بی توجهی بیت کوین به ایلان ماسک

 اخبار ضد و نقیضی در بازار بیت کوین شنیده می شود. اما این رمز ارز همچنان به مسیر خود ادامه می دهد. همزمان با انتقاد ایلان ماسک از مصرف بیش از اندازه انرژی در شبکه بیت کوین ۱۷ درصد از قیمت بیت کوین کاسته شد. اما اکنون قیمت بیت کوین رو به بهبودی است. بیت کوین روز پنجشنبه از ۴۵۶۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و اکنون به قیمتی بالاتر از ۵۱ هزار دلار به فروش می رسد. این امر بی توجهی بیت کوین به ایلان ماسک را نشان می دهد.

 تلگراف به بررسی علت این امر پرداخت. به نظر می رسد بیت کوین توجهی به اظهارنظرهای یک فرد در شبکه ندارد. حال این فرد هر چقدر که می خواهد قدرتمند باشد.

 بی توجهی بیت کوین به ایلان ماسک با سیستم اثبات انجام کار

الگوریتم اثبات انجام کار در شبکه بیت کوین در طول زمان پاداشی را به ماینر ها و سرمایه گذاران اعطا می کند. چرا که فعالیت آنها در طول سال ها منجر به تقویت شبکه می شود.

 هر اندازه قدرت شبکه بیت کوین بالاتر باشد در مقابل حملات مقاوم تر خواهد بود. و تعداد کمتری از کاربران شبکه بیت کوین را برای رسیدن به سود بیشتر در رمز ارزهای دیگر ترک خواهند کرد.

به همین دلیل بیت کوین همواره جایگاه خود را به عنوان رمز ارز برتر حفظ کرده است. هیچ رمز ارز دیگری نمی تواند عملکردی مانند آن را به نمایش بگذارد.

زمانی که صحبت از اظهارنظرهای ایلان ماسک به میان می آید باید بگویم که سیستم اثبات انجام کار به خوبی ایفای نقش می کند. تنها به این دلیل که یکی از هواداران بیت کوین نظر خود را درباره رسالت آن تغییر داده است، ماینرها از شبکه خارج نمی شوند و شبکه سقوط نخواهد کرد.

در واقع به نظر می رسد اظهارنظر افرادی مانند او به نفع بیت کوین تمام می شود. چرا که پس از کاهش قیمت بیت کوین با قدرت مسیر صعودی ادامه می دهد. تغییرات قیمت نشان می دهند که سخنان او و یا اقداماتش تغییری در ظرفیت بالای این رمز ارز ایجاد نمی کند.

اما چرا سیستم اثبات انجام کار تا این اندازه حیاتی است؟

 زمانی که یک هش معتبر در شبکه ایجاد می شود، کاربران و نودها متوجه می شوند که بلاک مورد نظر معتبر است. آنها نیازی به تایید یک شخص سوم یا سرورهای مرکزی ندارند. به گفته planB بیت کوین بدون استفاده از الگوریتم اثبات انجام کار می میرد.

روند قیمت ها اعتنایی به اظهار نظر کاربران ندارد

 با وجود کاهش قیمت بیت کوین پس از اظهارنظرهای ماسک، قیمت این رمز ارز به خوبی گویای همه چیز است. بیت کوین ثابت کرد که در برابر انتقاد بیش از آنچه که دیگران تصور می کنند مقاوم است.

پس از اظهار نظر های مدیرعامل شرکت تسلا جفت ارز بیت کوین و دلار دو ساعت نزولی را پشت سر گذاشت. در ادامه قیمت این رمز افزایش پیدا کرد. مهمترین مسئله در تعیین روند قیمت ها میانگین متحرک ۲۱ هفته در بازار بیت کوین است. تحلیلگران بر این باورند که این سطح کف قیمت در طول روند کاهشی را تعیین می کند.

کسی توجه به مصرف انرژی در بیت کوین دارد

به محض اینکه آتش گفته های ایلان ماسک در مورد انتقاد از مصرف انرژی بیت کوین فروکش کند، مناظره ها در مورد سازگار بودن این رمز ارز با سلامت اکوسیستم آغاز خواهد شد. تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص آسیب های ناشی از بیت کوین به اکوسیستم مطرح شده است. اما مدرک موثقی برای تایید این گفته ها وجود ندارد.

مایکل سیلور مدیرعامل شرکت میکرو استراتژی هفته گذشته به این نکته اشاره کرد که اظهار نظرهای دروغینی در مورد بیت کوین و تاثیرات زیانبار آن بر اکوسیستم شنیده می شود.او در پاسخ به اظهارات ایلان ماسک عدم پذیرش بیت کوین برای فروش محصولات شرکت تسلا را ابهام آمیز تلقی کرد. چرا که به گفته او برای انجام تراکنش های بیت کوین نیازی به مصرف سوخت های فسیلی نیست.

برای درک بهتر بیت کوین باید به سابقه آن بنگریم. تا کنون آسیبی به محیط زیست نرسانده است. Ammous در پاسخ به ایلان ماسک به این نکته اشاره کرد که تنها در صورتی گفته های شما قابل تامل است که برای تامین انرژی سوخته موشک ها خود به انرژی تجدید پذیر دیگری دست پیدا کرده باشید.

او در ادامه گفته های خود به این نکته اشاره کرد که جهان بیش از آنکه به راکت ها و ماشین های الکترونیکی شما نیاز داشته باشد به یک پول درست نیاز دارد.

 در آخر

 زمانی به بی توجهی بیت کوین به ایلان ماسک پی می بریم که، رفتار قیمت را مشاهده کنیم. قیمت بیت کوین به دنبال اظهارنظرهای مدیرعامل شرکت تسلا با کاهش قیمت روبرو بود. اما روند کاهشی تنها دو ساعت به طول انجامید. در ادامه بیت کوین با قدرت به روند صعودی ادامه داد. 

 در چنین شرایطی می توان گفت بیت کوین رمز ارزی نیست که با گفته های یک فرد دستخوش تغییر شود. چنین اظهارنظرهایی منجر به خروج ماینر ها از شبکه نخواهد شد. امر نشان دهنده قدرت زیرساخت های بیت کوین است. نظر شما در مورد اظهارنظرهای ایلان ماسک و آسیب های احتمالی ناشی از استخراج بیت کوین بر محیط زیست چیست؟ نظرات خود را با ما در رمزارز مارکت به اشتراک بگذارید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/3-reasons-why-bitcoin-doesn-t-care-about-elon-musk

Comments (0)
Add Comment