حرفه ای ها سلامت بیت کوین را تایید می کنند

قیمت بیت کوین از سطح حمایت کاهش پیدا کرده است. اما متخصصان بر این باورند که اصلاحات شرایط را برای ادامه روند صعودی مهیا می کند. به نظر آنها این امر نشانه ای از سلامت بیت کوین است. قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۲ آوریل کاهش پیدا کرد. فشار فروش قیمت را تا ۴۸ هزار دلار پایین آورد. این امر برای تحلیل گرانی مانند planB آرامش خاطر را به همراه داشت. چرا که از نظر آنها رشد قیمت غیر طبیعی بوده است.

دامنه ای از عوامل موجب کاهش قیمت شده اند. یکی از این عوامل شلوغ شدن بازار قراردادهای آتی و دیگری فروش دارایی از سوی نهنگ های کوچک و متوسط بوده است. در کنار فعالیت نهنگ ها در بازار رمز ارز ابلاغیه که از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر شد منجر به افزایش فشار فروش در بازار گشت. به گفته رئیس جمهور این کشور برای افرادی که در سال بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند مالیات بیشتری در نظر گرفته می شود.

اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که موج شدیدی از جانب صف های فروش قیمت راسته حمایت ۵۰ هزار دلار پایین آورد. کاهش قیمت از ۴۷ هزار دلار توجه خریداران را به این بازار جلب کرد. در ادامه قیمت تا ۴۹ هزار دلار افزایش پیدا کرد.

با کاهش قیمت از ۵۰ هزار دلار بیت کوین در مقایسه با بالاترین رکورد خود کاهش ۲۵ درصدی را تجربه کرده است. اکنون نیز به همان قیمتی معامله می شود که در اوایل ماه مارس داشت.

 کاهش جریان ورودی به بازار بیت کوین از روند نزولی سریعتر است

به نظر می رسد که علت کاهش قیمت نزدیک شدن تاریخ انقضای قراردادهای فروش باشد. نرخ انتقال دارایی از کیف پول های دیجیتال به صرافی ها در حال کاهش است. این نکته قیمت را تا ۴۷۵۰۰ دلار کاهش داده است. از طرفی سکه هایی که به تازگی فروخته شده اند از جمله سکه هایی هستند که به تازگی نیز خریداری شده بودند. و نه از سکه هایی که برای مدت طولانی نگهداری شده اند. حفظ قیمت فعلی نشان می دهد که موسسات سرمایه گذاری به خرید بیت کوین در قیمت ۵۰ هزار دلار یا کمتر از آن ادامه داده اند. در این صورت شرایط برای ادامه روند صعودی و سلامت بیت کوین مهیا خواهد بود.

 اما اگر قیمت از ۴۳ هزار دلار کاهش پیدا کند بار دیگر شاهد افزایش قیمت آلت کوین ها خواهیم بود. از طرفی بازگشت به این سطح روند نزولی را برای دیگر آلت کوین ها آغاز می کند. به ادامه میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمز ارز به بیش از ۶۰ درصد خواهد رسید. در هر صورت کاهش قیمت در چنین بازاری نشان دهنده سلامت بیت کوین است. به این ترتیب زمینه برای ادامه روند صعودی هموار می شود.

 معامله گران و فروش دارایی

برای درک بهتر وضعیت فروش در بازار بیت کوین بهتر است معامله گران را مانند مسافرانی در نظر بگیریم که سوار بر یک قایق هستند. زمانی که قایق دستخوش امواج می شود تعداد کمی از مردم در ابتدا خم می شوند. هر اندازه قایق بیشتر تاب بردارد، مردم نیز بیشتر خم می شوند. معامله گران در روند نزولی از فرصتهای متفاوتی برای تثبیت سود استفاده کردند. آنها با مشارکت در قراردادهای آتی به سود رسیدند. در شرایط فعلی سرمایه اصلی بازار صرف فروش شده است و نه خرید.

تغییرات ناگهانی بازار معامله گران و سرمایه گذاران موسساتی را غافلگیر کرد. سطح حمایت ۵۵ هزار دلار از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. چرا که ۲۶۳ هزار بیت کوین با این قیمت وارد کیف پول های نهنگ ها شده اند. در آینده این سطح برای بیت کوین مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اما بهتر است در انتظار حرکت های بعدی بازار باشیم.

Whalemap در رابطه با نظرات تحلیلگران در خصوص خرید بیت کوین در قیمت های کمتر از ۵۰ هزار دلار با اشاره به نمودار زیر گفته است: «میزان ضرر متحرک در هر ساعت بیشتر از سود است. تاریخ نشان داده که این فرصت برای خرید بسیار مناسب است.» این نیز خود نشانه ای از سلامت بیت کوین است.

بازار بی صبرانه در انتظار حرکت بعدی قیمت بیت کوین است. باید منتظر باشیم تا ببینیم کاهش قیمت ها اصلاحاتی که به ادامه روند صعودی کمک می کند یا شرایط را برای آغاز روند نزولی مهیا خواهد کرد.

 کاهش قیمت آلت کوین ها و سلامت بیت کوین

روند نزولی بیت کوین بازار آلت کوین ها را نیز دستخوش تغییر کرده است. صد توکن برتر بازار ضرر های دو رقمی را به ثبت رساندند. اتر به عنوان بزرگترین آلت کوین بازار از نظر ارزش کل در زمان نگارش این خبر از بالاترین رکورد خود یعنی ۲۶۴۰ دلار در ۲۲ آوریل ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد. در همین حال ریپل و دوج کوین با کاهش قیمت بیش از ۲۰ درصد سخت ترین ضربه را خوردند.

در این روند نزولی سه رمز ارز جان سالم به در بردند. این سه رمز ارز COMP، WAVES و HNT بودند. آنها در زمان نگارش این خبر به ترتیب ۱۳، ۹ و ۸ درصد افزایش داشته اند. ارزش کل بازار رمز ارز در حال حاضر ۱.۸۶۲ مینیون دلار است. بیت کوین از این بازار ۵۰.۷ درصد است.

 در آخر

 بسیاری از تحلیلگران و معامله گران حرفه ای بازار بر این باورند که کاهش قیمت بیت کوین نشانه ای از سلامت بیت کوین است. چرا که برای همیشه نمی توان به روند صعودی ادامه داد. همواره در طول تاریخ و در روند های صعودی سالم شاهد کاهش قیمت بوده ایم. در چنین مواقعی بازار در ادامه با قدرت و سلامت بیشتری به مسیر صعودی ادامه می دهد.

 از این رو بسیاری از تحلیلگران و معامله گران در انتظار بازگشت قهرمانانه بیت کوین در هفته ها و ماه های آینده هستند. نظر شما در رابطه با ادامه روند صعودی در بازار چیست؟ بسیاری از تحلیلگران شرایط فعلی را برای خرید بیت کوین مناسب می دانند. در رمزارز ماکت خرید و فروش بیت کوین را در فضای امن و شفاف تجربه کنید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/pros-say-bitcoin-s-very-healthy-correction-builds-ground-for-more-stable-growth

Comments (0)
Add Comment