۲ هزار دلار افت شاخص قیمت بیت کوین بعد از توییت ایلان ماسک

ایلان ماسک (Elon Musk ) به بازی با بازار رمزارزها با توییت‌ های خود ادامه می دهد. توییت جدید او باعث ۲ هزار دلار افت شاخص قیمت بیت کوین شد.

توییت جدید ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا چندین توییت مرتبط با بازار ارز دیجیتال را در روز پنجشنبه ارسال کرد. این توییت ها استرس بالایی را در بازارهای ارزهای رمزنگاری ایجاد کرد.

در عرض چند ساعت پس از آن که ماسک دوباره توییت جدید درباره بیت کوین گذاشت، حدود ۲۰۰۰ دلار افت شاخص قیمت بیت کوین را بازار تجربه کرد. او در توییت جدید خود هشتگ بیت کوین با یک قلب شکست را به اشتراک گذاشت.

قیمت بیت کوین بلافاصله به توییت ایلان ماسک واکنش نشان داد و طی یک ساعت از حدود ۳۸۷۰۰ دلار به ۳۷۵۰۰ دلار رسید. افت شاخص قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد. زیرا ماسک توییت های بیشتری را در مورد این موضوع ارسال می کند. از جمله توییت های دیگر وی می توان به موضوع سقوط قیمت رمزارزها و پستی در مورد دوج کوین اشاره کرد.

کاهش قیمت بیت کوین

پس از توییت ماسک حدود ۶ درصد قیمت بیت کوین افت کرد و به ۳۶۴۰۰ دلار رسید. در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین ۳۶۷۲۱ دلار طبق داده های CoinMarketCap معامله می شود.

این توییت ها کمی بعد از تلاش بیت کوین برای رسیدن به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار انجام شد. البته برخی از معامله گران قبلا اعلام کرده بودند که ممکن است بیت کوین قبل از اینکه روند صعودی خود را ادامه دهد با یک اصلاح قیمت روبرو شود.

اما توییت جدید ایلان ماسک در مورد بیت کوین موجی دیگر از خشم افراد را در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. برخی از افراد اعتبار توییت های ماسک در مورد بیت کوین را زیر سوال بردند. آن ها این توییت ها را بی ارزش دانستند. اعلام کردند اگر به نظر فردی این توییت ها مهم است بهتر بیت کوین خود را بفروشد.

از زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد که به خاطر مشکلات زیست محیطی که استخراج بیت کوین دارد، گزینه پرداخت با بیت کوین در تسلا را تعلیق می کند، مورد انتقاد شدید جامعه قرار گرفت. این خبر تسلا باعث شد قیمت بیت کوین در اواسط ماه مه ۳۰ هزار دلار افت کند.

ماسک یکی از افراد تاثیرگذار در قیمت بیت کوین در توییتر است. او در ماه فوریه اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید که این باعث ایجاد خوش بینی زیادی به این بازار شد. اما به دنبال تعلیق پرداخت بیت کوین در تسلا و اشاره ماسک به موضوع فروش بیت کوین تسلا و خروج این رمزارز از ترازنامه باعث شوک به بازار شد.

جدیدترین توییت ماسک قبل از کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ است که قرار امروز در میامی شروع شود. این کنفرانس به عنوان بزرگترین رویداد بیت کوین در طول تاریخ شناخته می شود.

نتیجه گیری

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته بسیار تغییر کرده است. در این تغییر قیمت، توییت های ایلان ماسک نیز نقش داشته است. اما اینکه چه میزان از این تغییر قیمت ناشی از بحث تکنیکال بود و چه میزان مربوط به توییت های ایلان ماسک مشخص نیست. به نظر شما دلیل افت شاخص قیمت بیت کوین توییت ایلان ماسک است یا اصلاح قیمت؟

در رمزارز مارکت منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-slumps-2k-on-musk-s-in-the-end-tweets

Comments (0)
Add Comment