پیشبینی بیت کوین ۱۱۵ هزار دلاری و سقوط برخی از آلت کوین ها

تحلیل گران بر این باور هستند که رشد بی سابقه قیمت بیت کوین و اتریوم در بازار رمزارز از چیزی که در گذشته مشاهده شده است بسیار متفاوت است. برای پیشبینی بیت کوین بهتر است نگاهی به اطلاعات به دست آمده از Pantera Capital بیندازیم.

این شرکت سرمایه گذاری اعلام کرده است که قیمت فعلی بیت کوین در حال افزایش است. این ارز در ادامه قیمت ۱۱۵.۲۱۲ دلار را ثبت می کند. این اتفاق تا اول آگوست روی می دهد. شاید وضعیت روند صعودی اخیر بیتکوین و اصلاح ۲۸ درصدی قیمت این ارز در هفته جاری اندکی ترس و وحشت را در بازار ایجاد کرده باشد. اما واقعیت این است که اصلاح قیمت ها و ثبات قیمت نشانه های تاریخ ادامه روند صعودی بوده اند.

پیشبینی بیت کوین

شاید تمام این رویدادهای در نتیجه هاوینگ بیت کوین و نصف شدن پاداش بیت کوین های استخراج شده در هر ۴ سال باشد.

اما نباید از تاثیر کاهش موجودی بیت کوین بر قیمت این ارز نیز غافل شویم. تاثیرات هاوینگ بر قیمت بیت کوین از ۶ ماه پس از هاوینگ نمایان شد. قیمت بیت کوین در زمان هاوینگ برابر با ۸ هزار دلار بود. هاوینگ در تاریخ ۱۱ می سال ۲۰۲۰ روی داد.  ۶ ماه پس از این رویداد قیمت بیت کوین به بیش از ۱۵ هزار دلار رسید. در ادامه بیت کوین مسیر خود را برای ثبت رکورد تازه  ادامه داد.

قیمت بیت کوین

در نمودار بالا روند افزایشی قیمت بیت کوین را مشاهده می کنید. این روند مشابه همان مسیری است که پس از هاوینگ های قبلی در بازار مشاهده شده است. روند فعلی بیت کوین شباهت زیادی به بازار بین سال ۲۰۲۱ و ۲۰۱۶ دارد. در آن سال ها نیز بیت کوین پتانسیل رسیدن به قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار را داشت. بیت کوین درآن زمان این پتانسیل را با گذشته بیش از ۴۵۰ روز پس از هاوینگ از خود نشان داد.

 نشانه های بلوغ بازار

تفاوت فاحشی که میان این روند صعودی و روند صعودی سال ۲۰۱۷ وجود دارد رویکرد کلی بازار و ارزش این ارز است. بخش عمده ارزش این بازار در بیت کوین و اتریوم نهفته است. چراکه موسسات سرمایه گذاری استوارترین ارزها را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. بیت کوین و اتریوم ۸۶ درصد ارزش بازار را در دست دارند. ۵ هزار زنجیره دیگر تنها ۱۴ درصد از ارزش بازار را در دست دارند.

موسسات سرمایه گذاری روی این دو رمزارز متمرکز شده اند. چرا که شبکه بیت کوین و اتریوم از امنیت بیشتر برخوردار است. از طرف دیگر تجهیزات استخراج بسیار زیادی در شبکه بیت کوین فعالیت دارند.

با افزایش فعالیت دیفای توجه موسسات سرمایه گذار به این سمت نیز جلب شد. آنها با سرمایه گذاری در اتریوم به افزایش قیمت این ارز نیز کمک کرده اند. داشتن اتریوم برای مبادله در تمام بازارهای دیفای و قراردادهای هوشمند این پلتفرم ها ضروری است.  ارزش فعلی بازار دیفای برابر با ۲۹.۹۸ میلیارد دلار است.

 سرمایه گذاری موسسات مالی در بیت کوین فصل تازه ای را آغاز می کند

در حالی که بیت کوین و اتریوم ۸۶ درصد از ارزش کل بازار رمزارز را در اختیار دارند، به نظر می رسد که این احتمال وجود دارد که دارایی از ارز های برتر خارج و وارد بازار آلت کوین های خوش آتیه شود. شاید ارز بعدی که توجه موسسات مالی را به خود جلب می کند یکی از آلت کوین های پر ریسک باشد.

به هر حال افزایش سرمایه گذاری این موسسات می تواند به ادامه روند صعودی بیت کوین کمک کند در این صورت رسیدن به رکورد هایی که در پیش بینی ها درج شده است چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

خرید و فروش بیت کوین فصل تازه ای در زندگی شما خواهد بود. پیشبینی بیت کوین آن هم به صورت قطعی برای هیچ کس امکان پذیر نیست. اما با مشاهده روندی که این ارز در ماه ها و سال های گذشته سپری کرده است متوجه پتانسیل بالای این ارز می شویم. با خرید بیت کوین اندکی از تخم مرغ های خود را در بازاری سرمایه گذاری کنید که توجه غول های سرمایه گذاری جهان را به خود جلب کرده است. برای سرمایه گذاری در بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/hedge-fund-predicts-115k-bitcoin-price-and-the-fall-of-speculative-altcoins