بیت کوین به آخر راه نرسیده است

 آیا روند صعودی بیت کوین به آخر رسیده است؟ تحلیلگر معروف بازار planB بر این باور است که کاهش قیمت به معنیه به پایان رسیدن روند صعودی نیست. قیمت بیت کوین در روزهای گذشته کاهش داشته است. قیمت این رمز از ۶۰ هزار دلار به کمتر از ۵۰ هزار دلار رسید. با این وجود کاهش قیمت به معنای پایان گرفتن روند صعودی نیست.

 به گفته این تحلیلگر برجسته بازار رمز ارز هیچ چیز برای همیشه به مسیر مستقیم ادامه نمی دهد. در ادامه به این نکته اشاره کرد که بیت کوین در شش ماه گذشته به مسیر صعودی ادامه داد. این ماه شاهد کاهش قیمت این رمز ارز بودیم. این همان اتفاقی است که در اواسط روند صعودی سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ مشاهده شد.

این تحلیلگر برجسته مدل معروف S2F را معرفی کرده است. این مدل قیمت بیت کوین در روند صعودی را با درنظر گرفتن رویدادهای پس از هاوینگ و کاهش موجودی زیر نظر می گیرد. در کنار این مدل مدلهای دیگری را نیز به کار می گیرد. 

بیت کوین به آخر نرسیده است و تاریخ تکرار می شود

 در ماه های گذشته بیت کوین رفتاری مشابه با روند صعودی سال ۲۰۱۷ را از خود نشان داد. قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۴ آوریل به بالاترین حد یعنی اندکی کمتر از ۶۵ هزار دلار رسید. در ادامه شاهد کاهش قیمت بیت کوین تا ۴۷۵۰۰ دلار بودیم. به گفته planB بیت کوین چندان نسبت به روند صعودی متفاوت عمل نکرده است. روز جمعه نموداری از قیمت بیت کوین و روند تغییرات آن در بازارهای صعودی پس از هاوینگ را منتشر کرد.

 تاکنون هاوینگ های بیت کوین در سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ روی داده است. روند صعودی پس از هاوینگ در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و همینطور ۲۰۲۱ ادامه داشته است. 

به گفته این تحلیل گر هیچ چیز برای همیشه به مسیر مستقیم ادامه نمی دهد. در روند صعودی قبلی پیش از رسیدن به بالاترین قیمت شاهد کاهش قیمت بوده ایم. در سال ۲۰۱۳ نیز در روند صعودی و پیش از رسیدن قیمت به بالاترین بازه شاهد کاهش ۷۵ درصدی قیمت در فاصله ماه های آوریل تا جولای بودیم. 

 در سپتامبر سال ۲۰۱۷ بیت کوین کاهش ۴۰ درصدی را تجربه کرد. اما در ادامه و پیش از آغاز بازار خرسی به روند صعودی وی ادامه داد.

 در آخر

 با وجود کاهش قیمت بیت کوین و دیگر رمز ارزها به نظر می رسد روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد. به گفت تحلیل تحلیلگران برجسته بازار رمز ارز کاهش قیمت در روند های صعودی امری اجتناب ناپذیر است. در حقیقت کاهش قیمت نشان دهنده سلامت بازار است. بنابراین این احتمال وجود دارد که بیت کوین پس از کاهش شدید به روند صعودی ادامه دهد. آیا شما این نظریه را باور دارید؟ نظر شما در رابطه با رفتار بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین به آخر رسیده است؟ شما چه زمانی را برای سرمایه گذاری در این بازار مناسب می دانید؟ برای اطلاع از آخرین اخبار بازار ارز های دیجیتال با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/planb-speculates-that-btc-price-fall-doesn-t-mean-the-end

Comments (0)
Add Comment