گاوهای بیت کوین به ادامه مسیر امیدوار هستند

 نسبت به خرید به فروش بیت کوین به پایین ترین حد خود در ۵ ماه گذشته رسیده است. اما خرس ها دم به تله نمی دهند. کنترل قیمت بیت کوین همچنان در دست گاو هاست. معامله در حاشیه به سرمایه گذار اجازه می دهد که با قرض گرفتن پول یا رمز ارز جایگاه معاملاتی خود را قدرتمند تر کند و میزان دارایی یا سود ناشی از سرمایه گذاری را افزایش دهد. به عنوان قرض گرفتن تتر به سرمایه گذار اجازه می دهد که بیت کوین خریداری کند. اگرچه قرض گرفتن مستلزم پرداخت نرخ بهره از اما معامله گران در انتظار افزایش قیمت بیت کوین هستند. شاید معامله گران تازه وارد اطلاعی از این موضوع نداشته باشند. اما گاوهای بیت کوین و سرمایه گذاران کهنه کار از این موضوع اطلاع دارند.

به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران با زیر نظر گرفتن مجموع بیت کوین و تترهای وام گرفته شده به وضعیت بازار پی می برند. این اطلاعات به آنها نشان می دهد که بازار در دست گاو هاست یا خرس ها.

جالب اینجاست که اطلاعات نشان می دهد حتی زمانی که قیمت بیت کوین برای رسیدن به بالاترین رکورد خود در حرکت است، میزان قرض گیری بیت کوین و تتر در صرافی ها به پایین ترین حد خود از ماه نوامبر رسیده است. با این حال میزان قرض گیری همچنان به نفع گاه هاست. همین امر منجر به طرح این سوال می شود که چه عواملی منجر به افزایش قرض گیری می شود؟

 گاوهای بیت کوین ؛ قرض گیری و خرید رمز ارز

زمانی که معامله گر یا دیگر استیبر کن ها را قرض می گیرد، از آن برای خرید رمز ارزها استفاده می کند. از سوی دیگر قرض گرفتن بیت کوین معمولاً برای فروش انجام می شود. 

 به این ترتیب از نظر تئوری هرگاه نرخ قرض گیری بیت کوین و اتریوم افزایش پیدا کند، روند بازار خوشبینانه و گاوی خواهد بود. و در حالت عکس تقاضا برای فروش بیت کوین بالاتر است.

۱۱

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید میزان قرض گرفتن تتر ۸ برابر میزان قرض گرفتن بیت کوین بوده است. با وجود اینکه همچنان در روند صعودی به سر می بریم اما این میزان به پایین ترین سطح خود از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

نرخ قرض گیری برای خرس ها هرگز تا این اندازه پایین نبوده است

نوسانات معکوس و معامله در حاشیه همواره در بازار وجود داشته است. برای آغاز معامله معامله گران باید دارایی خود را به یک حساب مارجین انتقال دهند. صرافی ها برای انجام این کار سه تا ده برابر سود دریافت می کند. این میزان به میزان نوسانات دارایی و شرایط بازار بستگی دارد.

 اما این شاخص از اواخر ماه فوریه به نصف رسیده است. این در حالی است که قیمت بیت کوین ۶۱۸۰۰ دلار رسیده و بالاترین رکورد خود را ثبت کرده است.در همین حال نمودار شمعی روزانه در ۱۷ روز گذشته بالاتر از ۵۵ هزار دلار بوده است. به همین دلیل افزایش نرخ قرض گیری بیت کوین بدون شک منجر به کاهش سود دریافتی صرافی ها برای فروش بیت کوین خواهد شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از Bitfinex نرخ ارز گیری بیت کوین به یک درصد در سال کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل می توان به طور قطع گفت قیمت بالا دلیل کاهش میزان قرض گیری بیت کوین نیست. 

گاوهای بیت کوین و نگهداری دارایی علیرغم کارمزدهای بالا

 معامله گرانی که در انتظار کاهش قیمت هستند باید با قرض گیری بیت کوین وارد جایگاه فروش شوند. حتی در شرایط فعلی نیز آنها باید بهره پرداخت کنند و با استفاده از دلار یا استیبل کوین وارد معامله شوند. برای تکمیل تراکنش خریدار باید با امید به کاهش قیمت بیت کوین را مجدداً خریداری کند و آن را به همراه سود به وام دهنده بازگرداند. 

زمانی که قیمت بیت کوین در اواسط ماه مارس از ۶۰ هزار دلار عبور کرد نرخ قرض گیری دلار به شدت افزایش پیدا کرد . در آن زمان با کاهش ۱۳ درصدی قیمت بیت کوین در روزهای آتی نرخ قرض گیری عرض بدون پشتوانه و استیبل کوین به حالت عادی بازگشت.

معامله گرانی که می خواهند دلار یا استیبل کوین قرض بگیرند و از آن برای خرید بیت کوین استفاده کنند در هفته های گذشته ۱۵ تا ۲۳ درصد سود سالانه را پرداخت کرده اند. شاید به همین دلیل باشد که با توجه به افزایش قیمت بیت کوین نرخ قرض گیری بیت کوین افزایش پیدا نکرده است.

نرخ قرض گیری به نفع گاوهای بیت کوین

 کارمزد ۱ درصد سالانه برای ترغیب معامله گران به فروش بیت کوین کافی نیست. اگر به اندازه کافی تقاضا برای قرض گیری وجود داشت، نرخ قرض گیری افزایش پیدا می کرد.

به همین دلیل معامله گران نباید پایین بودن نرخ قرض گیری در بازار را نشانه ای از روند نزولی برداشت کند. با وجود اینکه پرداخت سود ۲۳ درصدی برای خرید تا اندازه گران است، اما همچنان احتمال افزایش آن وجود دارد. در ادامه به احتمال زیاد ۶۰ هزار دلار بسته حمایتی برای بیت کوین تبدیل خواهد شد.

 در آخر

 بیت کوین در ماه های گذشته روند صعودی را به آرامی دنبال کرده است. افزایش قیمت بیت کوین در ماه های گذشته توجه به سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرد. گاوهای بیت کوین از شرایط موجود خشنود هستند. خرس ها علیرغم تلاش مضاعف، قادر به کاهش قیمت این ارز نبوده اند. 

 با افزایش پذیرش بیت کوین از سوی سرمایه گذاران احتمال افزایش قیمت بیت کوین بالاتر می رود. شما وضعیت بازار را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا حاضر هستید با قرض گرفتن دلار و استیبل کوین ها بیت کوین خریداری کنید؟ نظر خود را با ما در رمزارز مارکت در میان بگذارید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-bulls-are-confident-even-as-a-key-btc-price-metric-hits-a-new-low

Comments (0)
Add Comment