تازه واردها بر خلاف حرفه ای های بیت کوین به فکر تثبیت سود هستند

 با وجود افزایش معاملات بیت کوین در ماه ژانویه همچنان بیشترین بخش بازار در دست حرفه ای های بیت کوین است. انها در سه سال گذشته دارایی خود را به فروش نرسانده اند. کسانی که بیت کوین را برای مدت زیادی نگهداری کرده اند، بدون توجه به افزایش قیمت بیت کوین به نگهداری این دارایی ادامه داده اند. این درحالی است که تازه وارد ها از افزایش قیمت استفاده کرده اند و دارایی های خود را به فروش می رسانند.

 براساس نمودارهای Holdwaves میزان فعالیت  دراز مدت و کوتاه مدت شبکه بیت کوین افزایش پیدا کرده است. این نمودار میزان فعالیت نهنگ های بازار بیت کوین را نمایش می دهد.

در این نمودار تعداد کوین هایی که در ۳۰ تا ۹۰ روز گذشته جابه جا شده اند نمایش داده می شوند. این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده است. این آدرس ها چیزی در عین حدود ۱۵ درصد از بازار را تشکیل می دهند و بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

 والت های غیرفعال

والت های بیت کوین برای سه تا پنج سال غیر فعال بوده اند. این والت ها در حال حاضر ۱۳.۵ درصد از تمام والت های جهان را تشکیل می دهند. تعداد این والت ها در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. اطلاعات نشان می دهد دارندگان بیت کوین این تعداد بیت کوین را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرده اند. آنها این بیت کوین ها را در روند خرسی نگهداری کرده اند.

 با این حال به نظر می رسد سهم والت هایی که در پنج یا ده سال گذشته فعالیت نداشته اند کاهش پیدا کرده است. از طرفی تعداد آدرس هایی که در یک دهه گذشته فعالیتی نداشته اند ۱.۷ درصد افزایش داشته اند.

تحلیل گران Glassnode با انتشار اطلاعاتی اعلام کرده اند که تعدد والت هایی که از سه سال پیش فعالی نبوده اند، افزایش پیدا کرده است.

 با این حال اطلاعت به دست آمده از بازار نشان می دهد که تعداد والت های بیت کوینی که برای ۱۲ ماه گذشته فعال نبوده اند، کاهش پیدا کرده است. تعداد این حساب ها در ماه ژانویه ۶۵ درصد بوده است. امروز تعداد این والت ها به ۵۵ درصد رسیده است. اکنون نیمی از والت های موجود در بازار غیر فعال بوده اند.

در آخر

 حرفه  ای های بیت کوین رویکرد متفاوتی را پیش رو گرفته اند. آنها بدون توجه به افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین به نگهداری بیت کوین ادامه می دهند. به نظر می رسد که آنها همان افرادی هستند که در روند صعودی سال ۲۰۱۷ نیز حضور داشته اند. این سرمایه گذاران با روند بازار آشنا هستند و عجله ای برای خروج از بازار ندارند. اما از سوی دیگر سرمایه گذارانی که در یک یا دو سال گذشته به این بازار پیوسته اند، برای فروش دارایی وارد عمل شده اند. آنها به دنبال تثبیت سود هستند. اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هستید، روند حرفه های بیت کوین را دنبال کنید.

 آینده از آن این ارز است. بنابراین با رویکرد طولانی مدت این سکه را به دارایی های خود اضافه کنید. در رمزارز مارکت با اطلاع از آخرین قیمت ها بیت کوین و دیگر رمزارزها را خریداری کنید و اخبار را زیر نظ داشته باشید. آیا قصد دارید بیت کوین بخرید؟ آیا منتظر کاهش قیمت این ارز هستید؟ نظر شما در مورد سرمایه گذاری بلند مدت در بیت کوین چیست؟ آیا می توانید در برابر افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین مقاومت کنید؟ منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم. شاید پیش از این بیت کوین های خود را برای تثبیت سود فروخته باشید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/nervous-newbies-are-taking-profits-while-long-term-btc-investors-hodl-strong