تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار

 بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای بزرگ بازار در دامنه محدودیت معامله می شوند. تنها آرزویی که توانسته است است از این قاعده مستثنا باشد آدا یا کار دانو است. تاریخ نشان داده است که روندهای صعودی همواره با کاهش قیمت روبرو خواهند بود. در چنین شرایطی سرمایه گذاران کوچک با پیش بینی بالاترین قیمت دارای خود را می فروشند. در حالی که سرمایه گذاران بزرگ با رویکرد دراز مدت دارایی بیشتری را خریداری می کنند. با تحلیل قیمت رمزارزهای برتر بازار وضعیت این بازار را بهتر درک می کنیم. 

اطلاعات به دست آمده از بازار کوین بیس نشان می دهد که در هفته جاری دو موج خروج دارایی از بیت کوین را تجربه کرده ایم. این امر نشان می دهد که به احتمال زیاد به احتمال زیاد موسسات از کاهش قیمت ها برای خرید بیشتر دارایی استفاده می کنند. 

با مقایسه تاریخچه قیمت ها و اطلاعات به دست آمده از حرکت نهنگ ها در بازار به نظر می رسد که ثبت رکورد در بیت کوین در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ عظیمی به ارزش ۵ میلیون دلار روی داده است. اگرچه محققان بر این باورند که ترس از قافله جا ماندن یا FOMO در بیت کوین دیده نمی شود.

استراتژیست شرکت JPMorgan به تازگی اعلام کرده است که یک درصد از سرمایه شرکت را در بیت کوین سرمایه گذاری می کند.

طلا و شاخص S&P500 در کوتاه مدت روند نزولی را پیش گرفتند. سرمایه گذاران به دنبال گزینه ای دیگری برای حفظ ارزش دارایی های خود هستند. با سرمایه گذاری آنها احتمال کاهش قیمت بیت کوین نیز پایین می آید. برای درک وضعیت بازار بهتر است به بررسی قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار بپردازیم. 

 جفت ارز بیت کوین و دلار 

در حال حاضر گاو و خرس ها در بازار بیت کوین در جنگ به سر می برد. گام ها در تاریخ ۲۵ فوریه تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت به کار گرفتند. اما آنها نتوانستند قیمت را در بازار های بالاتر نگه دارند. بیت کوین از روند صعودی خارج شد و تا ۱۰۰ میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش پیدا کرد. این امر نشان می دهد که خرس ها با افزایش قیمت به فروش این دارایی روی می آورند.

با این حال دنباله بلندترین نمودار شمعی نشان می دهد که خرس ها نمی توانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه پایینتر ببرند. این امر حاکی از آن است که خریداران با کاهش قیمت و خرید بیشتر بیت کوین ادامه می دهند.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه به ثبات رسیده است و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی میان قرار دارد. این احتمال وجود دارد که بیت کوین برای یک بازه زمانی کوتاه مدت ثبات را تجربه کند. در این حالت سطح حمایت برای بیت کوین قیمت ۴۱۹۵۹.۶۳ دلار خواهد بود. این قیمت اندکی از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۴۰۹۱۴ دلار بالاتر است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش دهند. فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند و قیمت بیت کوین تا ۲۸۸۵۰ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. اما از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت را از ۵۲۰۴۰.۹۵ دلار افزایش دهند، امکان رسیدن به قیمت ۵۸۳۴۱.۰۳ دلار نیز وجود خواهد داشت.

 جفت ارز اتریوم و دلار

در تحلیل قیمت رمزارزها متوجه می شویم که اتریوم در تاریخ ۲۴ فوریه نتوانست از میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۶۸۶ دلار افزایش پیدا کند. امر نشان می دهد که خرس ها با تمام قوا از این سطح حمایت می کنند. بزرگترین آلت کوین بازار در تاریخ ۲۵ فوریه روند نزولی را در پیش گرفت و تا حد میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱۴۹۸ دلار کاهش پیدا کرد. 

 امروز با وجود اینکه قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرد، نتوانستند کف قیمت روزانه این ارز را پایین تر بیاورند. این امر نشان می دهد که با کاهش قیمت فشار فروش نیز کاهش پیدا می کند.

گاوها توانستند قیمت را از میانگین متحرک ۵۰ روز افزایش دهند. اگر بتوانند روند صعودی را ادامه دهند این جفت ارز از میانگین متحرک ۲۰ روزه نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت قیمت بعدی برای اتریوم ۲ هزار دلار خواهد بود. 

 اما از سوی دیگر اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و روند بازار تغییر می کند. در واقع احساس خریداران متفاوت خواهد بود. فشار فروش در بازار افزایش پیدا میکند و خرس ها موفق می شوند و قیمت را تا ۱۳۵۰ و در نهایت هزار دلار کاهش دهند.

 جفت ارز آدا و دلار 

با تحلیل قیمت رمزارزها در می یابیم که آدا روند صعودی قدرت را آغاز کرده است. ارزش کل بازار این ارز افزایش پیدا کرده است. اکنون این ارز از نظر ارزش کل بازار یکی از سه رمز ارز برتر به شمار می رود. گاوها در تاریخ ۲۵ فوریه سعی کردند قیمت را از ۱.۲۰ دلار افزایش دهند. اما موفق به انجام این کار نشدند. با این حال آنها به خرید بیشترین دارایی ادامه می دهند.

خریداران با خرید بیشترین دارایی قیمت را از ۱.۲۰ دلار افزایش داده اند. به این ترتیب روند صعودی بار دیگر آغاز شده است. اکنون این رمز ارز در تلاش برای ثبت قیمت ۱.۲۵ دلار است. میانگین متحرک و شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که این ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. در حقیقت گاهها کنترل بازار را در دست دارند.

 اما خرس ها بتوانند سطح قیمت را کاهش دهند احتمال ادامه روند نزولی تا میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۰.۹۲ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت رمزارزهای برتر با جفت ارز بایننس کوین و دلار

 گاوها در تاریخ ۲۴ فوریه موفق نشدند که قیمت بایننس کوین را از روند نزولی خارج کنند. همین امر منجر به افزایش فشار فروش در بازار شد. معامله گرانی که به دنبال تثبیت سود هستند دارایی خود را به فروش گذاشتند. 

اگر روند فعلی به دوام خود ادامه دهد گاوها با تلاش هرچه بیشتر روند نزولی را تغییر خواهند داد. در صورت موفقیت آنها امکان اصلاح قیمت در بازه زمانی کوتاه مدت وجود دارد. در ادامه گفت عرض باند کوین و دلار می تواند قیمت ۳۰۰ و در نهایت ۳۴۸.۶۹۶۹ دلار را تجربه کند.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی نشان می دهند که گاو ها کنترل بازار را در دست دارند. اما کاهش قیمت ها از میانگین متحرک ۲۰ روزه به معنای عدم موفقیت آنهاست. موفقیت آنهاست در این صورت احتمال کاهش قیمتها ۱۱۸ دلار نیز وجود دارد.

 جفت ارز دات و دلار 

در تاریخ ۲۳ فوریه با قدرت به روند صعودی ادامه داده است. اما گاوها موفق به ادامه روند صعودی و عبور از سطح مقاومت نشدند. مر می تواند توجه معامله گران بسیاری را به سمت صف های فروش جلب کند.

خریداران در شرایط فعلی از میانگین متحرک ۲۰ روزه این ارز دفاع می کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز و دلار بار دیگر برای عبور از خط مقاومت تلاش خواهد کرد. در این صورت قیمت بعدی برای این عرض ۴۲.۲۸۴۸ دلار خواهد بود.

اما از سوی دیگر اگر این جفت است از سطح مقاومت کاهش پیدا کند خرس ها برای کاهش هرچه بیشتر قیمت تلاش می کنند. آنها سعی می کنند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه کاهش دهند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند قیمت این ارز است حمایت کاهش پیدا می کند.

 میانگین متحرک ۲۰ روزه به هر روز در حال افزایش است. شاخص قدرت نسبی ۶۱ را نشان می دهد. کنترل بازار در دست گاوها است.

 جفت ارز ریپل و دلار

دنباله بلند تر نمودار شمعی نشان می دهد که خریداران با کاهش قیمت خرید هر چه بیشتر ادامه می دهند. اما آنها موفق به افزایش قیمت ریپل از میانگین متحرک بیست روزه نشده اند. این امر نشان می دهد که تقاضا برای خرید این ارز با افزایش قیمت کاهش پیدا می کند. 

قیمت بار دیگر تا میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرده است. در صورتی که روند صعودی ادامه پیدا نکند، فشار فروش در بازار افزایش پیدا می کند. این امر می تواند منجر به کاهش قیمت این جفت ارز شود. کاهش قیمت از سطح حمایت به معنای آغاز روند نزولی است. 

اما از سوی دیگر اگر قیمت سطح فعلی را حفظ کند گاوها برای افزایش قیمت وارد عمل می شوند. در صورتی که موفق به انجام این کار شوند جفت ارز ریپل و دلار برای چند روز در بازه ۰.۶۵ و ۰.۳۵۹ دلار معامله می شود. 

 تحلیل قیمت رمزارزهای برتر باجفت ارز لایت کوین و دلار 

لایت کوین در تحلیل قیمت رمزارز ها نشان می دهد که از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کرده است. اما گاو ها نتوانستند قیمت این ارز را بالاتر ببرند. این امر نشان می دهد که با افزایش قیمت معامله گران بیشتری به دنبال تثبیت سود هستند.

با این وجود دنباله بلندتر نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها بخرید بیشترین دارایی در میانگین متحرک ۵۰ روزه ادامه دادند. اگر گاو ها بتوانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند، احتمال ادامه روند صعودی تا ۲۳۰ دلار نیز وجود دارد.

 اما از سوی دیگر اگر گاوها موفق به ادامه روند صعودی نشوند این جفت ارز از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا می کند و روند نزولی در بازار آغاز می شود. در این صورت قیمت بعدی برای این جفت ارز ۱۲۰ دلار خواهد بود.

جفت ارز لینک و دلار

 در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر متوجه می شویم که لینک موفق به ادامه روند صعودی نشده است. همین امر منجر به افزایش فشار فروش در بازار شده است. گاو هایی که در تاریخ ۲۳ فوریه با تمام قوا بخرید بیشترین دارای ادامه دادند روز بعد وارد صف فروش شدند. قیمت این آلت کوین درتاریخ ۲۵ فوریه از میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش پیدا کرد. 

میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال کاهش است. شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی قرار دارد. به این ترتیب خرس ها کنترل بازار را به دست گرفتند. با کاهش قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه روند نزولی با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت و از سطح حمایت ۲۰.۱۱۱۱ دلارنیز پایین تر خواهد رفت. 

 اما از سوی دیگر اگر سطح فعلی حفظ شود گاو ها می توانند قیمت را از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش دهند.در صورتی که موفق به انجام این کار شوند ادامه روند صعودی برای جفت ارز لینک و دلار امکان پذیر می شود.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار 

در تحلیل قیمت رمزارزها در می یابیم که بیت کوین کش موفق به افزایش از میانگین متحرک ۲۰ روز نشده است. به نظر می رسد که گاوها ضرورتی برای خرید بیشترین دارایی احساس نمی کنند. قیمت در تاریخ ۲۵ فوریه کاهش پیدا کرده و روند نزولی در بازار آغاز شده است.

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی در بازار منفی قرار دارد. این امر نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را به دست دارند. قیمت از روند صعودی خارج شده است و این جفت ارز روند کاهشی تا قیمت ۳۷۰ را آغاز کرده است.

 اگر دگاوها بتوانند روند صعودی را آغاز کنند این جفت ارز می تواند تا به میانگین متحرک ۲۰ روز افزایش پیدا کند. عبور از خط مقاومت به معنای ادامه روند صعودی تا ۶۳۱.۷۱ دلار خواهد بود.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

 در تحلیل قیمت رمزارزهای برتر متوجه می شویم که استلار لومنس این ارز موفق نشده است که از میانگین متحرک ۲۰ روزه افزایش پیدا کند. با مشاهده نمودار ۲۴ و ۲۵ فوریه در می یابیم که خرس ها به فروش بیشترین دارایی ادامه دادند. قیمت این از در تاریخ ۲۵ فوریه تا سطح حمایت ۰.۳۵ دلار کاهش پیدا کرد.

میانگین متحرک ۲۰ روز در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی است. به این ترتیب کنترل بازار را در دست دارد. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را از سطح حمایت پایین تر بیاورند، روند نزولی در بازار آغاز خواهد شد. 

اما سوی دیگر اگر بانک ها بتوانند قیمت فعلی را حفظ کنند احتمال افزایش قیمت از میانگین متحرک ۲۰ روز وجود دارد. عبور از این سطح مقاومت به معنای آغاز روند صعودی است. در این حالت ها می توانند قیمت را از سطح مقاومت افزایش دهند.

 در آخر

 پیش از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها باید تحلیل قیمت رمزارزهای برتر را زیر نظر باز داشته باشید. بازار رمز ارز بازار پر نوسانی است. قیمت ها همواره در حال تغییر هستند. اگر می خواهید یک سرمایه گذاری موفقیت آمیز را در بازار رمز ارز تجربه کنید باید بهترین زمان را برای ورود به این بازار را انتخاب کنید.

 خرید هوشمندانه آینده سرمایه گذاری خود را تضمین خواهد کرد. همه ما می دانیم که سرمایه گذاری در بیت کوین باید با رویکرد دراز مدت انجام شود. اما این امر نمی تواند اهمیت خرید بیت کوین به قیمت مناسب را کمرنگ کند. بازار را زیر نظر داشته باشید و برای خرید با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-2-26-btc-eth-ada-bnb-dot-xrp-ltc-link-bch-xlm