تحریم بیت کوین فرقی با تحریم دلار ندارد

کارآفرینی که در حوزه بلاک چین و در کشور هند فعالیت دارد در واکنش به اقدام دولت این کشور در راستای تحریم بیت کوین و معاملات رمزارز اظهار نظر کرده است. او در این باره می گوید تحریم بیت کوین درست مانند این است که از قبول دلار اجتناب کنیم.

تحریم رمز ارز در هند در آینده تبعات بسیار زیادی  روی اقتصاد این کشور خواهد داشت.این امر می‌تواند ارزش پول این کشور را بیش از هر زمان دیگری کاهش دهد.  راج چادهاری (Raj Chowdhury) کارآفرین در حوزه بلاک چین است که از اعمال تحریم دولت در مورد بیت کوین اظهار نگرانی می کند.

 مدیر بازار رمز ارز PayBito  است.  در مورد تحریم بیت کوین از سوی دولت هند می گوید:  تحریم بیت کوین به معنای تحریم دلار است. او بر این باور است که در صورتیکه رمز ارز در این کشور پذیرفته نشود و قانونگذاری های مورد نیاز برای استفاده از آن اعمال نشود دورنمای اقتصاد هند آسیب می بیند. 

تحریم بیت کوین ؛ تحریم دلار است

 به گفته مدیر بازار رمزارز PayBito برخورداری از ذخیره رمز ارز به اندازه نگه داری از ذخایر دلار ارزشمند است.  با تحریم رمزارز  میزان اندوخته این کشور  به حداقل ممکن می‌رسد. این امر در ادامه منجر به کاهش ارزش ارز سنتی هند خواهد شد. در حال حاضر وضعیت بازار رمز ارز در هند به دنبال انتشار خبر تحریم این ارز متزلزل شده است.  قرار بوده است  مهلت سه تا شش ماهه‌ای در اختیار سرمایه گذاران گذاشته شود تا دارایی خود را از رمز ارز به عرض بدون پشتوانه تبدیل کنند.

با این حال بر اساس آخرین اخباری که از وزارت دارایی هند به گوش می رسد،  شفاف سازی در این زمینه انجام نشده است.  مقامات می گویند در مورد خبر تحریم بیت کوین در هند اغراق شده است و مذاکرات در این باره در  رزرو بانک هند ادامه دارد.  به گفته مقامات این کشور قوانین که در آینده برای رمزارز وضع خواهد شد به دشواری گذشته نخواهد بود. 

اگر اعمال چنین قوالی قوانینی اجازه فعالیت به شرکت‌های فعال در این حوزه را بدهد، کارآفرینان و فعالان حوزه رمز ارز از اعمال قوانین و مالیات برای رمزارز استقبال خواهند کرد. کشور هند از قانون گذاری در حوزه رمز ارز سود بسیار زیادی را به دست می‌آورد.   چرا که در ادامه سرمایه‌گذاران بسیاری برای راه اندازی شرکت های استارت آپ وارد عمل می‌شوند.  این شرکت ها در بازه زمانی کوتاه مدت در سطح جهانی مطرح خواهند شد.   به این ترتیب رمزارز  و  بلاک چین فرصت های تازه ای را برای سرمایه گذاران این کشور فراهم خواهد کرد.

 انتشار رمزارز در هند

 رزوز بانک هند در ادامه فشار بیشتری برای انتشار ارز دیجیتال از سوی این بانک اعمال می کند. آنها قصد دارند روپیه دیجیتال را در اختیار مردم قرار دهند. فعالان رمز ارز در این کشور بر این باورند که  میتوان رویکردی را در نظر گرفت که در آن میان بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی و رمز ارز به عنوان یک دارایی تفاوت ایجاد  شود.  این دو حوزه به صورت مجزا در کنار یکدیگر ادامه خواهند داد و میزان پذیرش هر کدام با دیگری متفاوت است.

 بلاک چین  یک تکنولوژی در حالی که رمز ارز یک نوع دارایی به شمار می‌رود. بسیاری نگران اعلام قوانین رمز از سوی دولت هند هستند.  فعالان در حال ثانیه شماری و در انتظار موعد انتشار قوانین به سر می‌برند.  این در حالی است که بازار رمزارز کوین بیس به تازگی اعلام کرده  است که برخی از خدمات IT  خود  را روانه هند می کند.

 در آخر

 این روزها اخبار ضد و نقیضی در خصوص تحریم بیت کوین در هنده به گوش می رسد. اما به نظر می رسد دولت این کشور هنوز نظر قطعی خود را در اینباره اعلام نکرده است. دولت قصد دارد ارز دیجیتال منحصر به فردی را برای این کشور ایجاد کند. اکنون مسئله اصلی در هند پذیرش رمزارز و بلاک چین به عنوان دو مفهوم جداگانه است. بلک چین فرصت های تازه ای را در زمینه راه اندازی شرکت های استارت آپ فراهم می کند. حال آنکه بیت کوین گران قیمت ترین دارایی جهان است که باید در صندوق ذخیره هر کشوری جای داشته باشد. 

 انتشار چنین اخباری یک نکته را به خوبی نشان می دهد. و آن افزایش  پذیرش  بیت کوین در نظر مردم است.  با افزایش  پذیرش این ارز قیمت بیت کوین روز به روز افزایش پیدا می‌کند.  اگر تاکنون برای خرید این رمزارز وارد عمل نشده اید،  بهتر است هر چه سریعتر با مادر رمز ارز مارکت در تماس باشید. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/banning-bitcoin-is-like-rejecting-the-us-dollar-entrepreneur-warns-india