کنگره نگران استفاده از رمزارز برای حملات تروریستی است

 کنگره آمریکا اعلام کرده است که به گزارش بانک ها روش هایی برای حمله به دارایی های بانک ها وجود دارد. این کنگره نگران استفاده از رمزارز برای حملات تروریستی است.

کنگره تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است. به این ترتیب مشخص می شود که آیا افراط گران داخلی برای تامین سرمایه فعالیت های تروریستی استفاده کنند یا خیر.

 در تاریخ ۲۵ فوریه امنیت ملی آمریکا و سازمان توسعه بین الملل گردهمایی با آن « دلار در نقطه مقابل دموکراسی: اقدامات تروریستی مالی در منطقه پس از این حرکت شورشی» را برگزار می کند. به نظر می رسد که با آنها و سیستم های پرداخت سنتی با موشکافی بیشتری بازار رمز ارز را زیر نظر خواهد گرفت.

 رمز ارزها همواره با فعالیت هایی همراه بودند که از شفافیت کافی برخوردار نیستند. وقتی از این فعالیت های نامشروع عبارت هستند از جمع آوری سرمایه، برپایی خیریه و پلتفرم های شبکه های اجتماعی.

اقدامات تروریستی و استفاده از رمزارز برای حملات تروریستی

 دو رویدادی که نشان می دهند رمز ارز در شورش به کار گرفته شده است. در تاریخ ۸ دسامبر یک افراط گرای فرانسوی پیش از آن که مرتکب خودکشی شود ۲۸.۱۵ بیت کوین را به ۲۲ آدرس متفاوت ارسال کرد. به نظر می رسد که این آدرس ها به فعالان سیاسی و شخصیت های برجسته اینترنت تعلق داشته باشد.

بیش از ۲۵۰ هزار دلار بیت کوین از حساب این شورشی افراط کرد برای فرد دیگری که یکی از فعالان این شورش به شمار می رود که واریز شده است. در زمان برپایی شورش در پایتخت حضور داشته است. البته حضور در ساختمان را به طور کلی تکذیب کرده است.

 ازدیگر منابعی که در اطلاعیه به آنها اشاره شده بود در یک ویدیوی زنده نامبرده شده بود. پلتفرمی که مسئولیت انتشار این ویدئو را برعهده داشت ۲۲۲ دلار را در قالب رمز ارز دریافت کرده بود. برآورد اطلاعات به دست آمده این پلتفرم صدها هزار دلار را برای فعالان افراط گرای خود ارسال کرده است. این پلتفرم به وسیله یک قرارداد همتا به همتا از طریق سرویس BitTorrent خریداری شده است. با وجود اینکه جزئیات این دو رویداد متفاوت هستند اما هنوز مشخص نیست که آیا سرمایه مورد نیاز برای انجام این شورش از طریق بیت کوین تامین شده است یا دارایی دیگری برای این کار به کار گرفته شده است.

کنگره آمریکا نگران استفاده از رمزارز برای حملات تروریستی

این کمیته باور دارد که مادامیکه سیستم مالی سنتی فعالیت های مشکوک را شناسایی می کند شورش هایی که در آینده روی می دهند به احتمال زیاد از روش های دیگری برای تامین سرمایه استفاده خواهند کرد. این روش ها از روش های سنتی متفاوت هست.

این کنگره در ادامه بررسی های خود به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کسانی که به دلیل مشارکت در حمله ششم ژانویه دستگیر شدند. دستگیری این عوامل به عدم از سوی موسسات مالی قانونگذار ارسال شده بودند امکان پذیر شد.

همچنان مخالفت های درباره این که رمز از بهشت مجرمان و کلاهبرداران است وجود دارد. یکی از هواداران بیت کوین در توییتر شخصی خود به این نکته اشاره کرده است که بسیاری از حملات تروریستی محلی پیش از آن که بیت کوین وجود داشته باشد در صحنه حضور داشتند. و آنها آن ها برای انجام فعالیت های تروریستی خود از دلار استفاده می کردند.

هوادار دیگری در تایید گفته های دیگر هواداران به این نکته اشاره کرده است تا با استفاده از کارت های پوکمان برای پرداخت هزینه های حمله های تروریستی منطقی تر از استفاده از بیت کوین است. چرا که چراکه امکان ردیابی تراکنش های بیت کوین وجود دارد. 

 در آخر

 با افزایش استقبال سرمایه گذاران از بازار بیت کوین نگرانی های از نظر امنیت استفاده از این ارزها نیز وجود دارد. دولت ها و بانک های مرکزی نگران هستند که بیت کوین برای پرداخت هزینه حملات تروریستی به کار گرفته شود. دولت آمریکا نگران استفاده از رمزارز برای حملات تروریستی است.

 این احتمال وجود دارد که چنین نگرانی هایی روی افزایش پذیرش بیت کوین از سوی مردم تاثیر گذار باشد. نظام مالی سنتی به دنبال راهی برای بقا می تواند بیت کوین و دیگر رمزارزها را قربانی کند. نکته ای که از نگاه کنگره آمریکا دور مانده است از نگاه هواداران بیت کوین پنهان نمی ماند.

 فعالیت های تروریستی مدت ها پیش از به وجود آمدن بیت کوین و با استفاده از دلار انجام می شدند. بنابراین نمی توان وقوع چنین حملاتی را به رمز ارزها نسبت داد. بنابراین چنین اخبار نمی تواند روی سرنوشت بیت کوین و دیگر رمز ارزها تاثیر گذار باشد. بیت کوین همواره دارایی محبوب موسسات سرمایه گذاران با تجربه بازار است. برای خرید این است با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/congress-worries-crypto-used-to-fund-domestic-terrorism-capitol-insurrection