معامله گران بیت کوین با کاهش ۲ درصدی قیمت بیت کوین غافلگیر شدند

کاهش ۲ درصدی قیمت بیت کوین ظرف مدت یک ساعت امروز همه را حیرت زده کرد. هیچ کس انتظار چنین اتفاقی را نداشت. اینطور که به نظر می رسد سه عامل کلی منجر به بروز این اتفاق شده است.

 
 

امروز یعنی دوم نوامبر سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین با ۲ در صد کاهش با یک اصلاح قیمت غیر منتظره روبه رو شده است. متعاقبا بسیاری از کسانی که در انتظار خرید بیت کوین بوده اند، از فرصت پیش آمده استقبال کرده اند.

عواملی که منجر به سقوط قیمت بیت کوین شده است، عبارت اند از:

  • بازار معاملاتی CME ؛
  • مقاومت بالای بازار؛
  • میانگین متحرکت ماهانه.

در حال حاضر بازار معاملات CME  سه اختلاف فاحش را به نمایش گذاشته است

این بازار در اواخر هفته و در تعطیلات فعالیت ندارد. این بدان معناست که اگر بیت کوین طی این روزها تغییرات بزرگی را تجربه کند، اختلاف شدیدی بین این بازار و بازارهای دیگر ایجاد می شود.

اگرچه هنوز مشخص نیست که چرا معامله گران برای پر کردن این اختلاف قیمت وارد عمل می شوند، اما اکثر اختلاف های موجود در این بازار برطرف شده است.

بیت کوین از ماه اکتبر روند صعودی قدرتمندی را مشاهده کرده است. در اواخر هفته با کاهش فعالیت های موجود در بازار قیمت این ارز اندکی کاهش داشته است. این در حالی است که این رمزارز طی ماه های اخیر بدون کوچکترین تغییری به روند صعودی خود ادامه داده است.

همین امر به ایجاد چهار اختلاف شدید در بازار CME  شده است؛ این اتفاق در دنیای رمزارز بی سابقه است. شواهد نشان می دهد که این ارز در آخر هفته های رشد قابل توجهی داشته است. همین امر سبب شده که این اختلاف های شدید میان بازار CME  و دیگر بازارها ایجاد شود.

این اختلاف ها در بازه های ۱۳۱۰۰، ۱۲۹۷۰، ۱۱۵۰۵ و ۱۱۱۰۰ دلاری مشاهده شده اند. اینطور که پیداست، معامله گران از این بازه های قیمتی استقبال کرده اند. متعاقبا دامنه ۱۲۹۷۰ دلار تا ۱۳۱۰۰ دلاری مهمترین بازه برای میانگین متحرک است.

 میانگین متحرک بعدی بیت کوین کمتر از ۱۲۵۰۰ دلار است

 نمودار بیت کوین نشان می دهد که در کنار کاهش ۲ درصدی قیمت بیت کوین میانگین متحرک این ارز ۱۲۲۰۳ دلار خواهد بود. تاریخ رمزارز نشان می دهد که برای ادامه مسیر صعودی حداقل یک میانگین متحرک پایین باید مشاهده شود.

این ارز با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۱۷۷۵ دلار به ۱۳۵۰۰ دلار رسیده است. اما تاکنون از خطر حمایت و مقاومت قابل قبولی برخوردار نبوده است. اکنون نمودار روزانه این رمزارز وضعیت با ثبات تری را نشان می دهد.  

بیت کوین از یک مقاومت سرسختانه جان سالم به در برد

این ارز دیجیتال در تاریخ ۳۱ اکتبر برای اولین بار پس از دسامبر سال ۲۰۱۷ خط مقاومت ۱۴ هزار دلاری را ثبت کرد. پس از چنین صعود قدرتمندی انتظار می رفت که این ارز با کاهش قیمت نیز مواجه شود.

 برخی از معامله گران از شنیدن خبر افت قیمت بیت کوین به شدت غافل گیر شدند. اما زمانی که آینده درخشان بازار را تصور کردند، احساس بهتری نسبت به این کاهش ناچیز در قیمت ها داشتند.

یک معامله‌گر ناشناس در این باره می گوید: «هر از چندگاهی واقعا از تغییرات موجود غافلگیر می شوم.» او در ادامه می گوید که دورنمای بازار در حالت فعلی به اندازه ای روشن است که تغییرات فعلی را توجیه می کند.

منبع

https://cointelegraph.com/news/btc-traders-caught-off-guard-3-reasons-bitcoin-dropped-2-in-just-1-hour

Comments (4)
Add Comment