تجربه نشان می دهد، باید انتظار انفجار قیمت بیت کوین باشیم

نموداری از سوی پائول تودور جونز (Paul Tudor  Jones) منتشر شده است. در این نمودار اطلاعات حیرت انگیزی درج شده است که توجه همه را به خود جلب کرده است. به نظر می رسد که روند صعودی به مسیر خود ادامه خواهد داد. درواقع اگر بخواهیم به نمودار تودور اعتماد کنیم، باید بگوییم که روندی مشابه با روند صعودی طلا در سال ۱۹۷۰ در انتظار بیت کوین است. این بدان معناست که انفجار قیمت بیت کوین دور از دسترس نیست.

این نمودار نشان می دهد که بیت کوین در شرایط فعلی در ابتدای مسیر است. هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف این ارز باقی است. گویا آینده به معنای واقعی کلمه در دست های این رمزارز خواهد بود.

قیمت بیت کوین

 بیت کوین طلای دیجیتال دنیای امروز

دو دلیل مهم برای این ادعا وجود دارد. به احتمال زیاد بیت کوین روند صعودی طلا در سال ۱۹۷۰ را دنبال می کند. اما چرا باید در انتظار چنین روندی باشیم. اولین دلیل این است که بیت کوین از منبع بسیار محدودی برخوردار است. همین امر سبب می شود که افزایش تقاضا در کنار کمبود موجودی قیمت این ارز را افزایش دهد. همین مسئله این ارز را در مقابه با تورم و بحران های مالی مقاوم می کند.

 دومین دلیل نیز این  است که بیت کوین تمام ویژگی هاییی که طلا را به اندخته ایمن بدل می کند را در اختیار دارد. در آگوست ۲۰۲۰ سرمایه گذار میلیارد بازار Gemini اعلام کرد  درآینده ای نه چندان دور باید د ر انتظار انفجار قیمت بیت کوین باشیم. او بر این باور است که این رمزارز از پتانسیل کافی برای رسیدن به قیمت ۵۰۰ هزار دلاری برخوردار است.

در این نظریه به ویژگی های ارزشمند بیت کوین اشاره شده است.این ویژگی ها این ارز را به گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. او در ادامه ادعای خود اعلام کرد:

«موجودی محدود این ارز سبب شده است که این رمزارز بسیار نادر باشد. درواقع بیت کوین تنها دارایی موجود در کره زمین است که از اندوخته مشخص و محدودی برخوردار است. به همین دلیل این ارز هرگز با شوک ناشی از اتمام موجودی روبه رو نخواهد شد. این درحالی است که طلا باید در انتظار چنین رویدادی باشد.»

طبیعت جذاب بیت کوین

 به دلیل همین طبیعت جذاب، سرمایه گذاران بسیاری برای ورود به این بازار وارد عمل شده اند. آنها بیت کوین را به طلا ترجیح می دهند. مقایسه طلا و بیت کوین بسیاری را متقاعد کرده است که بیت کوین آینده را در اختیار دارد.

سو ژو (Su Zhu) مدیر شرکت Three Arrow که یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در جهان است، اعلام کرد:

«هر کاهشی در  قیمت های بیت کوین می تواند نشانه ای از بازار گاوی باشد. به نظر می رسد بیت کوین همان مسیری را در پیش گرفته است که طلا در سال ۱۹۷۰ در پیش گرفته بود.»

البته تفاوت فاحشی در شیوه قیمت گذاری بیت کوین طلا روی داده است. در حال  حاضر بازار طلا ۹ تریلیون دلار ارزش دارد. بازار بیت کوین تنها ۴ درصد ارزش دارد. همین امر سبب شده است که تفاوت فاحشی در شیوه قیمت گذاری این ارز به وجود آید.

گویا ریشه و خواستگاه بیت کوین عامل اصلی صعود قیمت این ارز است

 تایلر وینکوسون (Tyler Winklevoss) به این نکته اشاره کرده است که ناشناس بودن خالق بیت کوین یکی از مهمترین جذابیت های این ارز است. درواقع ارزش سرمایه این بازار به ۳۳۰ میلیارد دلار رسیده است اما با این وجود هنوز خبری از افشار هویت خالق این ارز،ساتوشی ناکاماتو، نیست.

همین امر سبب شده است که عده زیادی به این بازار روی بیاورند.

«این حقیقت که ما خالق بیت کوین را نمی شناسیم، مانع از افزایش سرمایه این بازار به ۳۳۰ میلیارد دلار نشده است. همین امر نشان می دهد که بیت کوین ارزی نیست که قدرت خود را از دنیای خارج بگیرد. بنابراین می توان گفت این ارز اندوخته بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است.»

 همین امروز بیت کوین را به سبد سرمایه خود بیفزایید.

 اگر تاکنون برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل نشده اید، بهتر است این گزینه را در نظر بگیرید. این نکته را فراموش نکنید که قیمت بیت کوین روز به روز دستخوش نوسان است. اما آنچه مسلم است آینده روشنی است که در انتظار این ارز است. درواقع مگر می شود ماهیتی در جهان وجود داشته باشد که تا این  اندازه محدود باشد و به مرور زمان ارزشمندتر نشود.

تصور کنید، روزی فرامی رسد که تعداد بیت کوین های موجود در جهان به اتمام می رسد، اما تقاضا برای مالکیت این ارز افزایش پیدا می کند. بهتر است مالک بیت کوین باشید و از انفجار قیمت بیت کوین لذت ببرید، اینطور نیست. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. آخرین قیمت ها را از ما بخواهید. ما در کنار شما هستیم و تجربه خود در سرمایه گذاری را با شما در میان می گذاریم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/paul-tudor-jones-bitcoin-fractal-hints-at-possible-explosive-btc-rally

Comments (0)
Add Comment