خبر پیدا شدن واکسن کرونا از سرعت گاوی بیت کوین نکاسته است

به دنبال افزایش سرعت گاوی بیت کوین شاهد بروز نوسانات در بازار این رمزارز بوده ایم. اینطور که پیداست پیدا شدن واکسن ویروس کرونا منجر به ایجاد این نوسانات شده است.

 قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته بسیار پر نوسان بوده است. افزایش ناگهانی و ۸۰۰ امتیازی شاخص دائو جونز، اسب بیت کوین را به کنار اسب طلا بسته است. بیت کوین به بالاترین بازه قیمتی خود در ۴ روز گذشته دست پیدا کرد و به بهای ۱۵۸۴۰ دلار رسید. این درحالی است که از میزان تسلط این ارز بر بازار جهانی به میزان ۶.۵ درصد کاسته شده است. اصلاح قیمت بیت کوین، تحلیل گران را بر آن داشته است که این ارز آینده درخشانی را پیش رو دارد.

چند ساعت پیش بود که عقب نشینی ناچیز بیت کوین روی داد. اما این عقب نشینی به سه دلیل برای سرعت گاوی بیت کوین سودمند خواهد بود. نخست آنکه این امر بازارهای مشتق را خنثی می کند. دوم این که این کاهش ناچیز بیت کوین را به سطح مقاومت تازه و سلامت ۱۶ هزار دلاری می رساند. سوم این که به دنبال این جریان میزان تقاضا برای بیت کوین به هیج عنوان تغییری نکرده است.

فروش بیت کوین

واکسن کرونا بازار رمزارز را خنثی کرد

بازار بیت کوین در تاریخ ۹ نوامبر از ۱۵۸۴۰ دلار به ۱۴۸۰۵۲ دلار کاهش پیدا کرد. این کاهش به دنبال انتشار خبر کشف واکسن فایرز روی داده است. اینطور که پیداست این واکسن روی ۴۴ هزار نفر آزمایش شده است و تا ۹۰ درصد کارآمد بوده است. به دنبال خبر انتشار واکسن این بیماری ارزش شاخص سهام بازار آمریکا ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 خبر ایجاد این واکسن قیمت طلا و بیت کوین را به شدت کاهش داده است. در همین حین قیمت طلا ۴.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. این امر در بازار طلا بی سابقه شد. همین امر اشتهای بازار سهام و شاخص های موجود در بازار را به شدت افزایش داده است. همین امر سبب شده است که نهنگ های حاضر در بازار بیت کوین های خود را به فروش برسانند.

 زمانی که سرعت گاوی بیت کوین برای نخستین بار کاهش پیدا کرد، بازار رمزارز و بیت کوین شاهد هجوم نهنگ ها به این بازار بودند. به همین دلیل اکنون بزرگترین دارندگان بیت کوین در حال فروش حجم زیادی از دارایی های خود هستند. از آنجایی که بیت کوین طی ۶ ساعت گذشته مجددا روند صعودی خود را آغاز کند. اکنون بیت کوین بار دیگر به قیمت ۱۵۳۰۰ دلار رسیده است. به این ترتیب احتمال می رود که نهنگ ها با کاهش قیمت بیت کوین و پیش از بازگشت روند قیمت ها بیت کوین هایی را به دارایی خود افزوده باشند.

 خبر بیت کوین به نفع نهنگ ها

 اینطور به نظر می رسد که نهنگ ها با استفاده از تغییرات ناشی از خبر ایجاد واکسن کرونا شرایط را برای خرید بیت کوین مساعده دیده اند.

اریک تیز (Erick Thies) در گفتگو با Cointelegraph گفته است که بیت کوین بین دو بازه قیمتی در نوسان است. ۱۴۵۰۰ دلار به عنوان سطح حمایت و ۱۶۰۰۰ دلار نیز به عنوان سطح حمایت انتخاب شده است. بیت کوین به شدت در مقابل این بازه قیمتی مقاومت کرده است. اما سفارش های فروشی برای بیت کوین در بازه قیمتی ۱۶ هزار دلار ثبت شده است.

 «در گذشته نیز بیت کوین از سطح مقاومتی سال ۲۰۱۹ عبور کرده بود و دو هفته نیز به حرکت خود ادامه داد. در آن زمان قیمت بیت کوین در بازه ۱۴.۵ تا ۱۶ هزار دلار در نوسان بود. گاور ها در انتظار آن هستند که این ارز روند افزایش خود را ادامه دهد و قیمت ۱۹۵۰۰ دلاری سال ۲۰۱۷ را تکرار کند.»

کاهش اندکی بیت کوین برای ایجاد پایه هایی برای بازار آینده حیاتی به شمار می رود. پیش از کاهش قیمت ها بیشتر افراد حاضر در شبکه در حال خرید یا حفظ بیت کوین های خود بودند. اما بعد ا اصطلاح قیمت ها نرخ بازگشت سرمایه به ۰.۰۱ درصد رسیده است.

اطلاعات موجود در شبکه حاکی از چه حقایقی است؟

بر اساس گفته های کی یونگ جو (Ki Young Ju) مدیر عامل اجرایی CryptoQuant همچنان دورنمای روشنی در انتظار بیت کوین است. او در پاسخ به کوین تلگراف گفته است جربان نقدینگی در بازار نشان می دهد که بازار بیت کوین همچنان از قدرت کافی برخوردار است. کاهش جریان نقدینگی در بازار به معنای کاهش فروش است که فشار زیادی را به بازار وارد می کند.

او در ادامه افزوده است که افت قیمت بیت کوین سرازیر شدن سرمایه به شبکه را در پی داشته است. کارشناسان بر این باور هستند که نهنگ ها تمایل دارند که به دفعات در یک بازار گاوی دارایی خود را به فروش برسانند. آنها به دنبال نقدینگی هستند بنابراین ترجیح می دهند که با افزایش قیمت ها دارایی خود را بفروشند.

 باید در انتظار کاهش شدید قیمت ها در ادامه روند گاوی باشیم

تحلیل گران بر این باور هستند که رکود های شدید در یک روند صعودی بسیار طبیعی است. اریک تیز انتظار دارد که سرعت گاوی بیت کوین تا فرارسیدن ژانویه یا فوریه ۲۰۲۱ به بالاترین قیمت خود برسد. او با اشاره به سال ۲۰۱۷ می گوید که رکود قیمت ها در یک روند گاوی بسیار طبیعی است و این اتفاق در سال ۲۰۱۷ نیز روی داده است.

اگر بیت کوین همچنان به شرایط فعلی خود ادامه دهد، در ادامه خریداران دیگر در معرض خطر کاهش ناگهانی قیمت ها نخواهند بود.

 ادامه روند گاوی بیت کوین

 معیارها و داده های موجود در شبکه بیت کوین نشان می دهد که ماینرهای و نهنگ های حاضر در بازار در حال فروش بیت کوین های خود هستند. در این شرایط فشار فروش دارایی در شبکه افزاش پیدا کرده است. قیمت بیت کوین همچنان بالاتر از ۱۵ هزار دلار است.

 این روند نشان می دهند که تقاضا برای خرید بازار را به سمت فروش سوق داده است. گزارش ها نشان می دهند که تنها طی ۷ روز گذشته تترهایی به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار روانه بازار شده اند.

 از شرایط پیش آمده به نحو احسنت استفاده کنید. شاید این آخرین فرصت شما برای خرید بیت کوین باشد و دیگر قیمتی پایین تر از ۲۰ هزار دلار را مشاهده نکنید. سرمایه گذاری در بازار رمزارز را از دست ندهید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید از تازه های دنیای رمزارز مطلع شوید.

 منیع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-outlook-still-bullish-despite-drop-from-covid-19-vaccine-news

Comments (0)
Add Comment