پایین آمدن قیمت بیت کوین و نگرانی از ادامه مسیر صعودی

بیت کوین از قیمت ۵۳ هزار دلار افزایش پیدا کرده است. اما افراد حاضر در بازار در انتظار کاهش هرچه بیشتر قیمت این ارز نیستند. قیمت بیت کوین در ماه های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. بیت کوین از ۱۱ هزار دلار به ۶۲ هزار دلار رسیده است. این افزایش با بازار آرامی همراه بوده است. اکنون پایین آمدن قیمت بیت کوین نگرانی هایی ها را در بازار به وجود آورده است.

 اما زمان هایی برای آرام گرفتن بازار نیز نیاز خواهد بود. به این ترتیب بازار کف قیمتی را برای ادامه مسیر در نظر می گیرد. در بازار گاوی سرمایه گذارهای خوشبین به روند صعودی ادامه می دهند. این اتفاق در حالی روی می دهد که قیمت پیش از ادامه مسیر صعودی برای مدتی ثبات را تجربه کند.

  در حال حاضر قیمت بیت کوین به تازگی از ۶۱ هزار دلار کاهش پیدا کرده است. کاهش قیمت به معنای آغاز روند نزولی نیست. اما این اتفاق تا حد زیادی روی احساسات سرمایه گذاران بازار تاثیر گذار بوده است. برای درک بهتر بازار و وضعیت قیمت بیت کوین با ما همراه باشید.

 اهمیت سطح حمایت ۵۳ هزار دلاری

 نمودار چهار ساعته بیت کوین نشان می دهد که روند نزولی از زمان رسیدن قیمت به بالاترین رکورد خود در اواسط مارس آغاز شده است. این امر از هنگامی آغاز شد که قیمت از ۵۸ هزار دلار کاهش پیدا کرد.  از آنجایی که خبری از خریداران تازه نفس در بازار مشاهده نمی شد، روند نزولی ضعیف شد.

 به عبارت دیگر روند صعودی همواره با افزایش حجک معاملات همراه است. اما دیگر شاهد چنین رویدادی در بازار نبودیم. بنابراین اصلاح قیمت ها روی داد. در ادامه قیمت تا ۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرد. کاهش قیمت به این سطح طبیعی بود و سلامت بازار را نشان می داد.

علاوه بر این نمودارهای نشان می دهند که در بازه زمانی کوتاه مدت روند نزولی آغاز شده است. قیمت بیت کوین به سطح حمایت ۵۳ هزار دلار رسیده است. اگر این سطح حمایت حفظ نشود، ادامه روند نزولی تا ۴۹ هزار یا ۵۰۸۰۰ دلار ادامه خواهد داشت.

 از سوی دیگر اگر این سطح حمایت پابرجا به مسیر خود ادامه دهد، باید در انتظار ادامه روند صعودی و افزایش قیمت تا ۵۶۲۰۰ دلار باشیم. به این ترتیب بازار صعودی قدرت بیشتری پیدا می کند. به این ترتیب محدوده ۵۶۲۰۰ دلاری به عنوان یک سطح مقاومت حیاتی در بازار به شمار می آید. از سوی دگر اگر قیمت ۵۶۲۰۰ دلاری پشت سرگذاشته شود، همچنان با مقاومت بسیای در سطح های بالاتر رو به رو خواهیم بود.

 نمودار روزانه خبر از ادامه روند صعودی می دهد

نمودار روزانه بیت کوین نشان می دهد که روند صعودی افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب قیمت های بالاتری برای بیت کوین را شاهد خواهیم بود. معامله گران و تحلیل گارن نشان م یدهند که باید از سردرگمی در بازار اجتناب کنیم. قیمت بیت کوین همچنان در روند صعودی است و به مسیر خود ادامه می دهد.

 بنابراین اصلاح قیمت به ۵۰ هزار دلار طبیعی به نظر می رسد. این سطح از حمایت بسیار بالایی برخوردار است. حتی اگر قیمت بیت کوین بیش از این هم کاهش پیدا کند و تا ۴۴  هزار دلار پایین بیاید، نیز رویکرد گاوی همچنان معتبر خواهد بود. چرا که در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد چنین تغییرات قیمتی بوده ایم.

تا زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از ۴۴ هزار دلار و ۵۰ هزار دلار است، واگرایی خرسی روی داده است. این واگرایی با کاهش قیمت از درجه اعتبار ساقط می شود. تاریخ بارها شاهد چنین رویدادهایی بوده است.

 رویدادهای مشابه پس از هاوینگ

 ساختار نمودار پس از هاوینگ در تاریخ می ۲۰۲۰  شباهت بسیاری به تغییرات اخیر بیت کوین دارد. به این ترتیب کاهش قیمت این ارز به معنای آغاز روند نزولی نیست. با در نظر گرفتن تاریخچه قیمت بیت کوین دیگر نگران ادامه مسیر صعودی نخواهیم بود.

پایین آمدن قیمت بیت کوین نشانه ای از سلامت است. گاوها باید صبور باشند. به تازگی باید در انتظار ثبت قیمت تازه ای برای بیت کوین باشیم. پس از مقایسه قیمت بیت کوین موج تازه ای در بازار روی داده است. این روند در آگوست ۲۰۲۰ نیز مشاهده نشده است. در این مدت قیمت بیت کوین به شدت از ۹۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

 در نمودار چهار ساعته مشاهده می کنید که واگرایی خرسی نمایان شده است. در این شرایط کف قیمت ها تغییر می کند. روند فعلی تصویر تازه ای از مسیر بازار را نشان می دهد. در این تصویر مشابه، قیمت باید بین ۴۴ هزار و ۵۰ هزار دلار در نوسان باشد. اگر قیمت به این بازه برسد، قیمت بیت کوین از واگرایی خرسی خارج می شود و بازار صعودی بار دیگر آغاز می شود. به این ترتیب احتمال افزایش قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

در آخر

 پایین آمدن قیمت بیت کوین برای بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران نشانه ای از ادامه روند نزولی بوده است. اما به نظر می رسد که این بازار در ادامه فرصت های درخشان تری را پیش روی بازار بگذارد. با در نظر گرفتن این نکته می توانید درک بهتری از بازار این ارز به دست آورید.

بر خلاف تصور مردم عادی پایین آمدن قیمت بیت کوین به معنای ادامه روند نزولی نیست.  این امر نشانه بازار سلامت است. تا زمانی که قیمت از ۴۴ هزار دلار بالاتر باشد، باید در انتظار ادامه روند صعودی باشیم. بسیاری از سرمایه گذاران آماده خرید بیت کوین هستند. کاهش قیمت بهترین زمان برای خرید این ارز است. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید. نظر شما در مورد کاهش قیمت بیت کوین چیست؟ آیا در فکر خرید بیت کوین هستید؟ نظرات خود را در مورد ادامه روند نزولی با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-s-lower-lows-worry-traders-but-is-the-btc-bull-market-really-in-danger