افزایش قیمت بیت کوین; این رمزارز مرز ۳۷.۵ هزار دلار را رد کرد

داده های درون زنجیره ای بازار ارز دیجیتال حاکی از آن است که دارندگان کوتاه مدت بیت کوین در حال خروج بیت کوین های خود از بازار هستند. این در حالی است که سرمایه گذاران بلند مدت، بیت کوین بیشتری خریداری می کنند. آنها پیش بینی می کنند که افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آتی اتفاق می افتد.

افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۳۷،۵۰۰

در آخر هفته شاهد افزایش قیمت بیت کوین تا ۳۷.۵ هزار دلار بودیم. تحلیل گران این سطح از بین کوین را “خط قرمز بیت کوین” نامیده اند. البته این افزایش قیمت کوتاه مدت بود. بیت کوین در سطح پایین پرچم خرسی، در زمان های مختلف فروش زیادی داشت.

بسیاری از معامله گران بر این باور هستند که بازار گاوی ۲۰۲۱ به پایان رسیده است. آنها فرض را بر این گذاشته اند که سود حاصل از معاملات باید قفل شود. در این میان داده های درون زنجیر ای بیانگر این است که دارندگان بلند مدت بیت کوین، در حال ذخیره سازی بیت کوین هستند. آنها خود را برای افزایش قیمت بیت کوین آماده می کنند. به عقیده آنها بیت کوین مانند سال ۲۰۱۳ صعودی ناگهانی خواهد کرد و به اوج خود می رسد.

صعود  قیمت بیت کوین در کنار اتریوم

از طرف دیگر، اتریوم ۸ درصد افزایش قیمت داشت. این ارز به قیمت ۲.۶۷۷ هزار دلار رسید. موضوع بحث بسیاری از مردم حول و محور افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم است. مجله بلومبرگ اخیرا مقاله ای را در مورد سبقت قیمت اتریوم از بیت کوین منتشر کرده است. این مجله تخمین می زند که روزی اتریوم ارز رمزنگاری شده منتخب جهان می شود.   

دارندگان کوتاه مدت در صف فروختن بیت کوین

گلسنود (Glassnode) در گزارش “هفته درون زنجیره ای” خود فعالیت های دارندگان کوتاه مدت بیت کوین را زیر نظر دارد. شواهد مبنی بر اینکه چه چیزی این بی ثباتی را وارد بازار می کند در گزارش های گلسنود موجود است. در واقع این بی ثباتی ها باعث کاهش و افزایش قیمت بیت کوین می شوند.

طبق گفته گلسنود دارندگان کوتاه مدت بیت کوین کسانی هستند که به تازگی وارد بازار رمز ارز شده اند. مدت سرمایه گذاری این افراد به کمتر از ۱۵۵ روز می رسد. از آن طرف مدت ورود دارندگان بلند مدت (دارندگان کلان) بیشتر از ۱۵۵ روز است.

شاخص طول عمر خروجی های خرج شده پیشین (ASOL) میانگین سن خروجی های خرج نشده تراکنش را در روز نشان می دهد. دارندگان بلند مدت بیت کوین عمدتا دارایی های خود را در سطح عمیق نگهداری می کنند. طبق شواهد ASOL، دارایی این دارندگان سقوط چشمگیری را تا سطح پایین تر از ۵۰ و ۶۰ هزار دلار خواهد داشت. این سطح پایین تر از محدوده تجمعی است که در نظر گرفته بودند.

دارندگان بلند مدت بیت کوین در مسیر سود

شواهد نشان می دهد که این دارندگان کوتاه مدت بوده اند که فروش زیادی داشته اند. این اطلاعات با مقایسه مقدار بیت کوین منتقل شده درون زنجیره ای به دست می آید. این شواهد  بیانگر این است که دارندگان بلند مدت بیت کوین، سود و دارندگان کوتاه مدت ضرر کرده اند. در واقع دارندگان بلند مدت امید دارند که شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهند بود

طبق داده های گلسنود، دارندگان بلند مدت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ سود کرده اند. افزایش سود آنها از ۱۰ هزار دلار به ۴۲ هزار دلار بوده است. البته این سود آنها قبل از آن بود که بیت کوین های خود را خرج کنند. این دارندگان در هفته گذشته فروش عمده ای را ثبت کردند. این کار آنها مبنی بر این است که آنها تمایلی به لیکویید (افزایش نقدینگی) کوین ها در زمان کاهش قیمت ندارند. البته این اقدام آنها تاثیر بسیار کمی بر الگو های مصرفشان داشت.

دارندگان کوتاه مدت در مسیر فروش بیت کوین

رفتار دارندگان بلند مدت با دارندگان کوتاه مدت مقایسه می شود. دارندگان کوتاه مدت در هفته فروش عمده حدود ۵ برابر دیگر هفته ها فروش داشته اند. حداکثر میزان فروش این دارندگان در سطح پایین بازار بوده است.

ضریب خروجی سود خرج شده SOPR  شواهدی از رفتار دارندگان کوتاه مدت نشان می دهد. این دارندگان مقدار زیادی کوین را خرج کرده اند و این کار باعث ایجاد ضرر شده است. این کوین ها در حال حاضر قیمت پایین دارند اما برای قیمت های بالاتر ذخیره شده بودند.  

طبق گفته گلسنود:

بدون شک ساختار بازار کنونی چیزی شبیه به میدان جنگ است. این جنگی میان بازار گاوی و خرسی است. البته این یک روند شکل گیری شفاف بین سرمایه گذاران بلند مدت و کوتاه مدت است. این جنگ بین ایمان نگه دارندگان و قدرت فروش فوری آنها است.

در آخر

در هفته های اخیر شاهد کاهش و افزایش قیمت بیت کوین بوده ایم. در واقع رفتار دارندگان بیت کوین روی بی ثباتی بازار نیز اثر می گذارد. در این هفته بیت کوین به مرز ۳۷۵۰۰ هزار دلار رسید. این صعود ناگهانی امید را در دل بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران زنده کرد.

با بررسی نمودار های بازار ارز دیجیتال متوجه روند خرید و فروش بازار می شویم. دارندگان کوتاه مدت بیت کوین در این هفته بیت کوین های خود را به صورت یکجا فروخته اند. این در حالی است که دارندگان کوتاه مدت، بیت کوین های خود را ذخیره می کنند. آنها باور دارند که به زودی شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهند بود.

  • به نظر شما آیا افزایش قیمت بیت کوین پایدار است؟
  • آیا قیمت بیت کوین باز هم افزایش پیدا می کند؟
  • آیا شما در این بازار کنونی سرمایه گذاری می کنید؟

رمز ارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما دوستان عزیز است.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-rejects-near-37-5k-on-chain-data-shows-capitulation-from-short-term-holders

Comments (0)
Add Comment