بهترین پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱ و همه نکات موردنیاز

مقدمه

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱، نرخ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار می‎تواند پیش‎بینی درستی از سوی تحلیلگران باشد، اما اگر چنین پیش‎بینی غیرواقعی به واقعیت تبدیل شود، باید به‎دنبال فاکتورهایی بود که قیمتی واقعی بیت ‎کوین را ارزیابی می‎کنند. در‎حال‌حاضر داغ‎ترین بحث روز دنیا، بحث قیمت بیت کوین و گمانه‎زنی‎ها در مورد ارزش آن در آینده است.

تفاوت رشد قیمت بیت کوین در سال‎ ۲۰۱۷ و سال ۲۰۲۰

در‏حال‏حاضر قیمت بیت کوین در یک چرخه صعودی قرار دارد، از ابتدای سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است و نسبت به سایر موارد، عملکردی بهتر داشته و از آنها پیشی گرفته‌است. به‌نظر می‎رسد این افزایش قیمت نسبت به افزایش قیمت پایان سال ۲۰۱۷ متفاوت‎تر است. از یک طرف به‌راحتی به بالاترین حد قیمت رسیده است و از طرف دیگر استقبال برای خرید بیت کوین از سوی سرمایه‎گذاران سازمانی بیشتر شده‌است. این سازمان‏ها در واقع اولین گروه‏های خرید بیت کوین هستند، در‎حالی‎که مردم عادی هنوز وارد این بازار نشده‏اند و در حاشیه بازار در حال تماشای معاملات بیت کوین هستند. پیش‎بینی شش رقمی قیمت بیت کوین و سیل پولی که به‎سمت آن می‏رود، این چرخه را بیشتر و بیشتر صعودی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

تحلیل ری دالیو:

میلیاردرها و سرمایه‎گذاران باسابقه مانند ری دالیو (Ray Dalio)، بیت کوین را در کنار طلا به‌عنوان سرمایه ارزشمند پذیرفته است و آن را در برابر آنچه کاهش ارزش پول می‎نامد، به‎عنوان راهی برای ایجاد تنوع درنظر گرفته است. او در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱، در وبسایت ردیت (Reddit) به خوانندگان هشدار داده‌است:

ما در معرض سیل پول و اعتبار هستیم، اعتباری که قیمت دارایی‏ها را بیشتر افزایش می‏دهد و توزیع ثروت را به‎گونه‌ای انجام می‏دهد که سیستم پولی گذشته قادر به انجام آن نیست، اما این اعتبار می‏تواند تهدیدی برای ارزش پول ما باشد. بیت کوین به‎عنوان یک دارایی سودمند در آینده مطرح شده‌است و قیمت آن بیشتر با واحد پولی دلار سنجیده می‎شود. ارزش دارایی‏هایی مانند بیت کوین با کاهش ارزش پول، کم نخواهد شد و سیل پول و اعتبار همچنان ادامه خواهد داشت. درنتیجه برای سرمایه‌گذاری باید دارایی‏های متنوعی را انتخاب کنید.

قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری بیت کوین در سال ۲۰۲۱

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیرعامل مورگان کریک Morgan Creeks)) پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱ را بیش از ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده است.

مدل انباشت به جریان (S2F) که توسط سرمایه‌گذار سازمانی هلندی معرفی و در توییتر با اسم PlanB به فعالیت می‌پردازد، این پیش‌بینی را نیز تایید کرده است. در ماه گذشته وی اذعان داشت، شک ندارد به‎دلیل کمبود عرضه، قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. مردم از او می‌پرسند که هنوز به پیش‎بینی خود اعتقاد دارد یا خیر، او در پاسخ گفته است: من شک ندارم که پیش‌بینی  s2fxاز بیت کوین صحیح است و قبل از دسامبر ۲۰۲۱، بیت کوین به ۱۰۰ هزار تا ۲۸۸ هزار دلار خواهد رسید.

 امکان دستیابی قیمت بیت کوین از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ افزایش ۳۰۰ درصدی دیوانه‎واری را تجربه کرد. با پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال  2021در محدوده ۲۰۰ هزار دلاری، ارز رمزپایه پیشرو به‎راحتی از مرز  200هزار دلار عبور خواهد کرد. برای دستیابی به این هدف قیمتی، به افزایش بیش از ۷۰۰ درصد نسبت به قیمت فعلی نیاز است.

تحلیل ویلی وو در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱

تحلیلگر مشهور ویلی وو (Will woo)، معتقد است در‎حال حاضر ‎شواهد بیشتری در مورد نگهداری و خرید بیت کوین توسط سرمایه‎گذاران و کاهش عرضه بیت کوین در صرافی‎ها به‎دلیل کمبود ذخایر، وجود دارد که هر دو عامل در افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین تاثیرگذار هستند. او تا پایان سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین را ۲۰۰ هزار دلار پیش‎بینی کرده‌است، البته وی عنوان کرده که قیمت ۳۰۰ هزار دلاری نیز دور از ذهن نیست.

قیمت طلای دیجیتال تا ۴۰۰ هزار دلار

قیمت پیش‎بینی شده بالاتر از زمانی است که بیت کوین به‎عنوان ذخیره ارزش محسوب می‏شد. برخی معتقد هستند که این طلای دیجیتال نه‎تنها می‎تواند وضعیت طلا را به چالش بکشد، بلکه ممکن است تا آنجا که امکان دارد جایگاه آن را تغییر دهد. جالب توجه است که برخی از صعودی‎ترین پیش‎بینی‎ها از طریق دنیای مالی کلاسیک مطرح شده است. بیت کوین در اوایل دسامبر ۲۰۲۰ به بالاترین سطح قیمت در تمام دوران خود رسید و از عملکرد طلا پیشی گرفت.

تحلیل تام فیتزپاتریک در بحث پیش‎بینی قیمت بیت ‎کوین در ۲۰۲۱

در ماه نوامبر، یک تحلیلگر از سیتی بانک آمریکایی (Citibank) در یک توییت، پیامی با این مضمون به مشتریان خود ارسال کرد که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‎تواند به ۳۱۸ هزار دلار برسد. درحال‌حاضر، مدیر عامل سیتی بانک، تام فیتزپاتریک ( (Tom Fitzpatrick معتقد است که بیت کوین در میانه راه صعودی شدن است و به‎نظر می‎رسد در یک کانال کاملا مشخص قرار گرفته‌است، بر این اساس، پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱ ازنظر او قیمت ۳۱۸ هزار دلار است.

تحلیل جی ‌پی مورگان:

جی ‌پی مورگان (JPMorgan) شرکت خدمات‎ مالی و بانکداری آمریکایی، نیز به افزایش محبوبیت بیت کوین در میان سرمایه‎گذاران سنتی اشاره کرده‌است. درحقیقت این غول بانکداری سرمایه‎گذاری، پتانسیل صعودی بیشتری را برای بیت کوین نسبت‎به طلا در‎نظر گرفته‌است.

یادداشتی از تحلیلگران بازار بیت کوین:

تایید و پذیرش بیت کوین توسط سرمایه‎گذاران نهادی تازه آغاز شده‌است، در‎حالی‎که پذیرش طلا توسط سرمایه‎گذاران سنتی از سال‏ها پیش صورت گرفته‌است. اگر این پذیرش به‎طور میان‎مدت و طولانی‎مدت به‎طور مداوم انجام شود، قیمت طلا در سال‏های پیش‎رو با چالش مواجه خواهد شد.

مطالب دیگر را بخوانید

نتیجه‌گیری پیش‌بینی قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱

امروزه ارزش بازار بیت کوین کمتر از ۴ درصد از بازار طلا است. این پتانسیل صعودی عظیم همچنان سایر سرمایه‎گذاران مشهور را بر آن داشته است که پیش‏بینی‏های خود را در مورد قیمت بیت کوین در آینده به اشتراک بگذارند.

Comments (0)
Add Comment