بیت کوین صندوق ذخیره قابل اعتمادی است

آیا بیت کوین می تواند پاسخگوی نیاز تمام مردم باشد؟ آیا این ارز توانایی روبه رو شدن با پذیرش همگانی  را دارد؟ به نظر می رسد که بیت کوین صندوق ذخیره قابل اعتمادی است. اما آیا از عهده این کار بر می آید؟

مدیر شرکت Blockdaemon در این باره می گوید که بیت کوین و شبکه بلاک چین این ارز در حال حاضر از قدرت بسیار خوبی برخوردار هستند. اما اگر صحبت از استفاده از بیت کوین برای پرداخت به میان بیاید، باید در فکر راهکاری برای افزایش مقیاس شبکه باشیم. اما مردمی که تنها در فکر خریدن و نگهداری بیت کوین هستند درحال حاضر به چنین موضوعی نمی اندیشند.

خالق ناشناس بیت کوین ،ساتوشی ناکاماتو، این دارایی را به عنوان «یک سیستم پرداخت الکترونیک همتا به همتا» معرفی کرد. این همان نکته ای است که در اوراق سفید این ارز در سال ۲۰۰۸ درج شد. با افزایش قیمت و پذیرش این ارز نقش بیت کوین از ارزی برای انجام مبادلات به جایگزینی برای طلا به عنوان صندوق ذخیره ارزش تغییر کرد. شاید علت وقوع این امر سرعت پایین انجام تراکنش ها و کارمزد های بالای آن باشد.

در اواخر روند صعودی سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ کارمزد تراکنش های بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرد. از آن زمان تا کنون تیم های متعددی روی بیت کوین تحقیق کرده اند. در همین راستا شبکه دیگری به نام شبکه Lightening  معرفی شد. با این وجود بیت کوین و بلاک چین در شرایط فعلی به خوبی به عنوان یک صندوق ذخیره ارزش عمل می کنند.

 بیت کوین سردمدار رمزارزها

بازارها و موسسات مالی به دنبال ایجاد ارتباطی میان تمام پروتکل های بزرگ هستند. به این ترتیب احتمال افزایش قدرت پردازش شبکه نیز وجود دارد. بیت کوین همچنان بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارز کل بازار است. این ارز بعد از یک دهه و ظهور هزاران رمزارز جدید هنوز سردمدار ارزهای دیجیتال است.

خرید بیت کوین دارایی شما را از خطر تورم نجات می دهد. درآینده برای تامین نیازهای خود به این ارز نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که بیت کوین امروز یک دارایی ارزشمند است، اما فردا این ارز به یک سیستم پرداخت تبدیل می شود. طبیعت این ارز به گونه ای طراحی شده است که برای انجام تراکنش های متفاوت مناسب باشد. بنابراین بهتر است کیف پول های بیت کوین خود را پر کنید و منتظر فردا باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-can-scale-on-chain-just-fine-as-a-store-of-value-blockdaemon-ceo-suggests