بررسی قیمت بیت کوین ، اتریوم و دیگر رمزارزهای برتر

بیت کوین به آرامی اما با قدرت تمام خود را به ۳۷ هزار دلار رسانده است. همین امر سبب شده است که انگیزه زیادی برای دیگر آلت کوین های بازار نیز ایجاد شود. بررسی قیمت بیت کوین را با نگاهی به مسیری که این ارز پیموده است آغاز می کنیم.

خرید افراطی موسسات مالی یکی از دلایلی است که به روند فعلی بیت کوین دامن زده است. این نکته را به یاد داشته باشید که برخی از سرمایه گذاران برای سالیان متمادی در مقابل بیت کوین جبهه گرفته بودند و قصد نداشتند قدم به این بازار بگذارند. اما این روز ها می بینیم که بسیاری از آنها شیفته بیت کوین شده اند. آنها به دنبال خرید و نگهداری بیت کوین برای آینده هستند.

تفاوت عمده روند گاوی موجود  با روند صعودی گذشته در حجم موسسات مالی است که از این بازار استقبال کرده اند. مسئله ای دیگری که در این بین دیده می شود این است که اگر قیمت بیت کوین به صورت ناگهانی کاهش پیدا کند، موسسات مالی نمی توانند بیت کوین های خود را نگه دارند.

آنها باید با مشتریان خشمگینی مواجه شوند که سرمایه خود را به آنها سپرده اند. رئیس BitPay در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته است که اگر بیت کوین به روند صعودی ادامه دهد، موسسات سرمایه گذاری این ارز را به عنوان اندوخته ای مناسب برای دارایی های خود انتخاب می کنند. اما احتمال اینکه آنها دارایی خود را برای مدت زیادی در این بازار نگه دارند بسیار پایین است.

در این صورت بازار شاهد افزایش فروش خواهد بود. این امر نیز می تواند قیمت بیت کوین را کاهش دهد. مگر آنکه نهنگ ها و موسسات سرمایه گذاری بیشتری وارد بازار شوند.

 معیار های بررسی قیمت بیت کوین

برخی از معیارهای مانند افزایش قراردادهای آتی و افزایش نرخ سرمایه گذاری نشان می دهندکه معامله گران روی ادامه روند صعودی بیت کوین شرطبندی کرده اند. به نظر می رسد که این شرط بندی در نوع خود بسیار بزرگ باشد.

همانطور که در گذشته نیز شاهد بودیم کاهش قیمت بیت کوین، حجم زیادی از سرمایه گذاران به فروش دارایی تشویق می کند. به همین دلیل منطقی است که این سرمایه گذاران به دنبال راهی برای حفاظت از دارایی خود باشند.

افزایش قیمت بیت کوین دیگر الت کوین ها نیز روی کار آورده است. در ادامه در کنار بررسی قیمت بیت کوین به بررسی قیمت برترین رمزارز های بازار می پردازیم.

جفت ارز دلار و بیت کوین

دنباله طولانی نمودار در تاریخ ۴ و۵ ژانویه نشان دادکه خرس ها تمام تلاش خود را برای اصلاح قیمت ها به کار گرفته اند. اما گاوها با فشار بیشتری برای خرید بیت کوین وارد عمل می شوند. بیتکوین امروز روند صعودی را در پیش گرفته است.

جفت ارز دلار و بیت کوین

هدف بعدی بیت کوین قیمت ۳۷ هزار دلار خواهد بود. اگر بیت کوین این قیمت را تصاحب کند باید در انتظار بیت کوین ۴۵ هزار دلاری باشیم. با این حال شاخص قدرت نسبی بازار نشان می دهد که بیت کوین همچنان در محدوده مثبت است.

همانطور که می دانید این امر نشان دهنده آن است که بیت کوین به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. این امر نشانه ای از احتمال وقوع اصلاح در قیمت این ارز است. در این صورت اولین سطح حماتی برای بیت کوین قیمت ۲۸۲۱۳ دلار خواهد بود.

اگر این جفت ارز سطح حمایت موجود را حفظ کند، خریداران به خرید بیت کوین ادامه می دهند و روند صعودی به مسیر خود ادامه می دهد. از سوی دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک بیست روزه کمتر شود، قیمت کاهش پیدا می کند و تا ۲۲۲۸۵ دلار نیز پایین می آید.

جفت ارز اتریوم و دلار

 اتریوم نیز امروز روند صعودی را از سر گرفته است. گاوها موفق شده اند که در روز ۴ ژانویه قیمت این ارز را به ۱۱۵۶.۴۵۶ دلار برسانند. با این حال شاخص قدرت نسبی بیشتر از ۸۸ است. این امر نشان می دهد که این ارز نیز درست مانند بیت کوین به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود.

جفت ارز اتریوم و دلار

اگر قیمت بالاتر از ۱۱۵۶.۴۵۶ دلار نماند. جفت ارز دلار و اتریوم برای چند روز ثابت می مانند. از سوی دیگر اگر قیمت از این بازه بالاتر روند، روند صعودی ادامه خواهد داشت و در ادامه باید در انتظار قیمت ۱۲۶۰و ۱۴۲۰ دلار باشیم. در صورت کاهش قیمت، اتریوم تا قیمت ۸۴۰.۹۳ دلار کاهش پیدا می کند.

 جفت ارز دلار و ریپل

در حالی که اکثر آلت کوین ها به روند صعودی ادامه داده اند ،ریپل تغییر چندانی نداشته است. معامله گران به صورت افراطی برای خرید این ارز وارد عمل نشده اند.

جفت ارز دلار و ریپل

تثبیت قیمت ها در این بازه می تواند به این معنا باشد که خرس ها اندکی دست سر این ارز برداشته اند. از طرفی عدم تمایل گاوها به این ارز نیز باعث رکود این ارز شده است.

اگر خرس ها قیمت این ارز را تا ۰۱۶۹ دلار پایین بکشند، روند نزولی به مسیر خود ادامه می دهد و قیمت این ارز به ۰.۱۰ دلار می رسد.

از سوی دیگر اگر این ارز از میانگین ۲۰ روزه بالاتر بیاید، قدرت بیشتری پیدا کرده و به مسیر صعودی ادامه می دهد . در این صورت باید در ادامه مسیر در انتظار قیمت ۰۳۸۵ دلار باشیم.

جفت ارز لایت کوین و دلار

در ادامه بررسی قیمت بیت کوین و پس از افزایش قیمت در تاریخ چهارم ژانویه این ارز در تاریخ ۵ ژانویه نمودار شمعی رو به داخل را شکل داد، این امر نشان می دهد گاو ها و خرس ها برای تصاحب قدرت در بازار درگیر شده اند. عدم قطعیت سبب شده است که روند صعودی به مسیر خود ادامه دهد.

جفت ارز لایت کوین و دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را بیشتر از ۱۷۳.۳۳۱۲ دلار ببرند، جفت ارز لایت کوین و دلار به ۱۸۰ و ۲۰۰ دلار نیز می رسد. با این حال اگر گاوها موفق به حفظ این قیمت نشوند، این جفت ارز از ۱۴۰ دلار نیز کاهش پیدا می کند. در این حالت این ارز برای چند روز به این روند ادامه می دهد.

 کاهش قیمت ها از سطح حمایت ۱۴۰ دلار می تواند به معنای کاهش این قیمت از میانگین ۲۰ روزه باشد. این امر می تواند به نفع خرس ها تمام شود.

جفت ارز کاردانو و دلار

کاردانو (ADA) در حال حاضر در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. این ارز قیمت ۰.۴۰ دلار را هدف قرار داده است. اگر این سطح افزایش پیدا کند باید در انتظار قیمت ۰.۵۰ دلار باشیم. با این حال روند صعودی که از تاریخ ۳ژانویه آغاز شده است، شاخص قدرت نسبی را افزایش داده است. اکنون این ارز به ارزشی بالاتر از ارزش واقعی خود معامله می شود.

جفت ارز کاردانو و دلار

تاریخ نشان می دهد که اگر شاخص قدرت نسبی بیشتر از ۸۰ باشد، جفت ارز کاردانو و دلار باید در انتظار اصلاح قیمت باشند. به این ترتیب بهتر است معامله گران در انتظار روند نزولی در روزهای اتی باشند.

اگر گاوها تسلیم نشوند، این جفت ارز به سمت دنباله ۳۸.۲ درصد فیبوناچی حرکت می کنه و به قیمت ۰.۲۷۵۷۴۶۹ دلار می رسد. این امر نشان می دهد که معامله گران به دنبال این نیستند که با عجله سود زیادی رو از آن خود کنند. گاوها هنوز به دنبال آن هستند که به روند صعودی ادامه دهند.

از سوی دیگر اگر خرس ها بتوانند قیمت را از دنباله ۵۰ درصد فیبوناچی افزایش بدهند قیمت به ۰.۲۵۵۲۸۱۳ دلار می رسد. در این صورت عده زیادی باری تثبیت سود دست به فروش دارایی های خود می زنند.

 جفت ارز دات و دلار

Polkadot یا دات در تاریخ ۴ ژانویه قیمت ۸.۷۰ دلار را ثبت کرد. در ادامه این ارز با اصلاح ناچیزی در قیمت ها مواجه شد. این امر نشان می دهد که معامله گران با کاهش قیمت برای خرید آماده می شوند.

جفت ارز دات و دلار

اگر گاوها به قیمت ۱۰.۵۱۶۹ دلار اعتماد کنند. این جفت ارز می تواند ریتم فعلی خود را نگهدارند. دراین صورت این جفت ارز به سمت ۱۲.۳۹ و ۱۵ دلار مسیر خود را ادامه می دهد.

با این حال اگر قیمت از این بازه کمتر شود. این جفت ارز تا ۸.۷۰ دلار نیزکاهش پیدا می کند. در این صورت این ارز چند روز دراین بازه ثابت می ماند و در نهایت برای ادامه مسیر تصمیم گیری می کند.

اگر تثبیت قیمت ها در نزدیک سطح مقاومت روی دهد این احتمال وجود دارد که شاهد ادامه مسیر صعودی برای این ارز باشیم. اما اگر خرس ها قیمت را از ۸.۷۰ دلار پایین تر بیاورند، در ادامه باید شاهد کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارز باشیم.

 جفت ارز بیت کوین کش و دلار

 بیت کوین کش نیز به روند صعودی ادامه داده است و اکنون به ۳۷۰ دلار رسیده است. خریداران بیشتری با خرید این ارز در پایین ترین قیمت ها به ادامه روند صعودی برای این ارز کمک کرده اند. گاوها همچنان در تلاش هستند که روند صعودی را برای این ارز افزایش دهند.

جفت ارز بیت کوین کش و دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را از ۴۶۷۳.۶۷ دلار افزایش دهند این جفت ارز به مسیرخود تا ۵۱۵.۳۵ دلار نیز ادامه می دهد. با رسیدن به این قیمت ها باید شاهد افزایش فشار فروش در بازار این ارز باشیم.

خرس ها وارد میدان می شوند با فروش بیشتر به کاهش قیمت این ارز کمک می کنند. با این حال اگر گاوها بتوانند با خرید بیشتر قیمت را در ۵۱۵.۳۵ دلار باقی نگهدارند، هنوز جایی برای امیدواری وجود خواهد داشت. این امر می تواند به منزله آغاز روند گاوی دیگری در بازار باشد.

از سوی دیگر اگر قیمت از ۴۶۷.۶۷ پایین تر بیاید. این جفت ارز در نزدیکی قیمت ۳۷۰ و ۴۶۷.۶۷ دلار آرام می گیرد.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

Stellar Lumens  (XLM) نیز ریتم خوبی را در روزهای گذشته داشته است. این ارز نیز از کانال نزولی خارج شده است و به مسیر خود ادامه داده است. اکنون این ارز از سطح مقاومت عبور کرده است و به ۰.۳۵ دلار رسیده است. بررسی قیمت بیت کوین و دیگر ارزها خبر های تازه ای را در خود جای داده است.

جفت ارز استلار لومنس و دلار

با این حال مشاهده نمودار شمعی امروز نشان می دهد که عده زیادی به دنبال فروش دارایی خود هستند. خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت را به ۰.۲۸۶۴ دلار برسانند. در این صورت این جفت ارز اصلاح قیمت را تجربه می کند.

 از سوی دیگر اگر گاوها قیمت را از سطح حمایت ۰.۲۸۶۴ دلار پایین تر بیاورند، این جفت ارز به روند خود ادامه می دهد .در این صورت در ادامه مسیر باید شاهد قیمت ۰.۳۹۱ و سپس ۰.۵۰ دلار باشیم.

جفت ارز لینک و دلار

Chianlink  (LIMK) نیز از میانگین ۲۰ روزه روی ۱۳ دلار افزایش پیدا کرده است. این ارز شاهد حضور قدرتمند گاوها در صحنه است. میانگین متحرک  نشان دهنده حضور گاوهاست. این امر نشان می دهد که آنها کنترل بازار را در دست دارند.

جفت ارز لینک و دلار

 اگر گاوها بتوانند جفت ارز لینک و دلار را بالای ۱۶.۳۹ دلار نگهدارند. این روند تا ۲۰.۱۱۱۱ ادامه خواهد داشت. در این صورت خرس ها از سطح مقاومت دفاع می کنند.

 با این حال اگر گاوها تسلیم نشوند، احتمال عبور از این قیمت نیز وجود دارد. در این صورت هدف بعدی قیمت ۲۵ دلار خواهد بود.

اگر گاوها ناکام بمانند، خرس ها می توانند قیمت را تا ۱۳.۲۸ دلار کاهش دهد. در این صورت به احتمال زیاد میزان تقاضا در بازار این ارز کاهش پیدا کرده است. بررسی قیمت بیت کوین و دیگر رمزارز ها را فراموش نکنید.

جفت ارز بایننس کوین و دلار

BNB نمودار دوجی شمعی را در تاریخ ۴ ژانویه به تصویر کشید. در ادامه نیز در نمودار روزانه این ارز نمودار شمعی را مشاهده کرده ایم. این امر نشان می دهد که خرس ها در تلاش برای کاهش قیمت این ارز هستند. اما گاوها با تمام قوا این ارز را خریداری می کنند.  

جفت ارز بایننس کوین و دلار

اگر خرس ها بتوانند قیمت را به بالای ۴۳.۲۰۳۹ دلار برسانند. این جفت ارز به روند صعودی ادامه می دهد. تحلیل قیمت بیت کوین دیگر رمزارز ها نشان می ده دکه این ارز در ادامه مسیر می تواند قیمت ۵۰ دلار را نیز از آن خود کند. میانگین قدرت نسبی رو به افزایش است. این یعنی این ارز نیز درست مانند دیگر رمزارز ها به قیمتی بیش از ارزش واقعی خود خریداری می شود. بنابراین باید در انتظار اصلاح قیمت ها باشیم.

 از سوی دیگر این جفت ارز می تواند از سطح مقاومت پایین تر رود و قیمت ۳۸ دلار را ثبت کند. در این ضرت خرس ها کنترل بازار را به دست می گیرند. این امر می تواند اصلاح قیمت را در بازه ۳۲ دلار به همراه داشته باشد.

خرید بیت کوین

 خرید و فروش بیت کوین بدون بررسی قیمت بیت کوین کار عاقلانه ای نیست. همواره باید روند تغییرات بازار را زیر نظرداشته باشید و بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید.

به یاد داشته باید که این راز برای آینده طراحی شده است. بنابراین اگر این ارز را در آینده در سبد سرمایه خود نداشته باشید باید در انتظار رویدادهای ناگواری باشید. سرمایه گذاری در این بازار مزایای بسیاری را برای  شما به همراه خواهد داشت. بنابراین بهتر است همین امروز برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. بیت کوین به روند صعودی ادامه خواهدداد. حتی اگر در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد اصلاح قیمت ها باشیم، در دراز مدت ارزش این دارایی به شدت افزایش پیدا می کند. ارزش این دارایی برای رسیدن به اوج راه زیادی را در پیش ندارد. با ما در رمزارز مارکت با خرید بیت کوین با روند صعودی این ارز همراه شوید. این سرمایه گذاری فرصتی است که سرمایه شما را از خطر تورم و کاهش ارزش دلار و دیگر ارزهای سنتی نجات می دهد.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/price-analysis-1-6-btc-eth-xrp-ltc-ada-dot-bch-xlm-link-bnb

Comments (0)
Add Comment