اجازه نگهداری بیت کوین در بانک های دولتی توسط مجلس نمایندگان تگزاس

مجلس نمایندگان تگزاس، اجازه نگهداری بیت کوین در بانک های دولتی این ایالات را داد. مجلس نمایندگان تگزاس ماه گذشته لایحه ای را برای رسمیت شناختن رمزارزها طبق قانون تجارت این کشور تصویب کرد.

تصویب قانون نگهداری بیت کوین در تگزاس

یک قانونگذار ایالتی تگزاس رسما تایید کرد که بانک ها دولتی تگزاس مجاز به ذخیره رمزارزهای مانند بیت کوین برای مشتریان خود هستند.

دپارتمان بانکداری تگزاس، یک آژانس نظارتی ایالتی که به بانک ها دولتی مجوز فعالیت می دهد. و بر خدمات مالی آن نظارت می کند. این دپارتمان در روز پنجشنبه اطلاعیه ای مبنی بر اینکه بانک های محلی مجاز به ارائه خدمات ارزهای دیجیتال در این ایالات هستند، صادر کرد.

این دپارتمان توضیح داد بانک های تگزاس “ممکن است خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال فراهم کنند. این روند تا زمانی که آن ها بتوانند پروتکل های متناسب برای مدیریت موثر ریسک و پیروی از قانون را اجرا کنند، ادامه دارد.”

نکات مربوطه به نگهداری بیت کوین توسط بانک های تگزاس

این قانونگذار به طور خلاصه رمزارزها را تشریح و تاکید کرد که ارزهای دیجیتال حالت فیزیکی ندارند. بلکه این رمزارزها در یک بلاک چین هستند که مالک برای دسترسی به آن ها باید کلیدهای خصوصی داشته باشند. این فرد در ادامه توضیح می دهد که بانک ها می توانند رمزارزها را از طرف مشتریان خود ذخیره کنند. همچنین آن ها می توانند کپی کلیدهای خصوصی مشتری را نگهداری کنند. یا اینکه به صورت مستقیم رمزارزها با ایجاد کلیدهای خصوصی که فقط در اختیار بانک است و از سمت خودشان ذخیره کنند.

آژانس در ادامه می گوید”همانند روش های خدمات متولی، چندین گزینه برای ذخیره سازی امن در دسترس بانک ها است. هر یک از این روش دارای ویژگی های متمایز مربوط به سطح امنیت و دسترسی هستند. بانک ها باید تعیین کنند که کدام گزینه ذخیره سازی متناسب با شرایط آن ها است.”

همچنین این دپارتمان توضیح می دهد که بانک ها باید از شرکت بیمه خود تاییدیه مبنی بر اینکه دارایی های رمزنگاری شده توسط آن ها پوشش داده می شوند، بگیرند.

این اطلاعیه نظارتی اندکی پس از تصویب اعضای مجلس نمایندگان تگزاس در لایحه به رسمیت شناخته رمزارزها براساس قانون تجارت در ماه گذشته صادر شد. حوزه های قضایی در سایر ایالات آمریکا مانند وایومینگ و نبراسکا به صورت فعال از خدمات نگهداری بیت کوین توسط بانک های دولتی استقبال کردند. ایالات وایومینگ در سپتامبر سال گذشته صرافی کراکن (kraken) را به عنوان اولین بانک رمزارزهای خود معرفی کرد. بانک های دارای مجوز فدرال همچنین مجوز ارائه خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال را در ژوئیه ۲۰۲۰ دریافت کردند.

نتیجه گیری

اخباری مانند تصویب بیت کوین در ال سالوادور به عنوان پول رسمی و اجازه نگهداری بیت کوین توسط بانک ها در تگزاس توسط قانونگذاران این ایالات، می تواند نشانه ای از آینده روشن رمزارزها باشد. در چند روز گذشته این اخبار باعث رشد قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها شده است. اما اینکه چه میزان از رشد قیمت ارزهای دیجیتال مربوط به این اخبار است و به چه میزان آن مربوط به کنترل روند توسط گاوها است مشخص نیست. به نظر شما آیا دلیل افزایش قیمت بیت کوین اخبار مثبت است یا گاوها دلیل این رشد هستند؟

ما در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/texas-regulator-allows-state-chartered-banks-to-hold-bitcoin

Comments (0)
Add Comment