رشد شاخص بیت کوین تا ۴۰۰۰۰ دلار با خبرهای جدید از ایلان ماسک

ایلان ماسک دوباره درب تسلا را بر روی بیت کوین باز کرد. این خبر باعث رشد شاخص بیت کوین تا ۴۰۰۰۰ دلار شد. اما آیا این روند ادامه دارد.

۵ عامل تاثیرگذار بر رشد شاخص بیت کوین

بیت کوین به لطف توییت جدید ایلان ماسک هفته جدید را دلپذیر آغاز کرد. اما آیا اوقات دلپذیر گذشته برگشته است؟

پس از هفته ها که قیمت بیت کوین تا نزدیک ۳۰ هزار دلار نیز رسید. این رمزارز موفق شده یک بازگشت مستمر داشته باشد و به مقاومت ۴۰ هزار دلار حمله کند.

با افزایش چشمگیر شاخص های  درون زنجیره ای، احتمال شکست این مقاومت وجود دارد. اما معامله گران ۱۰۰ درصد مطمئن نیستند این اتفاق رخ دهد.

ما در این مطلب نگاهی می اندازیم به ۵ عامل تاثیرگذار بر رشد شاخص بیت کوین که در هفته آینده می توانند روند را تغییر دهند.

تغییر روند بازی با توییت ایلان ماسک

بحث این هفته شهر یک بار دیگر توییت جدید مدیر عامل اسپیس ‌اکس و تسلا، ایلان ماسک است.

پس از چندین بار که ایلان ماسک در نقش مدافع شیطان در توییتر عمل کرد. حال با اخباری که قبلا اعلام آن بعید به نظر می رسید دوباره به صحنه برگشته است.

ماسک در اوایل سال جاری پرداخت از طریق بیت کوین برای خرید از شرکت تسلا را لغو کرد. به گفته ماسک، دلیل این امر استفاده نامناسب از انرژی برای استخراج است.

ماسک به دلیل استدلال و تاثیری که بر عملکرد قیمت بیت کوین داشت بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. اما تسلیم نشد و توییت های بعدی او در مورد جنبه های مختلف بیت کوین و آلت کوین بود. اما حرکات قیمت بیت کوین بعد از این توییت ها نسبتا مبهوت کننده بود.

اکنون، به نظر می رسد که Technoking خود خوانده یک بار دیگر رویکردش را در رسانه های اجتماعی اصلاح کرد.

او در پاسخ به شکایت مگدالنا فرانسیسکا (Magda Wierzycka) مدیر عامل شرکت خدمات مالی sygnia گفت که بار دیگر اجازه استفاده از بیت کوین در تسلا را می دهد.

ماسک در پاسخ به این شکایت اعلام کرد: “هنگامی که یک تصدیق مستدل که نشان دهد ماینرها ۵۰ درصد از انرژی مورد نیاز برای استخراج را از انرژی پاک تامین می کنند بدست آورد. او اجازه معاملات بیت کوین در تسلا را می دهد.”

این خبر خوشحال کننده باعث رشد شاخص بیت کوین شد. قیمت BTC/USD از ۳۹ هزار دلار گذشت و باعث سود ۱۲ درصد روزانه این رمزارز شد.

روایت شاخص های تولید مختلط

رشد گاوی رمزارزها توسط انبوهی شاخص های درون زنجیره ای حمایت می شود.

پوشش قیمت در مقابل آدرس های فعال، نسبت سود خروجی خرج شده (SOPR) و مدل جریان به سهام به صورت قاطعانه نشان می دهند که قیمت بیت کوین در حال حاضر بسیار پایین است.

به همین منظور، پیش بینی می شود که قیمت در ماه های آینده به ۸۵۰۰۰ دلار برسد. در حالی که خالق مدل سهام به جریان PlanB معتقد است که در سال جاری قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار می رسد.

علاوه بر این شاخص ها باید به دو نمودار دیگر نیز توجه شود. یکی از نمودارها کمتر از دیگری تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

نمودار mempool

همانطور که PlanB و دیگران اعلام کردند، در حال حاضر mempool بیت کوین یک ریست اساسی شده است. یعنی اینکه در حال حاضر بیت کوین بسیار ارزان معامله می شود.

این نه تنها فرصت عالی برای سازماندهی و محکم کردن کیف پول های بیت کوین است. بلکه همانطور که تیموتی پیترسون (Timothy Peterson) مدیر سرمایه گذاری Cane ایسلند استدلال کرد. الان زمانی که mempool برگشته به همان جایی که قبلا بیت کوین سهمی وار بعد از آن در سال ۲۰۲۰ رشد کرد.

او به صورت خلاصه در یک سری توییت در روز یکشنبه گفت:‌ ” mempool بیت کوین یک شاخص خوب برای حباب است.”

” mempool مکانی برای معاملاتی است که منتظر پردازش هستند. پس از پردازش این معاملات به بلاکچین اضافه می شوند. این هفته برای اولین بار بازار پس از نوامبر (قبل از ایجاد حباب) پاکسازی شده است.”

کمبود تقاضا در بازار بیت کوین

در ادامه، وی در مورد کمبود تقاضا برای خالی کردن mempool  هشدار می دهد. او می گوید این موضوع نشان می دهد که قیمت باید در ماه های آینده کاهش یابد.

این کمبود تقاضا در مبادلات در حال حاضر کاملا محسوس است. CryptoQuant منبع نظارت بر داخل زنجیره اعلام کرد که هر دو جریان ورودی و خروجی از مبادلات به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

احساسات متناقض در مورد بیت کوین تاثیر منفی بر برداشت و سپرده گذاری دارد.

آدرس های جریان ورودی در حال کاهش است.

آدرس های جریان خروجی نیز در حال کاهش است و به کمترین میزان در ۱ سال گذشته یعنی ۱۵.۵ هزار رسید.

نبرد برای شکستن مقاومت ۴۰ هزار دلار

معامله گرانی که روز دوشنبه از خواب بیدار می شوند با دیدن رشد شاخص بیت کوین مطمئنا خوشحال می شوند.

آن ها پس از هفته های که قیمت های هیچ رشدی نداشته است. اکنون منتظر یک احتمال بالقوه هستند که طی آن قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار و بالاتر برسد.

این روند به خودی خود قابل توجه خواهد بود. برآوردها به طور گسترده ای نشان دهنده کاهش قیمت در کوتاه مدت قبل از رشد شاخص است. اما بیت کوین تاکنون چه زمانی مطابق انتظارات حرکت کرد.

معامله گر مشهور Crypto Ed صبح دوشنبه گفت: “قبل از اینکه انتظار اصلاح قیمت داشته باشم باید یک قدم دیگر هم بزنم.”

وی افزود که قبل از ثبت معامله منتظر رسیدن قیمت به سطح پایین تر است. اما در این بین قیمت بیت کوین می تواند تا ۴۷ هزار دلار نیز بالا برود.

Crypto Ed می گوید فروشندگان کوچک با تقلید وارد می شوند. بسیاری از آن ها زمانی که دورنما تمایل بازار صعودی است یا متضرر می شوند یا تصفیه می کنند. و در همین زمان شرکت مایکرو استراتژی در شرف خرید ۵۰۰ میلیون بیت کوین دیگر است.

او با اشاره به مایکل سیلر (Michael Saylor) مدیر عامل شرکت مایکرواستراتژی می گوید:”این چه حسی است؟ در موقعیت کوتاه در زیر آب بودن، متوجه می شوید که سیلر آماده است که ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کند.”

در زمان نوشتن مقاله پس از اینکه قیمت قیمت بیت کوین به ۳۹۷۸۳ دلار رسیده بود. دوباره کاهش یافته و به ۳۹ هزار دلار رسید.

فاندامنتال منعکس کننده بی نظمی ماینرها

بیرون از داخل زنجیره شبکه بیت کوین، فاندامنتال نگاه کمی یکپارچه‌تر دارند.  

با شروع بحث انرژی بیت کوین، ماینرها با فشارهای خاص دولت چین روبرو شدند. در این کشور استفاده از انرژی محلی برای استخراج بیت کوین ممنوع شده است. از آنجا که چین بزرگترین استخراج کننده بیت کوین است. برخی این قانون را به عنوان سرکوب و حتی تحریم منبع اصلی استخراج بیت کوین می دانند. در حالی که برخی دیگر از افراد می گویند مثل همیشه ماینرها خود را به راحتی با تغییرات سازگار می کنند و به مکانی دیگر می روند. این امر همچنین می تواند منجر به انتقال تسلط هش ریت به قلمرو قدرت کشور دیگری شود.

ال سالوادور، اولین کشوری در جهان که اقدام به فروش بیت کوین به صورت قانونی کرد. هم اکنون این کشور به دنبال استفاده از امکانات برای استخراج بیت کوین از طریق انرژی زمین گرمایی است. این کار می تواند آن را تبدیل به یک برنده در جنگ هش ریت بیت کوین کند.

با این حال، روند فعلی نزولی است. با توجه به منابع شبکه، نرخ هش ریت بیت کوین در حال کاهش است. در روزهای اخیر ۱۰ اگز هش در ثانیه از آن کم شده است.

از آنجا که هش ریت یک تخمین است. منابع مختلف اعداد متفاوتی را اعلام می کنند. در حال حاضر به صورت تقریبی نرخ هش ریت ۱۱۳ اگز هش که تقریبا برابر با دو سوم بالاترین میزان امسال ۱۶۸ اگز هش است.

نوسانات بیت کوین

سرانجام یک مدیر صندوق پوشش ریسک می گوید با این وجود هنوز هیچ نشانه ای از افزایش قیمت بیت کوین وجود ندارد.

با توجه به داده های Bloomberg Intelligence، دن تاپیرو (Dan Tapeiro) بنیانگذار و مدیر عامل DTAP Capital می گوید که نوسانات بسیار کم است. بیت کوین هیچگاه دارای نوسانات کم نبوده است. نوسانات عظیم و بزرگ هنوز در راه است.

وی می گوید با وجود اینکه سرمایه گذاری سیلر و مایکرواستراتژیست، تصویب قوانین در ایالات متحده مربوط به بیت کوین بعید بودند. اما بیت کوین هنوز بزرگترین رشد تمام دوران را نداشت.

علاوه بر این کشورهایی مانند ال سالوادور پتانسیل زیادی برای اجرای حرکات تقلیدی دارند.

تاپیرو می گوید ادعای بلومبرگ برای رسیدن قیت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ ناچیز است.

نتیجه گیری

رشد شاخص قیمت بیت کوین در چند روز گذشته به خصوص امروز باعث شد که معامله گران امیدوار به افزایش سود خود شوند. البته برخی معامله گران معتقدند بیت کوین یک کاهش قیمت بزرگ دیگر دارد و سپس رشد خود را ادمه می دهد. در حالی برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند با شکست شدن مقاومت ۴۰ هزار دلار قیمت بیت کوین بالاتر می رود. اما با وجود اخبار مثبت در چند روز گذشته هنوز بیت کوین نتوانسته این مقاومت را بشکند. به نظر شما قیمت بیت کوین بالاتر می رود؟

یا اینکه باید منتظر سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار باشیم؟

ما در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/elon-musk-40k-and-no-demand-5-things-to-watch-in-bitcoin-this-week

Comments (0)
Add Comment