افزایش خودپردازهای بیت کوین درسال گذشته

از آغاز مارس ۲۰۲۰ تا کنون ۱۰ هزار دستگاه خودپرداز  در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده اند. بر اساس آخرین اطلاعاتی که Coin ATM Radar منتشر شده است، تعداد دستگاه های خودپردازهای بیت کوین که در حالی حاضر در جهان وجود دارند به ۱۶۸۳۵ دستگاه بوده است. تعداد دستگاه های خودپرداز ۵۷.۵ درصد افزایش داشته است. درواقع ۹۶۸۳ عدد دستگاه به دستگاه های سراسر جهان افزوده شده است. سال گذشته ۷۱۵۲ دستگاه در جهان راه اندازی شده است.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ کوین تلگراف اعلام کرد که تعداد دستگاه های خودپرداز جهان ۸۰ درصد افزایش داشته است. بخش عمده دستگاه هایی که در جهان نصب شده اند درآمریکا قرار دارند. در حال حاضر ۸۱ درصد از دستگاه های خود پرداز یا ۱۳۹۶۶ دستگاه در آمریکا نصب شده اند.

تعداد دستگاه های خود پرداز آمریکا از تاریخ اول مارس ۱۷۷ درصد افزایش پیدا کرده است. تعداد این دستگاه ها از ۴۹۴۵ به ۱۳۶۹۹ عدد رسیده است. این تعداد در یک سال گذشته اضافه شده است. کانادا کشوری است که از نظر تعداد خودپردازهای بیت کوین در رتبه دوم جای می گیرد. این کشور ۱۲۶۸ دستگاه خودپرداز یا به عبارتی ۷.۵ درصد از دستگاه های ATM بیت کوین در جهان را در خود جای داده است.

 دیگر کشور های دارنده خودپرداز بیت کوین

انگلستان و استرالیا در رتبه های بعدی جای گرفته اند. این کشور ها نیز در سال های گذشته خودپزداز های بیت کوین زیادی را در خود جای داده اند. تعداد دستگاه های استرالیا از سال ۲۰۱۹ به ۲۶۶ عدد رسید و از آن زمان با کاهش ۴۲.۵ درصدی به ۱۵۳ عدد رسیده است.

کاهش تعداد بیت کوین ها در انگلستان به این شدت نبوده است. تعداد خودپردازهای بیت کوین در این کشور از فوریه سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۸۳ بوده است. این تعداد با کاهش ۳۰ درصدی به ۱۹۹ عدد رسیده است. تعداد کل خودپردازهای بیت کوینی که در اروپا وجود دارد کم و بیش ثابت است. اما به طور تقریبی تعداد این دستگاه ها در مارس سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲۳۳ عدد بود اما اکنون این تعداد به ۱۲۷۳عدد رسیده است.

معیارهایی که تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین را ارزیابی می کنند، نشان می دهند که هر روز ۳۴.۶ دستگاه  خودپرداز بیت کوین در جهان نصب می شود. بخش عمده این دستگاه ها برای خرید بیت کوین مناسب هستند. ۷۷.۶ درصد این دستگاه تنها برای خرید بیت کوین مناسب هستند. در حالی که ۲۲.۴ درصد از خودپردازهای بیت کوین خرید و فروش را برای کاربران فراهم می کنند.

کانادا، آمریکا  و کشور های اروپایی بخش عمده ای از دستگاه های خودپرداز را در خود جی داده اند. اما کشور چین نیز با ۸۵ خودپرداز، روسیه با ۵۳ خودپرداز و کلمبیا با ۴۶ خودپرداز بیت کوین رتبه های بعدی را از نظر تعداد  دستگاه خود پرداز به خود اختصاص داده اند.

در آخر

 روز به روز بر میزان دسترسی کاربران به شبکه بیت کوین افزوده می شود. این روز ها خودپردازهای بیت کوین در سراسر جهان نصب و راه اندازی شده اند. سرمایه گذاران می توانند با استفاده از این دستگاه بیت کوین را به دارایی خود بیفزایند. در تهران نیز خودپرداز بیت کوین نصب شده است.

 به زودی دیگر هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری و استفاده از بیت کوین وجود نخواهد داشت. با در نظر گرفتن این نکته به افزایش محبوبیت و ارزش این  ارز پی می بریم. اکنون انتخاب های متفاوتی برای خرید بیت کوین پیش روی شما قراردارد. برای خرید با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید یا بیت کوین را از دستگاه های خودپرداز خریداری کنید. آیا تا کنون خرید از دستگاه خودپرداز تهران را تجربه کرده اید؟ آیا این دستگاه را از نزدیک مشاهده کرده اید؟ مشاهدات خود را با در میان بگذارید؟ آیا این دستگاه به بهره برداری رسیده است؟ گزارش گر رمزارز مارکت باشید و یافته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/the-number-of-bitcoin-atms-in-the-us-rose-177-over-the-past-year