین

انجمن ارزهای دیجیتال درحال ابراز توجه بسیاری به ال سالوادور است. چرا که این منطقه، درحال برداشتن گام‌های بزرگی به سمت اجرای سیاست‌های دوست‌دار ارزهای دیجیتال است. این کشور درحال حاضر نیز شروع به پذیرش بیت کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت کرده است. رئیس جمهور «نایب بوکله» نیز در حال آماده‌سازی بیانیه دیگری در این صنعت است. وی اخیرا ویدیوی کوتاهی را نمایش داد که نقشه‌های ال سالوادور برای استخراج آتش‌فشانی بیت کوین را نمایان می‌کرد.

دولت ال سالوادور قصد دارد تا از مقادیر فراوان انرژی که از آتش‌فشان‌های آن تولید می‌شود، برای استخراج بیت کوین استفاده کند. این ویدیو دکل‌های استخراج بیت کوینی را نشان می‌دهد که درست در نیروگاه زمین‌گرمایی این کشور مستقر شده‌اند. نیروگاهی که از انرژی تولیدشده توسط آتش‌فشان‌های فعال کشور، استفاده می‌کند.

ویدیوی «بوکله» در ابتدا چشم‌اندازی هوایی از تسهیلات انرژی زمین‌گرمایی را نشان می‌دهد و سپس پیش از آنکه دکل‌های تسهیلات استخراج بیت کوین را به‌طور کامل نشان دهد، نمایی از کامیون‌های باربری را نیز به تصویر ارائه می‌دهد. دولت این کشور گرمسیری هدف دارد تا مقادیر عظیم انرژی تولیدشده توسط آتش‌فشان‌های خود را مهار کند تا بتواند به استخراج بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بپردازد.

«بوکله» همچنین ماکت‌هایی از این پروژه جاه‌طلبانه را پیش‌تر در ماه ژوئن در توییتر به‌اشتراک گذاشته بود. این ایده در ابتدا در یکی از گفتگوهای فضای توییتر به این رئیس جمهور که دوست‌دار بیت کوین است، پیشنهاد داده شد.

استفاده از قدرت آتش‌فشان‌ها برای استخراج بیت کوین

«بوکله» جزئیات کامل پروژه را هرگز ارائه نداده است اما گفته است که این پروژه تاکنون «اولین قدم‌های خود» را به سمت آنکه یک «نودتشفشان» (volcanode) شود، برداشته است. چرا که این نوعی نود است که با انرژی آتش‌فشان، بیت کوین‌ها را استخراج می‌کند.

زمانی که ال سالوادور، پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداختی در این کشور را اعلام کرد، استقبال بسیار گرمی از آن در داخل مرزها شد. بسیاری از مردم نیز نگرانی خود را در رابطه با نوسانات دارایی‌های رمز ارزی ابراز کردند. رهبران مخالف نیز بزرگ‌ترین انتقادهای خود را نسبت به این سیاست، بیان کردند.

بسیاری از آن‌هایی که سیاست‌های بیت کوین را نقد می‌کنند، باور دارند که قبول توکن، می‌تواند فعالیت‌های پول‌شویی را در سرتاسر کشور، بیشتر کند. اگر چه که با وجود تمام انتقادها، دولت همچنان برروی طرح خود در رابطه با بیت کوین متمرکز است. بیت کوین در تاریخ ۷ سپتامبر به یک ارز قانونی تبدیل شد. «بوکله» نیز راه‌اندازی عملیات تسهیلات استخراج بیت کوین تمیز خود را یک هفته بعد شروع کرد.

وی توضیح داده است که دکل‌های جدید نزدیک به ۹۵MW انرژی زمین‌گرمایی ۱۰۰% تمیز را فراهم خواهند کرد. این خبر نیز قطعا موجب بالارفتن جامعه ارزهای دیجیتال پس از آن می‌شود که بیت کوین به‌دلیل محدودیت استخراج چین، مورد اصلاحاتی جزئی قرار گرفت.

جمع بندی

تسهیلات استخراج بیت کوین از تسهیلات جنجالی اخیر است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را با مهم‌ترین نکات آن، آشنا نمودیم. ال سالوادور و رئیس جمهور آن «بوکله» همواره از دوست‌داران قدیمی ارزهای دیجیتال هستند. به‌واسطه همین علاقه نیز این کشور، بیت کوین را به‌عنوان ارزی قانونی پذیرفته است و حالا قدمی فراتر از آن نیز برداشته است. این رئیس جمهور قصد دارد تا دکل‌هایی را به‌راه بیاندازد که بتوانند بیت کوین را با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی آتش‌فشان‌های فعال این کشور، استخراج کنند. بدین‌ترتیب از راحت‌ترین راه، به این فعالیت سودآور می‌پردازند. ما امروز این تسهیلات و مهم‌ترین اخبار در رابطه با آن را بررسی کردیم.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/09/29/el-salvadors-president-nayib-bukele-shared-a-video-that-shows-first-steps-of-building-the-most-awaited-volcanic-geothermal-bitcoin-mining-facility/

Comments (0)
Add Comment