استخراج بیت کوین با کامپیوتر

این روزها افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هستند. افزایش قیمت این ارز توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است. استخراج بیت کوین به صنعت بسیار بزرگ تبدیل شده است. با افزایش قیمت این رمز ارز پاداش استخراج بیت کوین نیز چندین برابر شده است. همین مسئله باعث شده است افرادی که نمی توانند برای خرید این از وارد عمل شوند به فکر استخراج آن بیفتند. استخراج به تجهیزات بسیار گران قیمتی نیاز دارد.  به همین دلیل شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به دنبال نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر هستند.

بیشتر بدانید

 حقیقتش را بخواهید این قصه سر دراز دارد. افراد زیادی در طول تاریخ بیت کوین به استخراج این ارز با کامپیوتر اندیشیده اند. اما آیا واقعا می توانیم با کامپیوتر و نرم افزار استخراج بیت کوین را تجربه کنیم؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا کنید. شاید استخراج بیت کوین در خانه چندان هم دور از ذهن نباشد.

آیا امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم آیا می دانید استخراج بیت کوین چیست؟ اگر در این زمینه به اندازه کافی مطالعه و تحقیق کرده باشید می دانید که ماینر ها غالباً با حل مسائل پیچیده ریاضی موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین می شوند. آنها در ازای مشارکت خود بیت کوین دریافت می کنند. حل مسائل به صورت دستی امکان پذیر نیست. به همین دلیل آنها با خرید دستگاه استخراج بیت کوین این کار را انجام می دهند. دستگاه های استخراج بیت کوین از قدرت پردازش بسیار بالایی برخوردار هستند.

 اندازه قدرت دستگاه استخراج بالاتر باشد استخراج بیت کوین نیز ساده تر خواهد بود. تا اینجا متوجه شدیم که استخراج بیت کوین به پردازنده های قدرتمند نیاز دارد. بنابر این از نظر تئوری استخراج بیت کوین با کامپیوتر های خانگی امکان پذیر است. چرا که کامپیوترها نیز دارای پردازنده هستند. 

شرکت های بزرگی که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت دارند در پاسخ به نیاز تازه کار هایی که به دنبال نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوترهای معمولی بودند نرم افزارهای متفاوتی را روانه بازار کردند.

 کاربران امروزی می توانند با استفاده از این نرم افزارهای استخراج این رمز ارز را تجربه کنند. اگرچه شاید آنها مجبور باشند زمان بسیار زیادی را برای استخراج بیت کوین با رایانه های خانگی سر کند. نصیب ماینر می شود ناچیز است.

تاریخچه نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر

تمام مواردی که پیش تر به آن اشاره شد مربوط به شرایط فعلی است. در گذشته شرایط به این شکل نبود. در واقع زمانی که ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ بیت کوین را روانه بازار کرد، اوضاع به کلی متفاوت بود. تعداد کسانی که بیت کوین را می شناختند بسیار اندک بود. تعداد ماینرهایی که در شبکه فعالیت داشتند بسیار محدود بود. به همین دلیل استخراج بیت کوین به مراتب ساده تر از امروز بود. 

 رقابت برای استخراج بیت کوین چندان سنگین نبود. خبری از دستگاه های استخراج بیت کوین هم نبود. قیمت بیت کوین بسیار اندک بود و به همین دلیل کسی به فکر استفاده از تجهیزات گران قیمت برای استخراج این ارز نمی افتاد. 

تنها دستگاهی که برای استخراج در دسترس ماینرهای آن زمان بود همین کامپیوترها و لپ تاپ های خانگی بودند. در آن زمان پردازنده کامپیوتر های خانگی از عهده استخراج بیت کوین بر می آمدند. اما با گذشت زمان و افزایش قیمت بیت کوین ماجرا به کلی متفاوت شد. 

نسل تازه تجهیزات استخراج بیت کوین

 دیگر کامپیوترهای خانگی قادر به رقابت در بازار بزرگ بیت کوین نبودند. در آن زمان بود که پردازنده های قدرتمند و کارت های گرافیکی با کیفیت وارد بازار استخراج شدند. دستگاه های ای سیک (ASIC) توجه ماینرها را به خود جلب کردند. با افزایش استقبال ماینرها از این دستگاه های قدرتمند، یت بازار استخراج بیت کوین به کلی تغییر کرد. 

 ساتوشی ناکاماتو ارزی را معرفی کرده بود که در اختیار همه مردم جهان قرار داشت. در آن زمان هر کاربری در گوشه و کنار جهان می توانست به تایید و پشتیبانی از شبکه بپردازد. این ویژگی بدون مرکزیت بودن شبکه را تضمین می کرد. چرا که قدرت استخراج و تایید تراکنش هایی که در شبکه انجام می شدند در دست افراد محدود قرار نداشت.

 اما این روزها تنها شرکت های بسیار قدرتمند می توانند در بازار استخراج بیت کوین فعالیت کنند. این مسئله تا حدودی بدون مرکزیت بودن شبکه را زیر سوال برده است. چرا که قدرت استخراج به حق تعیین و پشتیبانی از شبکه در اختیار عده محدودی است. اما این مسئله انگیزه کاربران معمولی را برای مشارکت در شبکه کم نکرده است. استخراج بیت کوین با کامپیوتر نیز تلاشی برای مبارزه با برهم خوردن نظم شبکه است.  

در ادامه با برخی از معایب استخراج بیت کوین با رایانه های خانگی و بهترین نرم افزارهایی که برای انجام این کار معرفی شده اند آشنا می شوید.

معایب استخراج بیت کوین با کامپیوتر 

حل مسائل پیچیده ریاضی برای استخراج هر بلاک به قدرت پردازش بسیار زیادی نیاز دارد. بنابراین استخراج این رمز ارز فشار زیادی به رایانه یا لپ تاپ شما وارد می کند. در حقیقت باید گفت که اگر فکر استخراج این رمز از با کامپیوتر از ذهن شما خارج نمی شود باید فاتحه سیستم خانگی خود را بخوانید. استخراج بیت کوین با سیستم های خانگی را به معنای واقعی نابود می کند. 

 از طرفی برای استخراج مقدار بسیار اندکی از این رمز ارز باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید. فراموش نکنید که به احتمال زیاد بیت کوین هایی که در این راه به دست آورده اید را باید صرف خرید یک سیستم کامپیوتر خانگی کنید. 

از سوی دیگر مصرف برق سیستم خانگی شما به شدت افزایش پیدا می کند. حتی ماینرهای بسیار بزرگ بازار نیز زیر بار فشار ناشی از پرداخت هزینه برق مصرفی گردن خم کردند. آنها برای فرار از این هزینه روانه کوه و بیابان شدند و به دنبال برق ارزان قیمت هستند. بنابراین شاید استخراج بیت کوین در خانه ایده چندان مناسبی نباشد. استخراج با برق خانگی هزینه سرسام آوری را برای شما در پی دارد.

به این ترتیب هزینه ای که برای خرید یک رایانه جدید و پرداخت هزینه برق می پردازید به مراتب از بیت کوین هایی که «شاید !» به دست آورید بیشتر خواهد بود. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در استخرهای استخراج بیت کوین مشارکت کنید یا در فکر خرید دستگاه های استخراج بیت کوین باشید.  در غیر این صورت تلاش شما برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر بیشتر از یک سرمایه گذاری یک سرگرمی خواهد بود. اما اگر هنوز هم مصمم هستید که این کار را انجام دهید بهتر است و برخی از نرم افزارهای مطرح استخراج بیت کوین با کامپیوتر و لپ تاپ آشنا شوید.

نرم افزار استخراج بیت کوین

با توجه به افزایش آمار افرادی که مانند شما می خواهند با کامپیوتر و لپ تاپ خانگی استخراج را تجربه کند، نرم افزارهای بسیار روانه بازار شده است. اما بهتر از فریب تبلیغات پر زرق و برق این نرم افزارها را نخورید و از گزینه های قابل اعتماد برای این کار استفاده کنید. استفاده کنید هر چه باشد شما با استخراج بیت کوین با کامپیوتر خانگی به معنای واقعی قید سیستم خانگی خود را زده اید و هزینه های سرسام آور برق نیز به جان خریده اید، بهتر است حداقل خود را از جان شیادها کلاهبردارها برهانید.

 در ادامه با برخی از نرم افزارهای مطرح استخراج بیت کوین با کامپیوتر آشنا می شوید. البته فراموش نکنید که این نرم افزارها هر اندازه هم که معتبر و قابل اعتماد باشند موفقیت شما در استخراج را تضمین می کنند. واقعیت این است که برای استخراج بیت کوین واقعا دستگاههای بسیار گرانقیمت و پیشرفته نیاز دارید. ما با نتیجه بررسی های خود را با شما به اشتراک می گذاریم اما انتخاب با شماست.

سی جی ماینر CGMiner

 نرم افزار CGMiner یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای استخراج بیت کوین است. برای تهیه این نرم افزار از زبان برنامه نویسی استفاده شده است. همین قابلیت این نرم افزار را به یکی از ساده ترین نرم افزار های این حوزه تبدیل کرده است. امکان استفاده از این برنامه روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد.

 برنامه به صورت اپ سورس تهیه شده است و شما می توانید تمام کد های مورد استفاده در طراحی آن را مشاهده کنید. امکانات بسیار قابل توجهی در این نرم افزار در اختیار کاربران گذاشته می شود. کاربر می تواند توان مصرفی برای استخراج بیت کوین را تعیین کند و و روند استخراج را زیر نظر داشته باشد.

 نرم افزار CGMiner به گونه ای طراحی شده است که با کارت های گرافیک ای ام دی AMD سازگار باشد. اما در کنار gpu امکان استفاده از این نرم افزار با سیپیو نیز فراهم شده است. با استفاده از پروکسی به سادگی می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. از این گذشته امکان تقسیم بار نیز در CGMiner فراهم شده است.

ایزی ماینر EasyMiner

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که رابط کاربری بسیار دوستانه ای داشته باشد و بسادگی قابل استفاده باشد، بهتر است این گزینه را امتحان کنید. EasyMiner یک برنامه اپن سورس است که با سیستمی بر اساس GUI طراحی شده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید استخراج در استخرها یا به تنهایی را تجربه کنید. حجم این نرم افزار بسیار کم است. میزان استفاده نرم افزار از CPU سیستم نیز ناچیز است. 

‏بی اف جی ماینر BFGMiner

BFGMiner  یک ماژولار ASIC و FPGA است که با استفاده از زبان برنامه نویسی C نوشته شده است. با استفاده از این نرم افزار می توان به روند استخراج را کاملا زیر نظر داشته باشید و از دیگر امکانات پیشرفت های آن نیز استفاده کنید. امکان استفاده از این نرم افزار در دستگاه های استخراج بیت کوین و کامپیوتر های خانگی وجود دارد. با استفاده از این نرم افزار می توانید از الگوریتم های محبوب استخراج مانند Scrypt و SHA256d استفاده کنید. جالب اینجاست که با استفاده از این نرم افزار می توانید چندین رمز از را در آن واحد استخراج کنید. 

آسوم ماینر Awesome Miner 

در ادامه بحث نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر باید با این نرم افزار نیز آشنا شوید. این نرم افزار راهکار بسیار مناسبی برای استخراج بیت کوین است. امکان استفاده از این نرم افزار با دستگاه های استخراج (ASIC) ای سیک ۲۰۰۰۰۰ و GPU/ CPU 25000 نیز وجود دارد. این نرم افزار میزان استفاده از جی پی یو برای استخراج بیت کوین را زیر نظر می گیرد و به شما اجازه می دهد که این میزان را کنترل کنید. امکان استفاده از این نرم افزار روی ویندوز و لینوکس فراهم شده است. ۵۰ نرم افزار برتر استخراج بیت کوین از این نرم افزار پشتیبانی می کنند. امکان استخراج رمزارزهای بسیاری در این نرم افزار وجود دارد.

 نرم افزار از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین می توانید الگوریتم مورد نظر خود را برای استخراج انتخاب کنید. حتی امکان استفاده از استخر استخراج وجود دارد.

با استفاده از این نرم افزار سرعت فن دستگاه کامپیوتر خود را تنظیم کنید، میزان مصرف برق و دمای دستگاه را نیز زیر نظر داشته باشید. از این گذشته می توانید دستورات خاصی را برای مواقعی که جی پی او دچار مشکل شده است یا دستگاه بیش از اندازه داغ شده است نیز در نظر بگیرید. 

مولتی ماینر MultiMiner 

 این نرم افزار درواقع یک اپلیکیشن دستکتاپ برای استخراج رمزارز است. به سادگی می توانید این نرم افزار را وری سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مک راه اندازی کنید. نکته جالب توجه اینجاست که این نرم افزار به شما اجازه می دهد که با استفاده از GPU، ASIC و FPGA استخراج را انجام دهید. امکان استخراج بیت کوین و لایت کوین با این نرم افزار وجود دارد. MultiMiner با استفاده از موتور استخراجی که در بی اف جی ماینر نیز به کار رفته است استخراج را انجام می دهد. 

این برنامه از همان روزهای نخست به گونه ای طراحی شده است که برای ماینرهای حرفه ای و تازه وارد ها قابل استفاده باشد. 

استخراج بیت کوین با Cryptotab browser

 cryptotab browser مرورگر اینترنتی است که بر پایه گوگل طراحی شده است. این مرورگر به شما اجازه می دهد با استفاده از سی پی یو معمولی بیت کوین استخراج کنید. به این ترتیب به سادگی نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر را می آموزید. در این شیوه نیازی به انجام کار زیادی ندارید. کافی مثل همیشه از مرورگر استفاده کنید.

استخراج بیت کوین با استفاده از این مرورگر بسیار ساده است. مرورگر برق زیادی را مصرف نمی کند و حجم زیادی از حافظه سیستم شما را نیز اشغال نخواهد کرد.این مرورگر شباهت بسیاری زیادی به کروم دارد. در این مرورگر نیز می توانید جستجوهای خود را انجام دهید، افزودنه های متفاوتی را نصب کنید و تاریخچه جستجوهای خود را مدیریت کنید. 

در کنار تمام این قابلیت ها می توانید استخراج را نیز تجربه کنید. درواقع با بازدید از سایت ها، تماشای ویدیو ها و حتی مکالمه آنلاین می توانید رمز ارز استخراج کنید.

در آخر

استخراج بیت کوین با کامپیوتر شایعه نیست. از نظر تئوری امکان استخراج با کامپیوتر های خانگی وجود دارد. اما این کار به توان محاسباتی زیادی نیاز دارد. واقعیت این است که استخراج بیت کوین به خودی خود یک صنعت بزرگ و قدرتمند است. اگر امکان استخراج بیت کوین با رایانه های خانگی وجود داشت، ماینرها هرگز زحمت خرید دستگاه های استخراج گران قیمت را به خود نمی دانند. با این وجود نرم افزارهای بسیاری برای استخراج بیت کوین با کامپیوتر طراحی و روانه بازار شدند. 

توجه

نویسنده از هیچ یک از نرم افزارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد استفاده نکرده است و استخراج بیت کوین با استفاده از این نرم افزارها را پیشنهاد نمی کند.

اگر تجربه استفاده از این نرم افزارها یا دیگر نرم افزارهای استخراج را دارید، نظرات خود را درباره نحوه استخراج بیت کوین با کامپیوتر با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. نظرات شما می تواند از تکرار اشتباهات تاریخی استخراج بیت کوین جلوگیری کند. 

 آیا شما استخراج بیت کوین با کامپیوتر از نظر شما منطقی است؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. 

VIP
Comments (0)
Add Comment