پیشبینی بیت کوین در ۲۰۲۱ از رازهای زیادی پرده برداری می کند

با شروع سال میلادی جدید همه چشم ها به سمت بازار رمزارز و بیت کوین جلب شده است. پیشبینی قیمت کوین ۲۰۲۱ نشان می دهد که باید در انتظار چه رویداد هایی باشیم.

 یک سال دیگر از زندگی بیت کوین سپری شده است. مسیر صعودی با سرعتی سرسام آور و درست مانند یک تره هوایی سال ۲۰۲۰ را به پایان رسانده است. در کنار افزایش قیمت بیت کوین رویدادهای دیگری را نیز در این سال تجربه کردیم.

سال ۲۰۲۰ درحالی به پایان رسیده که قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است. این درحالی است که توجه مردم به رمزارز جلب شده است. به نظر می رسد که میزان پذیرش این ارز تا کنون به این اندازه نبوده است. هر آنچه که در سال ۲۰۲۰ در دنیای رمزارز روی داده است در ادامه مسیر بیت کوین و دیگر رمزارزها را یاری می کند. اکنون با مطالعه پیشبینی های انجام شده در خصوص آینده احتمالی رمزارز نگاهی به رویدادهای پیش رو می اندازیم. اعضای تیم Cointelegraph در نشستی این پیشبینی ها را برای سال ۲۰۲۱ معرفی کرده اند. در پاسخ به این سوال که چه دورنمایی را برای آینده بیت کوین مشاهده می کنید، اعضای تیم تحلیل کوین تلگراف به مواردی اشاره کرده اند که در ادامه مشاهده می کنید.

گاوها، بیت کوین و حباب

همانطور که شاهد بودیم قیمت بیت کوین پس از هاوینگ شاهد تغییرات شاخص پارابولیک (parabolic) بوده است. این اتفاق درحالی روی داده است که این رمزارز در سال های گذشته روند خرسی طولانی مدتی را تجربه کرد. این ارز در طول زندگی خود دو بار چنین رویدادی را تجربه کرده است. نشانه ها می گویند که با ورود به سال ۲۰۲۱ روند صعودی ادامه خواهد داشت. اما آیا کسی پیش بینی دقیقی از ادامه روند بیت کوین دارد؟

 برخلاف بازاری که در گذشته شاهد آن بوده ایم و تا حد زیادی مسیر فعلی را تشکیل داده است، باید بگوییم که میزان پذیرش در بازار مصرف کنندگان بیت کوین به شدت تغییر کرده است. روند گاوی که شاهد آن هستیم با عوامل متفاوتی تقویت شده است. روند گاوی برای مدت زیادی به مسیر خود ادامه داده است. در این راه توجه بسیاری از سرمایه گذاران سنتی و موسسات سرمایه گذاری به این بازار جلب شده است.

دیگر احتمالات

این احتمال وجود دارد که دیگر شرکت ها نیز به زودی مسیری که توسط شرکت Microstrategy، Grayscale  ، Square  و Paul Tudor Jones  طی شده است را دنبال می کنند. این شرکت ها میزان خطر به پاداش را در نظر گرفته اند و با در نظر گرفتن تمام این موارد این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. اگر این روند به مسیر خود ادامه دهد، بازار با محدودیت منابع روبه رو خواهد شد. از سوی دیگر تعداد شرکت هایی که در این بازار فعالیت دارند نیز انگشت شمار خواهد بود. این معنای آن است که بازار بیت کوین در اختیار گروهی از شرکت های سرمایه گذار قرار می گیرد.

 این احتمال وجود دارد که در ادامه شاهد تغییر روایت بیت کوین باشیم. از طرف دیگر بیت کوین در سال های آتی می تواند توجه افراد بیشتری را نیز به خود جلب کند. چرا که با وجود شیوع بیماری کرونا و افزایش تورم در بازارهای سنتی و کاهش ارزش ارزهای سنتی توجه افراد بیشتری به این دارایی امن جلب می شود.

خدمات پرداخت که در جهان استفاده می شود نیز به تدریج رمزارز ها را نیز به دامنه خدمات خود اضافه می کنند. این امر بر میزان پذیرش و محبوبیت این ارز می افزاید. پی پل یکی از شرکت هایی است که پیش از سایرین وارد این حوزه شده است. اما بهتر است این نکته را فراموش نکنید که روند گاوی برای همیشه به مسیر خود ادامه نمی دهد. از قدیم گفته اند که هر اندازه روند گاوی قوی تر باشد زمین خوردن آن نیز …..

ظهور دیفای

بی شک سال ۲۰۲۰ صحبت از بازارهای مالی بدون مرکزیت تمام جهان را در بر گرفته بود. این صحبت ها تغییرات زیادی را در نحوه کار و فعالیت های مالی ایجاد کرد. ایده های متفاوتی شکل گرفته و به مرحله اجرا گذشته شد. بازارهای مالی، وام های جمعی، در کنار صندوق های ذخیره در اختیار مشتریان گذاشته می شود. ایجاد قراردادهای هوشمند و خودکار در پلتفرم های دیفای سبب شده است که این بخش از بازار رمزارز نیز توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

 در حالی که بخش بزرگی از جامعه رمزارز بر این باور هستند که دیفای می تواند سال ۲۰۲۱ را به کلی متفاوت کند، اما هنوز عده ای هستند که تصور می کنند که این اتفاق روی نمی دهد. در حقیقت ارزشمندترین روندی که در دیفای توجه همه را به خود جلب کرده است Yeild Farming  یا سرمایه گذاری و استخراج جمعی است.

 استخراج جمعی راهکاری دیگری است که به سود قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران به ازای مشارکت خود در شبکه سود قابل توجهی را به دست می آورند. افرادی که نقدینگی مورد نیاز را در بازار بدون مرکزیت تامین می کنند، سهم مشخصی از پلفترم را ازآن خود می کنند. توکن هایی در بازار ایجاد می شود. انگیزه حضور در این تجارت طمع است. کاربران پس از مشاهده هک ها، فروپاشی بازارها و زیان های شدیدی که متحمل شده اند از این فرصت استقبال می کنند.

درست مانند بسیار از بلاک چین ها، این پروتکل نیز مانند یک ابزار عمل می کند. اما همین ابزار می تواند در آینده روزهای درخشانی را به حقیقت بدل کند.

بردار بزرگتر هنوز هوای بازار را دارد

زمانی که می خواهیم در مورد آینده بلاک چین صحبت کنیم نباید یک نکته را فراموش کنیم. باید بدانید که به تدریج میزان بررسی های موشکافانه در این بازار نیز افزایش پیدا می کند.

در بحث مدیریت و کنترل شبکه هنوز نکات شناخته نشده ای وجود دارد که نباید که از چشم ما دور بماند. راهکارهای متفاوتی نیز روی کار امده است که نباید از دید شما پنهان بماند. این راهکارها شفافیت بیشتری را در بازار ایجاد می کنند. در برخی از موارد قوانین ساکت و دقیق به کاربر اجازه می دهند که با شفافیت بیشتری به مسئله مالیات بپردازند.

 سوالات بسیاری در این زمینه بی پاسخ مانده است. آیا ریپل یک اوراق است و اگر نه چرا نیست؟ آیا فیس بوک اجازه راه اندازی رمزارز را خواهد داشت؟ دولت چه رویکردی در مقابل تکنولوژی دیفای خواهد داشت؟

 به نظر می رسد که باید در سال ۲۰۲۱ باید در انتظارات تغییرات سیاسی بسیاری در زمینه بیت کوین باشیم. بسیاری از کشور ها به گزینه رمزارز در بانک مرکزی اندیشیده اند. از طرف دیگر دولت ها نیز استفاده از تکنولوژی بلاک چین را در نظر گرفته اند. این احتمال وجود دارد که درآینده ای نه چندان دور شاهد استفاده از این تکنولوژی در زیرساز ها و انتخابات نیز باشیم.

 NFT و توکنی شدن سهام

NFT ها یا توکن های که امکان تبدیل شدن به پول را ندارند، بخشی از بازار بدون مرکزیت را تشکیل می دهند که تاکنون به درستی درک نشده است. این توکن ها به ایجاد کننده اجازه می دهند که دارایی هایی را ایجاد کنند که ارزش منحصر به فردی دارند و به همین دلیل مالیکت تمام و کمال دارایی را به مالک می دهند. محدودیت های بسیار کمی در این زمینه وجود دارد. می توان با استفاده از اشیایی که توکن شده اند، وارد بازی شد. تولید کننده توکن می تواند تا مدت ها پس معرفی توکن سود قابل توجهی را دریافت کند.

 در سال ۲۰۲۰ بسیاری از بازیکنان تیم های ورزشی ملی و بازیگران اسطوره ای فیلم های علمی تخیلی توکن های هواداران را ایجاد کردند. هیچ دلیل برای توقف این روند وجود ندارد. حتی ممکن است که استفاده از این روش به صنایع دیگر نیز راه پیدا کند. توکن های NFT درب دیگری را به دنیای بلاک چین باز کرده اند.

 برتری اتریوم

 در پیشبینی بیت کوین در ۲۰۲۱ باید راه اندازی اتریوم ۲.۰ را نیز در نظر داشته باشیم. به احتمال زیادی این بخش از بازار بلاک چین نیز با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد. در ادامه ارز هایی مانند کاردانو و دات نیز در کنار اتر توجه بازار را به خود جلب می کنند. بسیاری از پروژه هایی که در این بخش راه اندازی شده اند در سراسر شبکه پراکنده می شوند و توجه همه را به خود جلب می کنند.

 این محصول تازه اوراکل  در انتظار آینده و افزایش کارایی و سودآوری خود است. با رشد اطلاعات مفید درون شکبه ای این احتمال وجود دارد که شرکت ها و دولت های زیادی قراردادهای هوشمند را برای مصارف خود در نظر بگیرند.

 ساز و کار بلاک چین و قراردادهای هوشمند به گونه ای است که همواره هویت سازنده یا خالق را پنهان نگه می دارد. با وجود اینکه مفاد و بند های موجود دراین قراردادها از گزند هر عامل خارجی مصون هستند. اما به نظر می رسد که اعمال مفاد این قراردادها در گرو عوامل خارجی است که می تواند از کنترل شبکه خارج باشد.

تولد دولت

 بلاک چین امکان مدیریت و حاکمیت فردی و بدون دخالت و نیاز به برگزاری انتخابات را به ما هدیه کرده است. دنیای ما در حال تغییر است. وارد دوره جدیدی شده ایم. دوره ای که بدون نیاز به منابع و سرمایه به عملکرد خود ادامه می دهد. دورانی که پلتفرم ها به تمام سوالات کاربران و مصرف کنندگان جواب می دهند، چرا که مصرف کنندگان نویسندگان و سازندگان اصلی پلتفرم هستند.

تعریف ما از واژه مشارکت و شرکت نیز به کلی تغییر می کند. شاید کارمندان کنترل سرنوشت خود را به دست بگیرند. در این صورت انقلابی در مفاهیم زندگی کاری ایجاد می شود. شرکت های بزرگی که نام و آوازه آنها در تمام جهان شنیده می شود ممکن است دچار دموکراسی کامل شوند.

شبکه های اجتماعی فضای تازه ای برای تاخت و تاز خلاقیت های رمزارزی خواهد بود. این شبکه هدیه ای درخور را برای کاربران در بر دارد. ناشناس بودن و حفظ هویت فردی آنها.

گوشه های تاریک انسانیت

 کلاهبرداری، اخاذی دیجیتالی و بسیاری از پلیدی هایی که در سال های گذشته شاهد آن بوده ایم به کلی از میان برداشته می شود. باید این حقیقت را بپذیریم که نیمه تاریک بشریت همیشه در صحنه حضور داشته است و تا زمانی که اشعه های خورشیدی ما را به همان غارهای تنگ و تاریک بازگرداندند نیز ادامه خواهد داشت. در دنیای دیجیتالی شاهد  فعالیت های غیر اخلاقی زیادی بوده ایم. این روند بیشک به مسیر خود ادامه می دهد.

 اما امیدواریم که با گذشت زمان به این درک برسیم  که مشکل اصلی در انسان است و نه در تکنولوژی هایی که در اختیار او گذاشته شده است.

ما نیز باید با آموزش خانواده ها، دوستان و همنشینان نخود برای زندگی در جامعه ای بدون قانون آماده شویم. مادربزرگ ها نمی دانند که دولت نمی تواند پرداخت های بیت کوین شما به عنوان جریمه ثبت و ضبط کند. شما باید حقیقت را به او بگویید.

خبر آخر

 این نکته رابه یاد داشته باشید که سالی متفاوتی از شروع عصری متفاوت در شرف وقوع است. شما تنها کسی هستید که می تواند به این پیشبینی های جامعه عمل بپوشاند. پیشبینی بیت کوین در ۲۰۲۱ در انتظار تصمیم شما نمی ماند و مسیری که برای  او تعیین شده است را ادامه می دهد.

 با ما در رمزارز مارکت با تغییرات دنیای جدید همراه باشید. دارایی های سنتی را کنار بگذارید و برای کسب سود رمزارز را به سبد خرید خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که شاید امروز بهترین زمان برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارز های موجود در بازار باشد. فرصت را غنیمت بشمارید و با برای آینده آماده شوید.

 از طرف تیم رمزارز مارکت سال نو میلادی را به شما تبریک می گویم و امیدوارم سالی سرشار از سود را در پیش داشته باشید. رمزارز می تواند همان تحولی باشد که مدت ها در انتظار آن بوده اید. با ما در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/demystify-2021-with-crypto-trend-predictions-from-the-cointelegraph-crew

Comments (0)
Add Comment