تعداد نودهای بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است

با توجه به بی اعتمادی به راهکار تازه ای که برای نگهداری بیت کوین ها پیشنهاد شد و به روز رسانی های جدیدی که در هسته مرکزی بیت کوین انجام شده است. کاربران بیشتری نودهای خود را راه اندازی کرده اند. به این ترتیب تعداد نودهای بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است.

تعداد نودهای شبکه به بالاترین حد خود رسیده است. اکنون ۱۱۵۵۸ نود  در شبکه فعال هستند. در تازه ترین برررسی های انجام شده این تعداد به ۱۱۶۱۳ عدد رسیده است. این امر از ۱۱۲۵۰ عدد که آخرین رکورد تعداد نودهای شبکه بوده است نیز بیشتر است.

 آخرین نسخه نرم افزار بیت کوین

نرم افزار جدید بیت کوین با شماره نسخه ۰.۲۱.۰ در تاریخ ۱۴ ژانویه وارد بازار شد. اکنون این نرم افزار توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. در حاصل حاضر ۶۱۹ نود این نسخه از نرم افزار را به کار گرفته اند. این تعداد برابر با ۵.۵ درصد از تعداد نودهای بیت کوین موجود در شبکه است. با این وجود هنوز چیزی در حدود ۵۰۰۰ نود در شبکه با دومین نسخه نرم افزار بیت کوین به فعالیت خود ادامه می دهند. نسخه شماره ۲ نرم افزار بیت کوین همچنان محبوب ترین نسخه این نرم افزار است.

این نسخه کارکردهای جدیدی را به شبکه اضافه کرده است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب می کند. تغییرات به وجود آمده امنیت تراکنش های بیت کوین را به شدت افزایش می دهد. به این ترتیب دیگر شرایط پرداخت ها برای کسی نمایش داده نمی شود. از میان برداشتن عناصری که میان تراکنش ها تمایز ایجاد می کرد نیز یکی از اقداماتی است که دراین نسخه انجام شده است. به این ترتیب به هدف ساتوشی ناکاماتو از ایجاد یک ارز دیجیتال نزدیک تر می شویم.

بیش از ۲۵ درصد نودهای فعال در بیت کوین در شبکه مخفی با نام Tor فعالیت می کنند. به همین دلیل این نسخه جدید با این شبکه و خدمات پنهان آن نیز سازگار شده است. راه اندازی نود در این شبکه امنیت بیشتری را برای کاربران در پی دارد. چرا که این امر منجر به مبهم شدن آی پی آدرس فرد می شود.

بر اساس گفته های ساتوشی استقلال نودها از ارکان اصلی موفقیت بیت کوین است. چرا که مهمترین و اصلی ترین قابلیت این شبکه بدون مرکزیت بودن آن است. از طرفی راه اندازی نود راهکاری ساده ای برای نگهداری بیت کوین است. کسانی که نمی خواهند نگاهداری بیت کوین های خود را به سیستم دیگری واگذار کنند از این روش استفاده کرده اند.

 نرم افزار اولیه بیت کوین

Bitcoin QT یا نرم افزار بیت کوین به وسیله ولادیمیر جی وندر لان (Wladimir J. van der Laan) و بر اساس کدهای نوشتاری ساتوشی نوشته شد. این نسخه محبوب ترین نرم افزار موجود در شبکه است. ۹۸.۵ درصد از تعداد نودهای بیت کوین این نرم افزار را به کار گرفته اند.

افزایش نودهای بیت کوین در ارتباط مستقیم با افزایش نودهای شبکه Lightning داشته است. تعداد نودهای این شبکه نیز درحال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است.

خرید و فروش بیت کوین اولین گام برای ورود به دنیای رمزارز است. اگر می خواهید این ارز را به اندوخته ای برای آینده تبدیل کنید باید به فکر نگهداری از آن باشید. اگر امنیت تراکنش های خود را به درستی تامین نکنید، تمام دارایی خود را در معرض خطر قرار می دهید. با ما در رمزارز مارکت اطلاعات خود را درباره نگهداری از بیت کوین افزایش دهید. به یاد داشته باشید که این امر می تواند ثروت شما را در امان نگه دارد. اگر تاکنون برای خرید بیت کوین وارد عمل نشده اید، دیگر زمان آن رسیده است که این دارایی را به سبد سرمایه خود بیفزایید. در رمزارز مارکت منتظر شما هستیم.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-node-count-hits-new-all-time-high