ارزش کل بازار بیت کوین با بازار اپل برابری می کند

ارزش کل بازار بیت کوین برای اولین بار در تاریخ به دو تریلیون دلار رسیده است. ارزش کل بازار بیت کوین در تاریخ ۵ آوریل به دنبال افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم در سال ۲۰۲۱ به شدت افزایش پیدا کرد. در حال حاضر ارزش کل بازار بیت کوین با بازار اپل برابری می کند. اپل دومین شرکت بزرگ جهان است. این شرکت پس از شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی در رتبه دوم جای گرفته است.

بازار رمز ارز در حالی رکورد دو تریلیون دلاری را به ثبت می رساند که تنها سه ماه پیش از یک تریلیون دلار عبور کرد.در آن زمان قیمت بیت کوین ۳۳ هزار دلار بود.

 آیا اتریوم و دیگر آلت کوین ها به روند صعودی ادامه می دهند؟

در ماه های اخیر عوامل متعددی منجر به افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم شده اند. موسسات مالی مانند پی پال و ویزا با تمام قوا از بازار رمز ارز حمایت می کنند. بیت کوین در سال ۲۰۲۱ با کاهش قیمت در بازه های زمانی کوتاه مدت روبه رو بوده است. اما اکنون تقریباً یک ماه است که قیمت این ارز بالاتر از ۵۰ هزار دلار ثابت مانده است.

 از طرفی میزان نوسانات این بازار کاهش پیدا کرده و همین امر از کاهش قیمت اتریوم دیگر آلت کوین ها جلوگیری می کند.

 جالب اینجاست که میزان نوسانات بازار بیت کوین به پایین ترین حد خود از نوامبر سال ۲۰۲۰ رسیده است. این رمز ارز در روزهای گذشته در بازه میان ۵۵ و ۶۰ هزار دلار در نوسان بوده است. این امر همزمان با برابر ارزش کل بازار بیت کوین با بازار اپل روی داده است.

در همین بازه زمانی قیمت اتریوم به روند صعودی ادامه داده و بالاترین رکورد خود را ثبت کرده است. اتریوم به ۲۰۰۰ دلار رسید. یک معامله گر ناشناس در رابطه با ثبات بیت کوین در قیمت های پایین تر از ۶۰ هزار دلار و افزایش قیمت اتریوم می گوید: «قیمت بیت کوین در این بازه ثابت مانده است. ثبات بیت کوین به افزایش قیمت اتریوم دامن زده است. در حالیکه بیت کوین برای ادامه روند صعودی در تلاش است، اتریوم بازار رمز ارز را هدایت می کند.»

مدیران سرمایه و سرمایه گذاران بازار رمز ارز نسبت به این بازار خوشبین هستند. بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم هستند. به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد بروز بازار خرسی نخواهیم بود. تا زمانی که قدرت جفت ارز اتریوم و بیت کوین بالا باشد، شاهد افزایش فروش در بازار بیت کوین خواهیم بود. به این ترتیب دورنمای بازار برای ماه آوریل و تابستان همچنان خوشبینانه است.

عرضه اولیه بازار کوین بیس و برابری بازار بیت کوین با بازار اپل

 به عنوان بزرگترین بازار رمز ایالات متحده آمریکا در تاریخ دوم آوریل خبر تایید فهرست دارایی های این بازار در کمیسیون اوراق و بورس آمریکا را اعلام کرد. انتظار می رود بازار کوین بیس در تاریخ ۱۴ آوریل در فهرست نزدک جای بگیرد. به این ترتیب این بازار به جمع شرکت های قابل معامله در سهام آمریکا می پیوندد. این بازار در این رابطه می گوید: « امروز متوجه شدیم که با درخواست ما برای عضویت در بازار نزدک موافقت شده است.» 

این امر منجر به افزایش میزان تقاضا برای خرید رمز ارز می شود چراکه برای اولین بار توجه سرمایه گذاران بازار سنتی نیز به رمز ارز جلب خواهد شد. آینده دیگر توکن هایی مانند بایننس کوین به عملکرد این بازار بستگی دارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عرضه اولیه کوین بیس منجر به افزایش نوسانات در بازار می شود. از سویی هم ممکن است این امر منجر به کاهش قیمت رمز است نیز شود. 

در آخر

 برای اولین بار در تاریخ ارزش کل بازار بیت کوین با بازار اپل برابری می کند. کمتر از سه ماه پیش ارزش کل این بازار به یک تریلیون دلار رسید. اما ظرف این مدت کوتاه ارزش کل بازار دو برابر شده است. این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران بیشتری فرصت حضور در این بازار را غنیمت شمرده اند. بیت کوین همچنان در عبور از قیمت ۶۰ هزار دلار با مشکلاتی روبروست.

 اما اتریوم در این بین به روند صعودی ادامه می دهد. قدرت بازار رمز ارز دیگر تنها به بیت کوین وابسته نیست. آلت کوین ها همچنان به مسیر صعودی ادامه می دهند. اکنون بهتر است بیت کوین یا دیگر رمز ارزها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. آینده در انتظار شما نمی ماند. در رمز ارز ماکت برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها در انتظار شما هستیم.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/cryptocurrency-market-cap-hits-2-trillion-now-worth-as-much-as-apple

Comments (0)
Add Comment