ورود ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین به کشور السالوادور

در کشور السالوادور دسترسی به بیت کوین توسط دستگاه خودپرداز بیت کوین آسان تر می‌شود.

دستگاه خودپرداز بیت کوین در کشور السالوادور

Athena یک شرکت آمریکایی است. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد از قانون جدید بیت کوین در کشور السالوادور حمایت کند. این شرکت ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین را در اختیار السالوادور قرار می‌دهد.

عرضه اولیه دستگاه خودپرداز با آزمایش چندین دستگاه برای ایجاد یک مدل تجاری آغاز خواهد شد. دفتر مرکزی شیکاگو قصد دارد بیش از یک میلیون دلار برای نصب دستگاه خودپرداز بیت کوین سرمایه گذاری کند. این دفتر هدف سرمایه‌گذاری خود را مناطقی اعلام کرد که ساکنان آن پرداخت‌های خود را از خارج از کشور دریافت می‌کنند.

خبر خوب دیگری نیز در کنار نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین وجود دارد. علاوه بر نصب این دستگاه جدید، دفتر تازه‌ای نیز تاسیس می‌شود. به علاوه کارکنان زیادی نیز جهت کنترل عملیات‌ها استخدام می‌شوند.

۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز کافی نیست

طبق گفته خبرگزاری CNN، شرکت Athena در حال حاضر تنها دو دستگاه خودپرداز بیت کوین را در السالوادور تاسیس کرده است. یکی از این دستگاه‌ها در ساحل اِل زونت (El Zonte) و دیگری در اِل تونکو (El Tunco) قرار دارد. ساحل اِل زونت در این آزمایش به “ساحل بیت کوین” معروف شده است. هدف این است که این ساحل را به یکی از اولین اقتصادهای بازار کریپتوکارنسی در جهان تبدیل کنند.

ماتیاس گلدن هورن (Matias Goldenhörn) مدیر شرکت Athena در آمریکای لاتین است. او با خبرگزاری رویترز مصاحبه‌ای داشت. وی در این مصاحبه اعلام کرد که نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور ” با ورود ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز شرایط سختی را برای آن به وجود آورده است. در حال حاضر ما با چالش سختی روبرو هستیم و قصد داریم که این اقدام را مرحله به مرحله انجام دهیم. ما یک شرکت خصوصی هستیم و قصد داریم از پایداری پیشرفتمان در این کشور اطمینان حاصل کنیم.”

شرکت Athena در ۱۷ ژوئن در مورد برنامه‌های خود در این کشور پستی را ارسال کرد. این شرکت برنامه خود را بعد از تصویب لایحه قانونی کردن بیت کوین به گوش همگان رساند. این شرکت رئیس‌جمهور بوکله را مخاطب قرار داد و از او پرسید که آیا هزار دستگاه خودپرداز بیت کوین کافی است یا خیر. وی در ادامه افزود که هدف این شرکت مقدار دستگاه بیشتری است.

تفاوت مدل تجاری السالوادور با آمریکا

(Goldenhörn) اظهار داشت که این مدل تجاری متفاوت از مدل ایالات متحده است. با توجه به (Coinatmradar)، در کشور آمریکا در حال حاضر مجموعاً ۱۹ هزار و ۳۲۵ دستگاه خودپرداز بیت کوین وجود دارد.

برای شروع قصد داریم ده‌ها دستگاه وارد کشور کنیم. اول از هر چیزی باید مدل تجاری را در کشور السالوادور امتحان کنیم. این مدل تجاری با مدلی که در ایالات متحده آمریکا وجود دارد متفاوت خواهد بود.

 اخیرا در رمز ارز مارکت خبرهایی مبنی بر مخالفت در مقابل قانون بیت کوین منتشر شد. برنامه پذیرش بیت کوین در کشور السالوادور با مخالفت بانک مرکزی این کشور روبرو شد. این بانک اعلام کرده بود که در معاملات این بازار هیچ کمکی نمی‌کند. بانک مرکزی این کشور علت مخالفت خود را کمبودهای زیست محیطی و عدم شفافیت در دارایی‌های دیجیتال اعلام کرد.

در ۲۲ ژوئن یک حزب سیاسی مخالف، دادخواستی را به دادگاه ارائه کرد. این حزب ادعا کرد که قانون جدید بیت کوین خلاف قانون اساسی کشور است و ممکن است به منافع ملی آسیب وارد کند.

در آخر

شرکت آمریکایی Athena اعلام کرده است که ۱۵۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین را وارد کشور السالوادور می‌کند. این شرکت از این اقدام رئیس جمهور بوکل مبنی بر قانونی کردن استفاده از بیت کوین در کشور السالوادور حمایت کرد. در حال حاضر تنها دو دستگاه خودپرداز در دو شهر مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند. ایالات متحده مدل تجاری متفاوتی در پیاده سازی دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین اعمال کرده است. اینگونه انتظار می‌رود که مدل تجاری کشور السالوادور با آمریکا تفاوت‌هایی داشته باشد. به نظر شما آیا ۱۵۰۰ دستگاه برای کشور السالوادور کافی است؟ با وجود مخالفت‌هایی که برخی از احزاب در کشور السالوادور دارند آیا ورود دستگاه‌های خودپرداز با مخالفت مردم روبرو خواهد شد؟

https://cointelegraph.com/news/athena-confirms-plans-to-bring-1500-bitcoin-atms-to-el-salvador

Comments (0)
Add Comment