با بیت کوین پول مفهوم تازه ای خواهد بود

سال وحشتناکی را از نظر اقتصادی  و سلامت اجتمعاعی پشت سر می گذاریم. اما با این وجود به نظر می رسد که این سال فرصتی برای فکر کردن به راهکارهای تازه را ایجاد کرده است. با بیت کوین پول تعریف تازه ای پیدا کرده است. اکنون پول به ابزار متفاوتی در بازار تبدیل شده است.

 سال ۲۰۲ برای تمام مردم جهان  سال متفاوتی بوده است. سایه سنگین بیماری کرونا بزرگترین چالشی که دامن تمام کشور های دنیا را گرفت. این بیماری شیوه زندگی ما را به کلی تغییر داد. اکنون نحوه کار کردند و برقراری ارتباط ما با دیگران نیز به شدت دستخوش تغییر شده است. اوایل سال جاری بحران مالی شدیدی را در بازار شاهد بودیم. این بحران ضربه شدیدی را به بازار سهام وارد کرد. تولیدات و حتی ارزش رمزارز ها نیز به شدت کاهش پیدا کرد.

در ادامه ارزش دلار به شدت کاهش پیدا کرد. همین امر رمزارز ها را بیش از هر زمان دیگری به پیش راند. این ارز به دارایی محبوب موسسات سرمایه گذاری، صندوق های سرمایه گذاری و دیگر شرکت ها بدل شد. با نزدیک شدن به پایان این سال پر فراز و نشیب بهتر است نگاهی به رویدادهایی بندازیم که صنعت رمزارز را دستخوش تغییر داد.

 انفجار دیفای

فقط در صورتی که در سال ۲۰۲۰ سر خود را زیر برف نگاه داشته باشید می توانید ادعا کنید که هیچ خبری از انفجار دیفای در جهان ندارید. بازارهای بدون مرکزیت وام دهی رمزارز ایجاد شدهاند که حجم زیادی از نقدینگی بازار را به سمت خود جلب کرده اند. اپلیکیشن های دیفای همگام با سیستم های مالی سنتی و در سال های گذشته به عملکرد خود ادامه داده اند. اما خلا ناشی از فقدان کارایی در سیستم مالی سنتی در سال ۲۰۲۰ منجر شده است که تعداد بیشتری از مردم به بازار دیفای روی بیاروند. در جهانی ;ه پرداخت پول نقد دیگر راهکار مطلوبی برای مردم نیست، کارکردن از خانه آغاز شده است. نقل و انتقالات از طریق اینترنت انجام می شود به نظر می رسد مهاجرت به سیستم دیفای منطقی به نظر می رسد.

اگرچه نمی توانیم پتانسیل های موجود در دیفای را به کلی تکذیب کنیم، اما باید این سوال درباره بیت کوین پول مطرح کنیم:

« آیا این روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد؟»

آنچه که در گذشته شاهد بودیم این است که این ارز در ادامه مسیر خود سود قابل توجهی برای کاربران به همراه داشته است. اما ممکن است در ادامه تکنولوژی جدید و پروتکل توکن بازار به سمت کسب سود دعوت کند.  این امر می تواند به سرعت قیمت ها را کاهش دهد. پلتفرم هایی که از این بازار پر نوسان نجات پیدا کرده اند، اکنون به آرامی جایگاه خود را تثبیت می کنند. به دنبال این اتفاق میزان پذیرش این پلتفرم ها نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه نیز قیمت توکن ها به تدریج افزایش پیدا می کند.

اکنون دیفای تنها توجه معامله گرانی را به خود جلب کرده است که به دنبال کسب سود هستند، با این وجود به نظر می رسد که بازار دیفای بسیار شفاف است. عمکلرد دیفای به شدت شفاف است. میزان نقدینگی و انعطاف پذیری این بازار نشان می دهدکه این تکنولوژی پتانسیل بالایی در ادامه روند دارد. و مزایای بسیاری را برای بازار و اقتصاد جهانی در پی خواهد داشت.

نگاهی تازه پدیدار شده است

 بازار اقتصادی سال ۲۰۲۰ در کنار نوسانات شدید بازار سبب شده است که توجه افراد بیشتری به بازار بیت کوین منعطف شود. این ارز به عنوان دارایی مناسبی برای حفظ ارزش دارایی های شما روی کارآمده است. این امر تعداد زیادی از بازکنان حرفه ای و بزرگ بازار سرمایه را به بازار بیت کوین کشانده است. شاید به این زودی شاهد استفاده از بیت کوین به عنوان ابزاری برای داد و ستد نباشیم، اما این ارز جایگاه خود را به عنوان طلای دیجیتال حفظ کرده است. اکنون میزان استقبال از این ارز از هر زمان دیگری نیز بیشتر شده است.

 شرکت های خصوصی و دولتی بخش زیادی از دارایی خود را در بازار بیت کوین نگهداری می کنند. این کار دارایی آنها را از خطر تورم نجات می دهد. و سود قابل توجهی را نیز برای کاربران بازار در پی خواهد داشت.

قابل توجه است که مایکل سیلور (Michael Seylor) از شرکت MicroStreategy 425 میلیون دلار بیت کوین را در این بازار سرمایه گذاری کرده است.

بانک های مرکزی جهانی نیز رویکرد خود به بیت کوین را تغییر داده اند. این درحالی است که افزایش بهره بانکی و شیوع کرونا بانک ها را به این سمت سوق می دهد. بسیاری از بانک های جهان اقدامات لازم برای معرفی رمزارز انحصاری خود را انجام داده اند.  بنابراین پیش از آنکه رمزارزی از سوی بانک های مرکزی معرفی شود باید پایه های رمزارز مستحکم شده و محدودیت های ساختاری موجود نیز از میان برداشته شود.

 حامیان تازه ای از راه رسیدند

مسترکارت نیز برای حمایت از این روند پلتفرم مجازی اختصاصی را ایجاد کرده است. این شرکت به بانک مرکزی اجازه می دهد که رمزارز های ملی را در این پلتفرم به کار بگیرد. پی پل نیز با ورود خود به بازار رمزارز به کاربران آمریکایی اجازه داده است که به شکل مستقیم و با استفاده از حساب پی پل خود رمرارز را به دارایی خود بیفزایند.

روی هم رفته به نظر می رسد که بلاک چین و رمزارز بیش از هر زمان دیگری جدی گرفته می شود. موسسات خصوصی و دولتی متوجه فرصت های موجود در این حوزه شده اند.

 رمزارز در دنیای پس از کرونا

حتی پیش از اینکه اقتصاد جهانی دچار رکورد شود نیز علاقه مردم به استفاده از بیت کوین پول غیر فیزیکی در حال افزایش بوده است. اما با شیوع بیماری کرونا به نظر می رسد که این امر سرعت بیشتری پیدا کرده است. این روند بر قدرت رمزارز ها به عنوان راهکاری مطئن و کارآمد افزوده است.

علاوه بر این زمانی که مردم به بانک ها دسترسی ندارند، بهترین گزینه استفاده از دارایی هایی است که از طریق اینترنت در دسترس آنها گذاشته می شود. عده زیادی از مردم با کمک های مالی که به این شکل انجام شده است از فشار ناشی از شیوع کرونا نجات پیدا کرده اند. اهدا پول به خارج از مرزهای کشور با استفاده از رمزازر ها در مقایسه با گذشته به مراتب ساده تر شده است. انتقال وجه با سرعت بیشتری انجام می شود. کارمزد انجام این تراکنش ها نیز به مراتب کمتر از گذشته است.

این شبکه به عنوان دفتر کار توزیع شده ای به فعالیت خود ادامه می دهد. در دوران کرونا نقش مهمی را بر عهده گرفته است. راهکارهای بلاک چینی که بر پایه اعتماد ایجاد شده اند، وارد صحنه می شوند. و هرروز بر تعداد این راهکارها افزوده می شود. بیت کوین پول تازه ای را به دارایی های شما اضافه کرده است.

با توجه به شرایط بد اقتصادی و رویداد هایی که در بازار بیت کوین روی داده است به نظر می رسد که سال ۲۰۲۱ نیز سال بسیار خوبی برای ادامه روند صعودی خواهد بود.

 پیش به سوی سال ۲۰۲۱

 دولت ها در تلاش برای یافتن راهکاری برای مواجه با تبعات شیوع بیماری کرونا هستند. این ارم می تواند بر میزان پذیرش بیت کوین بیفزاید.  از طرفی هر روز بر علاقه افراد سرشناس به بازار رمزارز نیز افزوده می شود. بازیکن فوتبال NFL در همین شرایط علاقه شدیدی به بیت کوین نشان داده است.

 خرید و فروش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نیز پیامد های درخشانی را برای شما در پی خواهد داشت. با سرمایه گذاری در این بازارها از تورم فرار کنید و با روندی همراه شوید که توجه سرمایه گذاران بزرگ دنیا را به خود جلب کرده است. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. با اطلاع از آخرین قیمت ها برای خرید و فروش بیت کوین وارد عمل شوید. این ارز می تواند آینده شما را تغییر دهید و ارزش دارایی شما را چندین برابر کند.

منبع

https://cointelegraph.com/news/2020-has-provided-the-incentive-to-rethink-our-approach-to-money

Comments (0)
Add Comment