ارز دیجیتال بیت کوین چیست و چگونه عمل می‌کند؟

محتوا نمایش

در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال بیت کوین و اطلاعات مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم. دنیای ارزهای دیجیتال گوناگونی خاص خود را دارد. وجود رمز ارزهای مختلف برای سرمایه گذاری و یا ذخیره اطلاعات از مواردی است که این حیطه اقتصادی را بسیار جذاب کرده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم. سایر مقالات رمز ارز مارکت را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال بیت کوین؛ یک نمونه مناسب برای سرمایه گذاری

مفهوم کلی بیت کوین و عملکرد کلی آن یک مشخصه بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که بر خلاف پول‌های کاغذی عملکرد و کارایی بیشتری دارد. همچنین هیچگونه بانک مرکزی و یا سیستم خاصی آن را نمی‌تواند کنترل کند. جدا از این موارد هر بیت کوین نوعی سیستم غیرموازی بوده که هیچگاه کپی و یا نابود نمی‌شود. این رمز ارز به وسیله شبکه‌ای متنوع اداره شده و چندین هزار کامپیوتر وظیفه تولید و محافظت از آن را دارند.

در بسیاری از موارد این سوال پیش می‌آید که آیا این امکان وجود دارد که داده‌ها و اطلاعات کپی و یا هک نشوند؟ آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات با سرعت بسیار زیادی از یک شخص یا یک کاربر به فرد یا کاربر دیگری انتقال پیدا کند؟ این عامل به وسیله ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمز ارزهای فعال در حیطه کریپتوکارنسی شدنی است. ارز دیجیتال بیت کوین را می‌توان اولین نمونه از رمز ارزهایی دانست که از تکنیک کریپتوگرافی استفاده کرده و شروع کار حیطه ارزهای دیجیتال را کلید زد. بسیاری از مردم همچنان درباره کارایی و عملکرد بیت کوین آن طوری که باید و شاید اطلاعات کافی ندارند و همین عامل باعث می‌شود تا حیطه ارزهای دیجیتال برای این افراد یک شاخه خاص با کلی پیچیدگی باشد.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بیت کوین را می‌توان به نوعی مهم‌ترین رمز ارز فعال در حیطه ارزهای دیجیتال دانست. در واقع تا به اینجای کار بیشترین تراکنش و بیشترین خرید و فروش در حیطه ارزهای دیجیتال بر روی بیت کوین انجام می‌شود. این رمز ارز نوعی سیستم غیرمتمرکز است که هیچگونه دولت یا نهاد مالی وابسته به آن توانایی کنترل و مدیریت آن را ندارد. همین عامل باعث غیرمتمرکز شدن این رمز ارز و فعالیت گسترده و بهتر آن در مقایسه با سایر پول‌های فیات شده است. دارندگان این رمز ارز ناشناس هستند و اطلاعات این افراد به هیچ عنوان به بیرون درز نخواهد کرد. افراد به وسیله کلیدهای امنیتی می‌توانند اطلاعات خود را ذخیره کرده و یا به منظور انجام تراکنش‌های بیشتر به دیگر افراد انتقال دهند. این رمز ارز و همچنین سایر نمونه‌های مشابه به آن هیچگونه رتبه بندی شبیه به پول‌های کاغذی نداشته و به وسیله کامپیوترهای قوی عمل استخراج بر روی آن‌ها صورت می‌پذیرد.

ارز دیجیتال بیت کوین به واسطه سیستم مالی خود از سال ۲۰۰۹ توانست شروع به کار کند. خالق این فرد «ساتوشی ناکاموتو» بوده که تا به اینجای کار نیز هویت اصلی آن همچنان برای بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال ناشناس است. این موضوع را نباید فراموش کرد که هدف اصلی بیت کوین و در کل رمز ارزها، کمتر کردن میزان هزینه‌های انجام تراکنش و همچنین افزایش سرعت انجام معاملات مالی بود. اهدافی که تاکنون حیطه کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال بیت کوین توانسته‌ به بهترین شکل ممکن بر آن پابیند باشد. تمامی فرایندهای پرداختی و نظارتی در این زمینه به وسیله کامپیوترهای قوی با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود.

هیچگونه شکل فیزیکی از ارز دیجیتال بیت کوین در بازار وجود ندارد، حتی کوین‌های این رمز ارز نیز حالت سکه‌ای نداشته و ساختار این رمز ارز به صورت مجازی است. از این رمز ارز، چندین پروژه و سیستم مربوط به ارزهای دیجیتال منتشر شده که به آن‌ها آلت کوین نیز می‌گویند. این آلت کوین‌ها از نظر ساختاری عملکرد و کارایی بسیار مناسبی در مقایسه با پول‌های کاغذی دارند.

ارز دیجیتال بیت کوین در نقش پول

این رمز ارز هنگامی که به آن به عنوان یک پول نگاه می‌شود، از آن می‌توان به عنوان یک ارز دیجیتال یاد کرد که هدف اصلی آن انجام تراکنش‌های همتا به متا در یک سیستم اقتصادی مناسب است. بیت کوین را با نماد BTC نیز در بازار ارزهای دیجیتال نمایش می‌دهند. از آنجایی که این رمز ارز حالت دیجیتال دارد، دارای هزاران لاین از کدهای مختلف به منظور مراقبت و محافظت از اطلاعات دارندگان خود است. این رمز ارز بر اساس نرم افزار منبع باز ایجاد شده و به توسعه دهندگاه اجازه می‌دهد تا داده‌ها و سیستم‌های مربوط به BTC را به روز رسانی کنند.

در ابتدا نام این نرم افزار بیت کوین بود. برای این که این نرم افزار را با BTC اشتباه نگیرند، نرم افزار main client بیت کوین از سال ۲۰۱۴ تا به امروز به نام Bitcoin Core تغییر نام داد. اقدامی که باعث شد مشکلاتی از قبیل اشتباه گرفتن نرم افزار با خود رمز ارز به وجود نیاید.

ارز دیجیتال بیت کوین و بلاک چین

هر رمز ارزی در دنیای کریپتوکارنسی نیاز مبرمی نسبت به محافظت از اطلاعات خود دارد. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد بسیار زیادی از کامپیوترها تحت عنوان نود وظیفه محافظت از اطلاعات و داده‌های کاربران را بر عهده دارند. شبکه بیت کوین فنداسیون و سیستم امنیتی خاص خود تحت عنوان بلاک چین را دارد. این سیستم به واسطه این که لیست بزرگی از تراکنش‌ها در هر کدام از بلوک‌هایش انجام می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. زنجیره‌ای از بلوک‌ها که در آن خرید یا دریافت رمز ارز بیت کوین اتفاق می‌افتد را بلاک چین می‌گویند. بیت کوین و بلاک چین از نظر ساختاری شباهت خاصی با یک دیگر دارند.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین را در واقع می‌توان لیستی از رکوردها همانند لجرها و یا داده‌های اساسی یک سیستم دانست که از اهمیت و کارایی بسیار زیادی برای همان سیستم برخودردار هستند. منحصر به فرد بودن بلاک چین در رمز ارز BTC به واسطه نوع ذخیره و محافظت اطلاعات است. به زبانی ساده‌تر مشکل غیرقابل تغییر بودن داده‌ها در این مشخصه‌ها از ابتدا وجود داشت. همین عامل باعث به وجود آمدن سوالات مختلفی در این زمینه شد. به عنوان مثال هنگامی که داده‌ها در هارد درایو به راحتی تغییر کند، مدل و ساختار قانونی آن به چه شکل خواهد بود؟

این به نوبه خود سوال سختی بود که به شکل‌های مختلفی این امکان وجود داشت تا به آن پاسخ داده شود. افراد مختلفی در این زمینه فعالیت کردند. «استوارت هابر» و «اسکات استورنتا» اولین رگه‌های بلاک چین را اختراع کردند. وجود این افراد برای رشد و توسعه بلاک چین یک کمک بسیار عالی بود. این دو جزو اولین افرادی بودند که از گواهی اثبات سهام به منظور امن ساخت بلوک‌ها استفاده کردند. دلیل این موضوع نیز وجود اهمیت و ساختار کلی بلوک‌ها برای محافظت داده‌های کاربران بود. عملکرد این دو دانشمند باعث شد تا تعداد بسیار زیادی از دانشمندان در زمینه ارزهای دیجیتال و علوم کامپیوتری در این زمینه قوی‌تر عمل کرده و در نهایت بیت کوین خلق شود. وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط خالق آن انتشار پیدا کرد و اولین بلوک این رمز ارز از سومین روز ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ انتشار پیدا کرد. بیشتر بخوانید.

رمز ارز بیت کوین به چه شکل عمل خواهد کرد؟

ارز دیجیتال بیت کوین و یا به زبانی ساده‌تر تمامی ارزهای دیجیتال دارای عملکرد و کارایی خاص خود هستند. همین عامل به نوبه خود باعث می‌شود تا حیطه ارزهای دیجیتال از اهمیت و گوناگونی بسیار مناسبی برخوردار باشد. بیت کوین نیز به عنوان بهترین و اولین رمز ارز موجود در این حیطه توانسته بسیار قوی عمل کند. این رمز ارز هدف اصلی آن آسان‌سازی انجام تراکنش‌های همتا به همتا با سرعت بسیار بالا و امنیت قوی است. مشخصه‌ای که تا به اینجای کار توانسته از آن به بهترین شکل ممکن بر بیاید. این رمز ارز قابل استخراج است و سرمایه گذارانی که زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری کافی در این زمینه داشته باشند، می‌توانند ارز دیجیتال بیت کوین استخراج کنند. برای این اقدام، پاداش نیز در نظر گرفته شده است. فرد استخراج کننده ارز دیجیتال بیت کوین را ماینر BTC می‌نامند. این افراد نقش به سزایی در تقویت عملکرد و توانایی شبکه کلی بیت کوین دارند.

در کل حدود ۲۱ میلیون بیت کوین در سیستم کلی ارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توان آن را استخراج کرد. در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیون بیت کوین توسط ماینرها استخراج شده و حدود ۳ میلیون بیت کوین در این بازار وجود دارد که ماینرها می‌توانند آن را استخراج کنند. شاید این مشخصه را بتوان یکی از اصلی‌ترین اهداف و تفاوت‌های مربوط به بیت کوین و پول‌های کاغذی دانست. این رمز ارز بر خلاف پول‌های کاغذی بر اساس الگوریتم و داده‌های کامپیوتری وارد بازار شده و همین عامل به نوبه خود باعث می‌شود این رمز ارز قیمت مناسب و ثبات کافی در بلند مدت داشته باشد. این در حالی است که قیمت و انتشار پول‌های کاغذی وابسته به تصمیمات دولت و افراد وابسته به آن است.

استخراج بیت کوین چیست؟

اگر بخواهیم گذشته را نگاه کنیم، سهولت استخراج این رمز ارز به مراتب بیشتر از الان است. در گذشته این امکان وجود داشت که با یک کامپیوتر خانگی ساده بیت کوین استخراج کرد. اکنون شرایط فرق می‌کند. برای این که بتوانید بیت کوین استخراج کنید و از این طریق درآمد کسب کنید، نیاز به ابرکامپیوترهای قوی به همراه نرم افزارهای کاربردی و مناسب در این زمینه دارید. نرم افزارهایی که هر کدام کارایی و عملکرد خاص خود را دارند. همچنین در حال حاضر عمل استخراج بیت کوین یک فرایند بسیار سخت و پیچیده شده است. بسیاری استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را شبیه به یک پازل می‌دانند. پازلی که بسیار پیچیده بوده و برای پیدا کردن بلوک‌های مختلف بلاک چین باید معادلات ریاضی حل شده و زمان زیادی نیز صرف شود.

پس از اضافه کردن بلوک به بلاک چین، به فرد ماینر پاداش داده می‌شود. این پاداش معمولا بیت کوین است که از این عامل استخراج کنندگان می‌توانند به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. البته بحث دریافت پاداش استخراج بیت کوین کمی متفاوت‌تر از قبل است. پاداش ارز دیجیتال بیت کوین هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک نصف خواهد شد. اگر بخواهیم این مشخصه را از سال ۲۰۰۹ بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که در این سال به ازای استخراج، ۵۰ بیت کوین به ماینر تعلق می‌گرفت. این عدد به ۱۲.۵ عدد و برای سال ۲۰۲۰ نیز به ۶.۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که هرچه تعداد استخراج بیت کوین بیشتر شود، سختی استخراج و همچنین زمان لازم برای این مشخصه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

در زمینه سختی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، باید بگوییم این مشخصه نیز هر ساله سخت‌تر از سال‌های قبل میشود. همانطور که به آن اشاره کردیم، در گذشته این امکان وجود داشت با یک لپ تاپ یا کامپیوتر ساده استخراج بیت کوین را انجام داد اما در حال حاضر این مدل استخراج به یک رویا تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۹ میلادی، درجه سختی ماینینگ BTC تنها ۱.۱۸ بود. در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی این رقم به بیش از ۱۲ تریلیون افزایش پیدا کرد؛ رقمی که حتی با ماشین حساب نیز نمی‌توان آن را محاسبه کرد. برای این که بتوانید در این زمینه موفق باشید نیاز به نرم افزارهای سنگین با عملکرد بالا دارید. این مشخصه نیازمند برخورداری از نرم افزارهای کاربردی از جمله ASIC و نسخه پیشرفته‌تر از آن مانند GPU خواهد بود. این قبیل پردازنده‌های بیت کوین را mining plants می‌نامند.

هر بیت کوین را می‌توان به هشت قسمت بسیار کوچک تقسیم کرد که نام این قسمت‌های کوچک را ساتوشی می‌نامند. اگر توسعه دهندگان و فعالان سیستم بیت کوین موافقت کنند، این تقسیم بندی‌ها می‌تواند کوچک‌تر نیز شود.

بیت کوین چه تفاوتی با سایر پول‌های موجود در بازار دارد؟

اگر بخواهیم بیت کوین را با سایر قسمت و سیستم‌های مالی موجود در بازار از نظر ارزی مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم بیت کوین یک گزینه بسیار کاربردی‌تر از سایر پول‌های کاغذی است. با هم چند سری از تفاوت‌های رمز ارز BTC را با پول‌های کاغذی و یا به اصطلاح پول‌های fiat را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارز دیجیتال بیت کوین غیرمتمرکز است.

اصلی‌ترین تفاوت بیت کوین با سایر سیستم‌های فعال در این زمینه در این است که بیت کوین غیرمتمرکز بوده و هیچگونه نهاد یا ارگان دولتی توانایی مدیریت و کنترل آن را ندارد. این رمز ارز  می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که علاقه به فعالیت در زمینه پول‌های کاغذی و بانک یا سیستم‌های دولتی را ندارند.

محدودیت در انتشار برای رمز ارزها وجود دارد.

پول‌های کاغذی هیچگونه محدودیتی در این زمینه ندارند و معمولا افراد می‌توانند به هر تعدادی که می‌خواهند این قبیل داده‌های مالی را داشته باشند. این در حالی است که عدد و مقیاس مشخصی برای بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد. حدود ۲۱ میلیون بیت کوین در فضای ارزهای مجازی وجود دارد که حدود ۳ میلیون از آن برای استخراج باقی مانده است. این عامل بیت کوین را به یک عامل بسیار مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند. هر چه میزان عرضه کاهش پیدا کند، تقاضا و در نتیجه قیمت این رمز ارز نیز حالت افزایشی به خود خواهد گرفت.

امنیت و تکنولوژی ارز دیجیتال بیت کوین قابل مقایسه با پول‌های کاغذی نیست.

تکنولوژی تحت حمایت و ساختاری مربوط به بیت کوین به گونه‌ای است که امنیت اطلاعات و سرعت پردازش داده‌ها را به میزان قابل توجهی تضمین می‌کند. این در حالی است که پول‌های کاغذی هیچگونه پشتوانه امنیتی خاصی نداشته و به راحتی می‌توان آن را هک و یا در دسترس داشت. این مشکلات برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فعال در حوزه کریپتوکارنسی به وجود نمی‌آید. به راحتی می‌توان فرم و ساختار پول‌های کاغذی را تغییر داد. این در حالی است که بیت کوین و یا بسیاری از ارزهای دیجیتال برای تغییر هیچ راه خاصی برایشان وجود ندارد. برای تغییر داده و یا تراکنش‌های بیت کوین باید هر بلوک از بلاک چین را شکسته و داده‌ها را تغییر داد که این عمل به واسط امنیت و پیچیدگی ساختار بلاک چین غیرممکن تلقی می‌شود. حتی قوی‌ترین کامپیوترها نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

قدرت داده منحصر به فرد در بیت کوین را فراموش نکنید.

وجود پردازش و برخورداری از قدرت کافی به منظور  آنالیز و همچنین انتقال اطلاعات از عواملی است که به نوبه خود باعث می‌شود تا اطلاعات به بهترین شکل ممکن و بدون بروز هیچگونه مشکلی انتقال پیدا کند. همین عامل یک گزینه بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند از نسل جدید پول و سرمایه گذاری بهره مند شوند.

سوالات رایج مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین؛ از این رمز ارز بیشتر بدانید.

چه کسی ارز دیجیتال بیت کوین را اختراع کرد؟

در کل هیچکس نمی‌تواند نظر قطعی و اصولی در این زمینه دهد. بسیاری از افراد بر این باورند که «ساتوشی ناکاموتو» شخصی است که وایت پیپر مربوط به رمز ارز BTC را وارد بازار ارزهای دیجیتال کرد و در نهایت نرم افزار مربوط به این کریپتوکارنسی را در حوزه ارزهای دیجیتال منتشر کرد. پروتکل بیت کوین برای این که اطلاعات و دادهای مربوط به اشخاص را ثبت کند، نیاز به این مشخصه دارد تا نام و نام خانوادگی فرد در آن ثبت شود. نام «ساتوشی ناکاموتو» در این پروتکل و روز پنجم از ماه آپریل نیز به عنوان تاریخ تولد او در این قسمت ثبت شده است. این عامل به نوبه خود به شایعات دامن زد. در این زمینه بسیاری از افراد ادعا مشخص کردن هویت واقعی این فرد را داشته‌اند اما تا به امروز هویت و اطلاعات مربوط به این فرد ناشناخته مانده است.

در ۱۸ام آگوست در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که دامنه سایت به نام bitcoin.org ثبت شد. این دامنه “WhoisGuard Protected” است که به نوبه خود نشان دهنده ناشناس بودن اطلاعات عمومی فرد ثبت کننده این دامنه سایت است.

  • در روز ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی نیز یک شخص در قسمت ایمیل cryptogrphy در سایت metzdowd.com ادعا کرد که بر روی یک سیستم الکترونیک که کاملا همتا به همتا بوده و هیچ شخص سومی در آن دخالت ندارد، مشغول به کار است. جالب است بدانید نام نویسنده این پیام «ساتوشی ناکاموتو» بود!
  • در روز سوم از ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی اولین بلوک از بلاک چین، بلوک ۰ بود که با نام Genesis Block نیز شناخته می‌شود.
  • در هشت ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی لیست پیام‌های Cryptography، اولین نرم افزار ارز دیجیتال بیت کوین منتشر شد.
  • در روز نهم از ماه ژانویه همان سال بلوک شماره یک آزاد شد و سپس استخراج رمز ارز BTC به طور جدی آغاز شد.

هدف اصلی از طراحی Bitcoin چیست؟ چرا این رمز ارز طراحی شد؟

ارز دیجیتال بیت کوین نوعی شبکه است که به کاربران این امکان را می‌دهد که خرید و فروش و یا حتی معاملات مالی خود را از این طریق انجام دهند. در کل این رمز ارز را می‌توان شکل جدیدی از سیستم پرداختی در دنیای نوین دانست. از دیدگاه یک کاربر و یا دارنده بیت کوین، این کریپتو صرفا پول اینترنتی برای انجام تراکنش و فرایندهای مالی مربوط به آن است. از بیت کوین می‌توانید در راه و زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

ارزش و قیمت بیت کوین به چه میزان است؟

ارزش و قیمت این رمز ارز در هر دقیقه در حال تغییر است و قیمت مربوط به آن بر اساس مشخصه‌های مختلفی در حال تغییر است. می‌توانید قیمت این رمز ارز را در صرافیهای مختلف از جمله صرافی بایننس نیز چک کرد. از نظر سرمایه گذاری این رمز ارز را می‌توان یک گزینه بسیار مناسب دانست. دلیل این موضوع نیز سودآور بودن آن در بازه زمانی نسبتا طولانی دانست. در اوایل سال ۲۰۰۹، قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تنها چند دلار بود. این در حالی است که بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ به ارزش ۲۰ هزار دلار و در حال حاضر در سال ۲۰۲۱ میلادی تا قیمت ۶۰ هزار دلار نیز رشد داشته است.

آیا بیت کوین را می‌توان به پول نقد تبدیل کرد؟

ارز دیجیتال بیت کوین را می‌توانید به چندین راه مختلف تغییر دهید. انجام این تغییرات بسیار آسان است.

  • این رمز ارز را می‌توانید از طریق صرافی‌های مختلفی مانند بایننس، کوین بیس و یا کوکوین به فروش برسانید. این راه را می‌توان یکی از آسان‌ترین روش‌های مربوط به فروش بیت کوین و انتقال مستقیم آن به حساب‌های بانکی دانست.
  • فروش بیت کوین به دوستان یکی دیگر از راه‌های تبدیل این رمز ارز به گزینه دلخواه مد نظر خود است. این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید اطلاعات مربوط به بیت کوین را به دوستان خود بفروشید. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که برای این کار به دوستان متقاضی این رمز ارز نیز نیاز دارید.
  • کارت پرداختی بیت کوین را دریافت کنید. برای این مشخصه نیاز مبرمی به سایت و یا درگاه‌های پذیرنده این رمز ارز نیز دارید.
  • از کارتخوان بیت کوین نیز می‌توانید استفاده کنید. در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰ کارتخوان بیت کوین در سرتاسر دنیا وجود دارد. از آن طریق نیز می‌توانید بیت کوین را به پول دلخواه خود تبدیل کنید.

چگونه می‌توان آدرس بیت کوین را به دست آورد؟

از راه‌های مختلفی می‌توان آدرس ارز دیجیتال بیت کوین را به دست آورد. سه نمونه از مشهورترین روش‌های موجود در این زمینه عبارتند از:

  • ایجاد یک حساب در یک صرافی ارزهای دیجیتال
  • استفاده از کیف پول‌های آنلاین
  • استفاده از کیف پول‌های آفلاین

صرافی‌های فعال در حیطه ارز دیجیتال بیت کوین

اکثر صرافی‌های فعال در حیطه ارزهای دیجیتال می‌توانند یک گزینه بسیار مناسب برای خرید یا فروش ارز دیجیتال بیت کوین باشند. این رمز ارز از نظر عملکرد کارایی بسیار زیادی دارد و همین عامل باعث می‌شود اکثر صرافی‌ها نسبت به خرید یا فروش آن مشتاق باشند. با ایجاد یک حساب در صرافی ارزهای دیجیتال می‌توانید به راحتی بیت کوین مورد نظر را یا بخرید و یا آن را به فروش برسانید. اگر چه این روش از سود و عملکرد مناسبی برخوردار است اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که ممکن است داده‌های مالی شما تحت نظر هکر و یا بدافزارها قرار بگیرد.

کیف پول‌های آنلاین

کیف پول‌های آنلاین متعددی در بازار وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید از طریق آن‌ها آدرس بیت کوین را دریافت کنید. Exodus و Jaxx را می‌توان دو نمونه بسیار کاربردی دانست. این دو گزینه نه تنها برای بیت کوین بلکه برای بسیاری از دیگر رمز ارزها نیز کارایی دارند.

کیف پول‌های آفلاین

کیف پول‌های آفلاین را می‌توان یکی دیگر از گزینه‌های مطلوب برای دریافت آدرس بیت کوین دانست. می‌توانید از سخت افزارهای مختلفی مانند Ledger و Trezor استفاده کنید تا از این طریق بتوانید برای پول و دارایی مالی خود پرتفولیو مناسبی ایجاد کنید. از آن جایی که این مدل کیف پول‌ها همگی آفلاین هستند، خطر به سرقت رفتن اطلاعات شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

آیا ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال بیت کوین سودآور است؟

برای اعتبار سنجی میزان تراکنش‌های مربوط به بیت کوین، در ازای استخراج بیت کوین، این رمز ارز نیز به ماینرها داده می‌شود تا از این طریق توازن در بازار پیش بیاید. از چند طریق می‌توان فهمید که آیا استخراج بیت کوین برای ما سودآور هست یا خیر؟

  • قیمت برق و هزینه‌های جانبی کامپیوترهای استخراج کننده از مشخصه‌هایی است که ارزش و سودآوی استخراج بیت کوین را برای ماینتر مشخص می‌کند.
  • میزان دسترسی به سیستم و تجهیزات استخراج بیت کوین نیز از دیگر عوامل مربوط به آن است.
  • درجه سختی استخراج بیت کوین را نیز فراموش نکنید.

البته باید به مشخصه‌هایی مانند قیمت برق، سختی استخراج و تاثیر قیمت بیت کوین بر میزان پاداش آن را حتما قبل از استخراج در نظر بگیرید.

چه زمانی بیت کوین شروع به کار کرد؟

در روز سوم از ماه ژانوویه سال ۲۰۰۹ میلادی، شبکه بیت کوین توسط «ساتوشی ناکاموتو» طراحی شد و اولین بلاک این رمز ارز نیز به عنوان شماره ۰ بلاک چین نیز انتشار پیدا کرد. در آن زمان پاداش استخراج این رمز ۵۰ بیت کوین است.

آدرس بیت کوین من کجاست؟

آدرس بیت کوین هر فرد شامل ۲۶ تا ۳۵ حرف و اعداد است که کیف پول بیت کوین به این وسیله شناسایی می‌شود. آدرس مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین معمولا با عدد ۱ و یا ۳ آغاز می‌شود. دلیل این موضوع نیز تشخیص کیس بالا و پایین این رمز ارز نسبت به یک دیگر است. اگر می‌خواهید ارز دیجیتال بیت کوین را دریافت کنید، آدرس رمز ارز مربوط به خود را به فردی دهید که قصد دارد به وسیله بیت کوین پرداختی برای شما انجام دهد. معمولا آدرس بیت کوین شما همان آدرس کیف پول نیز است.

این نکات را فراموش نکنید:

  • مهم‌ترین موضوع برای به یاد آوردن، ارسال یا دریافت بیت کوین از طریق آدرس رمز ارز شما است.
  • اگر می‌خواهید اتریوم دریافت یا ارسال کنید و این کار را می‌خواهید از طریق آدرس بیت کوین خود انجام دهید؛ این امکان وجود ندارد. حتی این احتمال وجود خواهد داشت که آدرس ارز دیجیتال بیت کوین شما برای همیشه گم خواهد شود. پس حتما ارز دیجیتال بیت کوین را بر اساس آدرس آن دریافت یا ارسال کنید.
  • هر رمز ارزی مانند اتریوم، بیت کوین، لیت کوین و . . . آدرس خاص و منحصر به فرد خود را دارد. نمی‌توانید از آدرس یک رمز ارز برای دریافت یا ارسال نمونه دیگر استفاده کنید.

آدرس درواقع عمومی قلمداد می‌شود. دلیل این موضوع نیز این است عملکرد آن برخلاف کلید خصوصی مدیریت کننده کیف پول شماست. می‌توانید از این مشخصه به صورت عمومی استفاده کنید. بسیاری از کیف پول ها دسترسی به آدرس بیت کوین شما را بسیار آسان می کنند. به راحتی می‌توانید آدرس خود را با ورود به کیف پول و یا صرافی ارزهای دیجیتال به دست آورید.

آیا باید بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین بهتر است حتما به چند موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید از انتخاب خود سود دریافت کنید. دو دلیل عمده برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد:

  • بیت کوین دارای ۲۱ میلیون کوین است که میزان بسیار زیادی از آن استخراج شده است. هنگامی که تمامی سکه‌ها استخراج شود، ارزش و قیمت این رمز ارز به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما بیت کوین را خریداری کنید.
  • شبکه و سیستم کلی بیت کوین بسیار کاربردی و عالی است. می‌توانید از آن استفاده کرده و تراکنش‌های خود را با سرعت بهتر و بیشتری انجام دهید.

یکی از دلایلی که در حال حاضر وجود دارد و به کاربران را نسبت به خرید ارز دیجیتال بیت کوین منصرف می‌کند، ناشناخته بودن این رمز ارز برای طیف گسترده‌ای از مردم و همچنین عدم گسترش این رمز ارز در بسیاری از کشورهای مختلف از عواملی است که ممکن است بسیاری از کاربران را نسبت به خرید بیت کوین منصرف کند.

هر یک عدد بیت کوین چقدر است؟

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بر اساس عوامل مختلفی به طور دایم در حال نوسان است. معمولا هر بیت کوین ارزشی معادل با تغییرات مختلف در یک بازه زمانی خاص دارد. در حال حاضر هر بیت کوین قیمتی حدود ۶۰ هزار دلار دارد. می‌توانید قیمت این رمز ارز را به صورت روزانه از صرافی‌های مختلف ببینید و قیمت این رمز ارز را مد نظر داشته باشید.

آیا ارز دیجیتال بیت کوین نوعی پروژه قانونی به حساب می‌آید؟

این رمز ارز از آن جایی که همانند ارزهای معمولی مانند دلار، یورو، پوند و یا موارد مشابه به آن هیچگونه تاییدیه داخلی و یا بین المللی ندارد، نمی‌توان به آن به عنوان یک پروژه قانونی و یا غیرقانونی نگاه کرد. دلیل این مشخصه نیز عدم وجود تایید بین المللی این سیستم اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهانی است. از کشورهایی که ارز دیجیتال بیت کوین را نوعی پروژه قانونی می‌دانند، می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • ایالات متحده آمریکا
  • کانادا
  • استرالیا
  • اتحادیه اروپا
  • ژاپن
  • کره جنوبی

همچنین کشورهایی که ارز دیجیتال بیت کوین را نوعی پروژه غیرقانونی می‌دانند را می‌توان در لیست زیر اشاره کرد. این کشورها عبارتند از:

  • چین
  • هند
  • روسیه
  • ویتنام
  • کلمبیا

جمع بندی

ارز دیجیتال بیت کوین و اطلاعات مربوط به این مشخصه از مواردی بود که در این مقاله نیز به آن پرداخته شد. نظر شما چیست؟ آیا این رمز ارز و پروژه‌های مربوط به آن می‌تواند عملکرد قابل قبولی در مقایسه با سایر پروژه‌های اقتصادی بزرگ داشته باشد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید. با رمز ارز مارکت همراه باشید.

بیت کوین