سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری جک دُرسی در استخراج بیت کوین

بلاک استریم یک شرکت پیشرو بلاک چین است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط آدام بک (Adam Back) تاسیس شد. در حال حاظر این شرکت پروژه بزرگ استخراج بیت کوین را در دست دارد.

سرمایه گذاری برای استخراج بیت کوین

شرکت Square Inc یک شرکت پرداخت موبایلی است. این کمپانی قصد سرمایه گذاری در شرکت Blockstream را دارد. جک دُرسی Jack Dorsey قصد دارد که مبلغ ۵ میلیون دلار را برای انجام این پروژه، با استفاده از نور خورشید در این شرکت سرمایه گذاری کند. این کار نشان دهنده حمایت همیشگی او از زیرساخت های بلاک چین است.

کریس کوک Chris Cook، مدیر ارشد اطلاعات شرکت Blockstream روز شنبه از یک شراکت جدید خبر داد. او هدف خود از اجرای عملیات استخراج به کمک منبع انرژی آزاد را مطرح کرد. وی قصد دارد این کار را در یکی از عملیات های شرکت Blockstream، در ایالات متحده شروع کند.

شفافیت سازی در پروژه

وی بیان کرد: ما می خواهیم در کنار یکدیگر شفافیت عمومی را ایجاد کنیم. قصد داریم که این پروژه را با استفاده از انرژی تجدید پذیر انجام دهیم. در این پروژه تمامی اطلاعات و هزینه های پرداخت شده را به صورت عمومی گزارش می دهیم. وی در ادامه افزود:

در نهایت امیدواریم ارتباط بین استخراج بیت کوین و انرژی تجدید پذیر را نشان دهیم. این دو در کنار یکدیگر به انتقال انرژی پاک کمک می کنند.

در این پروژه ما گزارش های منظم از وضعیت پیشرفت کار را منتشر می کنیم. علاوه بر این یک پیشخوان عملکرد را ارائه می دهیم. در این صورت هر کسی که بخواهد می تواند شاخص های زمان واقعی عملیات استخراج را دریافت کند.

نگرانی های عمومی برای استخراج بیت کوین

این پروژه مورد بررسی دقیق رسانه ها قرار گرفته است. این بررسی ها بعد از بیانیه ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین برای خرید ماشین های تسلا انجام شد. علت اصلی این بررسی ها، نگرانی های شدید زیست محیطی است.

مایکل سایلور، رئیس شرکت مایکرو استراتژی MicroStrategy ماه گذشته بین ایلان ماسک و جامعه طرفدار استخراج میانجی گری کرد. او هر دو طرف را برای این ملاقات دعوت کرد. شورای استخراج صنعتی نیز در این ملاقات حضور داشت. همچنین معدنچیان سوگند خوردند که عملیات استخراج با  انرژی تجدید پذیر راسرعت ببخشند.

شرکت Square Inc با مدیریت جک دُرسی Jack Dorsey در تلاش برای افزایش سرعت تصویب بیت کوین و بازار کریپتو کارنسی است. دُرسی در حال آماده سازی یک کیف پول سخت افزاری است. او قصد دارد که نگهداری شخصی دارایی و مشارکت مالی را در اختیار عموم قرار دهد.

جک دُرسی در توییتر خود اعلام کرد: “ما این کار را  چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری در ملا عام انجام می دهیم. ما قصد داریم که این پروژه را با همکاری جامعه تکمیل کنیم.”

در آخر

جک دُرسی مدیر عامل شرکت Square Inc قصد سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری در شرکت Blockstream را دارد. این شرکت پروژه بزرگ استخراج بیت کوین با استفاده انرژی تجدید پذیر را در دست دارد. این پروژه به صورت علنی انجام می شود. تمامی اطلاعات از جمله هزینه ها و تجزیه ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

استخراج بیت کوین برق زیادی مصرف می کند. از طرفی روند استخراج متوقف نخواهد شد. بهترین گزینه برای ادامه استخراج، استفاده از انرژی تجدید پذیر است. عده ای از مردم بر این باور هستند که استخراج آسیب های زیست محیطی به دنبال دارد.  اگر جک دُرسی بیت کوین را با انرژی خورشید استخراج کند، بسیاری از نگرانی ها به پایان می رسد. آیا پروژه جک دُرسی موفق می شود؟ آیا می توانیم از این انرژی در کشور ایران استفاده کنیم؟ نظر شما در مورد استخراج با استفاده از انرژی خورشید چیست؟

ما در رمز ارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما علاقه مندان بازار ارز دیجیتال هستیم.

https://cointelegraph.com/news/jack-dorsey-s-square-inc-to-invest-5m-in-blockstream-bitcoin-mining-facility

Comments (0)
Add Comment