معیارهای نشان می دهند بیت کوین کمتر از ۳۳ هزار دلار نمی ماند

معیارهای بازار بیت کوین نشان می  دهند که کاهش ۱۲ درصدی قیمت بیت کوین و رسیدن قیمت این ارز به ۳۰۸۰۰ دلار جلوی خریدارهای را نگرفته است. به نظر می رسد که بیت کوین کمتر از ۳۳ هزار دلار را برای مدت زیادی تحمل نکند.

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت این ارز از ۳۱ هزار دلار به ۳۴ هزار دلار رسید و در ادامه با کاهش روبه رو شد. اما این نوسانات ۱۲ درصدی به نقدینگی بیش از۶۶۰ میلیون دلار کمک کرده است.

بایدن رئیس جهور آمریکا در تاریخ ۲۵ ژانویه اعلام کرد که از اعمال محرک ۱.۹ تریلیون دلار را به تعویق انداخته است. این امر می تواند انگیزه سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین را کاهش دهد. مردم زیادی برای مقابله با تورم به بازار بیت کوین روی آوردند. اما به نظر می رسد که تغییر سیاست های آمریکا روی انگیزه سرمایه گذارهای تاثیر گذاشته باشد.

نمودارهای کوتاه مدت خبر های متفاوتی را در خود جای داده اند. فعالیت قراردادهای مشتق و سرمایه گذارانی که همچنان به دنبال فرصتی برای خرید بیت کوین هستند، این امر احتمال مشاهده بیت کوین کمتر از ۳۳ هزار دلار را کاهش می دهد.

 سرنوشت بیت کوین

بیت کوین سطح حمایت ۳۰.۸۰۰ دلار را آزموده است. اما گاوها با تمام قوا از ادامه روند نزولی این ارز ممانعت می کنند. شرکت های سرمایه گذاری بزرگ بازار در روزهای اخیر بیت کوین های بیشتری را به دارایی خود افزوده اند.

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که بازار به شدت در حال خرید بیت کوین بوده است. قرارداد آتی نشان می دهد که خریدارها پیشنهاد های بالاتری را در نظر نگرفته اند. این نکته را به یاد داشته باشید که در تاریخ ۲۹ ژانویه این قرار دادها منقضی می شوند. این امر  می تواند ۴.۹ میلیارد دلار قراردادآتی را از میان بر می دارد. این میزان ۴۷ درصد از کل قراردادهای آتی به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص می دهد.

برخلاف نگرانی ها که به تازگی در بازار مشاهده شده است. به نظر می رسد که بسیاری از قراردادهای مذکور تمدید شده اند. درواقع ۱.۵۳ میلیارد دلار در بازار  OKEx، ۸۷۵ میلیون دلار در بازار CME و ۸۴۰ میلیون دلار در بازار بایننس تمدید شده اند.

معامله گرانی که در حال خرید هستند می توانند قراردادهای طولانی مدت تری را خریداری کنند. میزان نقدینگی بازار در روزهای اخیر زیادی بوده است. معامله گران حرفه ای به سادگی با مشاهده ۱۲ درصد کاهش میدان را خالی نمی کنند. این در حالی است این فرضیه زمانی درست واقع می شود که نوسانات ۱۲۰ درصدی بیت کوین در سال را در نظر داشته باشیم.

برای درک بهتر رفتار نهنگ ها باید دو معیار را زیر نظر داشته باشیم. با تحلیل نرخ خرید به فروش و حق استفاده از قراردادهای آتی می توانید این رفتارها شناسایی و تحلیل کنید. آیا بیت کوین کمتر از ۳۳ هزار دلار را می بیند؟

معامله گران حرفه ای با کاهش قیمت خرید می کنند

واقعیت این است که به هیچ عنوان نمی توان میزان دقیق دارایی یک معامله گر را تخمین زد. چرا که ممکن است آنها بخش زیادی از دارایی های خود را در والت های سرد یا بازارهای متفاوت نگهداری کنند. علاوه بر این با در نظر گرفتن قراردادهای اتی و اپشن شناسایی میزان دارایی یک فرد دشوار تر نیز می شود.

از تاریخ ۲ ژانویه معامله گران حرفه ای بازار بایننس جایگاه ثابت و متعادلی را حفظ کرده اند. اما در ساعات اولیه روز ۲۵ ژانویه آنها بیت کوین بیشتری را به سبد سرمایه خود افزوده اند. این روند تا تاریخ ۲۶ ژانویه ادامه داشته است. اکنون میزان خرید بیت کوین در بازار ۱۲ درصد از میزان فروش این ارز بیشتر است. به این ترتیب شاخص خرید به فروش بیت کوین کمتر از ۱.۲۰ است.

از سوی دیگر معامله گران حرفه ای بازار در نمودار میانگین Huobi در ۳۰ روز گذشته نرخ خرید به فروش ۰.۸۵ درصدی را تجربه کرده اند. به این ترتیب مجموع فروش های انجام شده در بازار به ۱۵ درصد می رسد. در تاریخ ۲۵ ژانویه همگان با رسیدن بیت کوین ۳۴۸۰۰ دلار معامله گران ارزش دارایی های خود را افزایش داده اند.

به تازگی معاملان کهنه کار بازار OKEx بیت کوین زیادی را به دارایی های خود افزوده اند. همین مسئله سبب شده است که نرخ خرید به فروش به ۲.۶۴ برسد. این بدان معناست که خریداران ۱۶۴درصد بیشتر از فروشندگان در صحنه حضور دارند. با توجه به کاهش اخیر بیت کوین اگر این روند ادامه داشته باشد این معامله گران ضررهای سنگینی را متحمل می شوند.

هزینه ورودی برای استفاده از قراردادهای آتی

زمانی که صحبت از هزینه استفاده از قراردادهای آتی به میان می آید، معامله گران انتظار دارند که شاهد ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزش معامله را دارند. این آمار یک بازار سلامت است. زمانیکه این اندیکاتور کمتر از این رنج را نشان دهد باید نگران باشیم. افزایش این معیار به بیش از ۲۰ درصد نیز نشان می دهد که خریداران سود بیشتری را از فروشندگان دریافت می کنند.

نمودار بیت کوین

نمودار بالا نشان می دهد که نوسانات این نرخ به اندازه ۴.۵ درصد بوده است. این امر نشان می دهد که آمار فعلی برابر با ۲۲ درصد است. پس از کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۰ ژانویه این شاخص به ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به تازگی به ۲.۲ درصد رسیده است. بیت کوین درحال آزمودن سطح حمایت ۳۱ هزار دلاری است. از همه مهمتر باید بدانید که تا کنون هیچ نشانه ای از کنار گذاشتن این قراردادها مشاهده نشده است. فقدان حق ورودی برای قراردادهای آتی در این وضعیت به خوبی احساس می شود.

شاید نرخ خرید به فروش بازار OKEx  پایین به نظر برسد اما هنوز وضعیت نرمال است. اگر بیت کوین به روند نزولی ادامه دهد و به ۲۸ هزار دلار برسد، خریدار ها از بازار گاوی دست می کشند. اکنون تمام چشم ها به سمت انقضای ۴ میلیارد قراردادآتی در تاریخ ۲۹ ژانویه متمرکز شده است. اکنون همه چیز به نفع گاوهاست باید در انتظار ادامه روند و تغییرات احتمالی باشیم.

 بیت کوین برای فردا

خرید و فروش بیت کوین یکی از جمله عواملی است که می تواند شما را برای ادامه مسیر آماده کنید. به یاد داشته باشید که بیت کوین دارایی مناسبی برای سرمایه گذاری های بلند مدت است. به این ترتیب شما نیز می تواند با این ارز و روند صعودی آن همراه شوید. بیت کوین کمتر از ۳۳ هزار دلار برای طولانی مدت تجربه نمی کند. آینده رویدادهای متفاوتی را برای این ارز در بر دارد. برای خرید و فروش بیت کوین باما در رمرارز مارکت در تماس باشید و دارایی خود را از سایتی خریداری کنید که به خوبی نیازها و نگرانی های مشتریان را می شناسد.

منبع

https://cointelegraph.com/news/2-key-metrics-suggest-bitcoin-price-won-t-be-pinned-below-33k-for-long