بیت کوین ۵۰ هزار دلاری شد

لطفی اخبار خوشبینانه که در بازار بیت کوین شنیده می شد قیمت این عکس به ۵۰ هزار دلار رسید. استقبال موسسات مالی و همینطور شرکت های بزرگی مانند میکرو استراتژی از بازار بیت کوین به ادامه روند صعودی کمک کرده است. این شرکت ها و موسسات با خرید بیشتر این ارز رویای بیت کوین ۵۰ هزار دلاری را محقق کردند.

بیت کوین در تاریخ ۱۶ فوریه بالاترین رکورد خود را ثبت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که خبر سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین به تازگی منتشر شده بود. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم هفته سرشار از اخبار خوشبینانه در خصوص سرمایه گذاری این شرکت در بازار بیت کوین بود. البته در حواشی خبرها همواره نام شرکت میکرو استراتژی و برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه گذاری در بیت کوین نیز شنیده می شد. شرکت میکرو استراتژی قصد دارد که ۶۰۰ میلیون دلار دیگر در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

رکورد شکنی تاریخی بیت کوین؛ بیت کوین ۵۰ هزار دلاری

 اطلاعات به دست آمده از کوین تلگرام مبنی بر آن است که جفت ارز بیت کوین و دلار روز سه شنبه ۵ درصد افزایش را تجربه کرده است. به نظر می رسد این افزایش پس از تایید خبر سرمایه گذاری بانک خصوصی BNY Mellon رخ داده باشد.این بانک خصوصی اعلام کرده است که مدیریت دارایی های دیجیتال مشتریان خود را بر عهده م ی گیرد. در کنار انتشار این خبر سرمایه گذاری احتمالی شرکت مورگان استنلی در بیت کوین نیز شنیده می شود. این اخبار در کنار یکدیگر قدرت کافی برای ادامه روند صعودی را در بیت کوین ایجاد کردند. 

تمام این عوامل به عنوان موتور محرک بیت کوین را در مسیر رسیدن به سطح ۵۰ هزار دلار یاری کرد. این سطح از نظر روانی در بازار بیت کوین از اهمیت ویژه ای برخوردار است ست. اکنون پس از مدت ها شاهد حضور نهنگ ها در بازار بیت کوین هستیم.

پس از انتشار خبر سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، گاو ها کنترل بازار را به دست گرفتند. بانک مرکزی اروپا همواره از جمله سازمان های بدبین به بیت کوین بوده است. این بانک اعلام کرد که بانک های مرکزی در آینده نیز در بیت کوین سرمایه گذاری نمی کنند.

خبر بد برای خرس ها

 خرس ها با شنیدن خبر بیت کوین ۵۰ هزار دلاری امید خود را از دست داده اند. اما خبرهای بد برای سرمایه گذاران بدبین به همین جا ختم نمی شود. فرم قراردادهای مشتق Deribit اعلام کرده است که به نظر می رسد خبر حضور بانک BNY Mellon در حوزه مدیریت دارایی های مشتریان پیش از آنکه اجرایی شود نیز روی تصمیم گیری سرمایه گذاران تاثیر گذار بوده است. سرمایه گذاری شرکت تسلا به دنبال اعلام خبر سرمایه گذاری بانک خصوصی آمریکا تا حد زیادی روی تصمیم گیری سرمایه گذاران بازار بیت کوین تاثیرگذار بوده است. فروشندگان برای فروش دارایی های خود در بازه ۴۹۵۰۰ و ۵۰ هزار دلار در صف فروش قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از دفتر ثبت سفارشات بازار بایننس سطح حمایتی تا ۴۶۵۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

در تحلیل هایی که طی هفته جاری انجام شده است تحلیلگر سایت کوین تلگراف مایکل ون د پوپ (Michael vande Poppe) به این نکته اشاره کرده است که در بازه زمانی کوتاه مدت عوامل دیگری نیز در ادامه روند صعودی تاثیرگذار بودند. 

 یک دستاورد غیرقابل اجتناب 

بیت کوین در ماه گذشته نشان داده است که ریتم کلی بازار به این سادگی ها متوقف نمی شود. با سرمایه گذاری شرکت تسلا و مسترکارت در بیت کوین ریتم افزایشی در بازار سرعت گرفت. حاضران در بازار با مشاهده چنین وضعیتی به خوبی متقاعد شده بودند که این روند صعودی از قدرت کافی برای ادامه وسیر برخوردار است. تحلیلگران کوین تلگراف هفته گذشته اعلام کرده بودند که هدف بعدی در روند صعودی قیمت ۶۳ هزار دلار است. این احتمال وجود دارد که بیت کوین در حوالی قیمت ۵۲ هزار دلار به ثبات برسد.

خبر سرمایه گذاری شرکت تسلا و مستر کارت در بازار بیت کوین تنها چند روز پس از از همایش عمومی شرکت میکرو استراتژی شنیده شد. شرکت میکرو استراتژی با برگزاری یک همایش متشکل از هشت هزار مجری تجاری ایده هایی برای استفاده بیت کوین برای شرکت ها را مطرح کرد. البته شرکت تسلا از ماه ها قبل برنامه خرید بیت کوین را در برنامه خود داشت. اما تاثیر برگزاری این همایش را نمی توان نادیده گرفت شرکت هایی که در این برنامه حضور داشتند تصمیم داشتند و برنامه ریزی کردند که بیت کوین را به سبد سرمایه خود اضافه کنند.

حتی شرکت ها و سرمایه گذارانی که تاکنون به روند بازار بیت کوین بدبین بوده اند نیز اقداماتی را برای سرمایه گذاری در این بازار در نظر دارند. آنها گزینه سرمایه گذاری بلند مدت در بیت کوین را انتخاب می کنند. در واقع بسیاری از این شرکت ها برای این باورند که اگر در بازار بیت کوین سرمایه گذاری نکنند در مقابل تجارت خود بی مسئولیت بوده اند. در واقع هر مدیر سرمایه باید با مدیریت شرکت خود صحبت کند و این مسئله را مطرح کند که آیا زمان آن رسیده است که بخشی از دارایی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟ 

 در آخر

 پس از مدت ها تلاش مستمر به نتیجه رسید. اکنون بیت کوین ۵۰ هزار دلاری در بازار معامله می شود. سرمایه گذاری شرکت هایی مانند تسلا، مسترکارت و میکرواستراتژی در بازار بیت کوین روی ادامه روند صعودی تأثیرگذار بوده است. اکنون توجه سرمایه گذاران بیشتری به این بازارجلب شده است. به زودی شاهده حضور سرمایه گذاران بخش سنتی در این بازار خواهیم بود. قدیمی ترین بانک خصوصی آمریکا اعلام کرده است که به زودی خدمات رمز ارز را برای مشتریان خود فراهم می کند.

انتشار این خبر بر روی ادامه روند صعودی تاثیر گذار است. بازار همواره تحت تاثیر اخبار بوده است. این روزها اخبار مثبت زیادی در بازار بیت کوین شنیده می شود. به این ترتیب ادامه روند صعودی چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

ناظران به این نتیجه رسیده اند که بیت کوین از قدرت کافی برای ادامه روند صعودی برخوردار است. اگر تاکنون برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین وارد عمل نشده اید، بهتر است فرصت را از دست ندهید. برای خرید و فروش بیت کوین با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-hits-50-000-a-new-historic-milestone-for-btc-price