رشد قیمت بیت کوین از ۶۳ هزار دلار

 رشد قیمت بیت کوین از ۶۳ هزار دلار رکورد تازه ای را برای بیت کوین به ثبت رسانده است. قیمت بیت کوین روز سه شنبه و در بازار با این صبح ۶۳۴۸۷ دلار رسید. احساس معامله گران به اتریوم و بیت کوین بسیار خوشبینانه است. اما احساسات معامله گران در بازه زمانی کوتاه مدت مشخص نیست.

زمانی که قیمت یک دارایی به بالاترین حد خود می رسد تحلیل گران از اصطلاح کشف قیمت استفاده می کنند. روز سه شنبه قیمت بیت کوین وارد محدوده کشف قیمت شد. این رمز ارز با عبور از بالاترین رکورد خود از ۶۲ هزار دلار عبور کرد و رکورد تازه ای را به ثبت رساند.

زمانی که دارایی وارد محدوده کشف قیمت می شود، دو سناریو برای آن محتمل خواهد. دارایی به ارزشی بیش از ارزش واقعی خود خریداری شده و در نهایت با کاهش شدید قیمت روبرو خواهد بود، یا ریتم صعودی با قدرت بیشتری به روند خود ادامه می دهد. 

 وضعیت بازار مشتقات و رشد قیمت بیت کوین

 اسکات ملکر (Scott Melker) معامله گری که در بازار مشتقات رمزارز فعالیت دارد در این رابطه گفته است: نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین نشان می دهد که این عرض وارد محدوده خرید به ارزش بیش از ارزش واقعی شده است.

واگرایی صعودی که در نمودار ها پنهان شده بود منجر به ایجاد چند نمودار شمعی شد. این نمودارها خبر از ادامه روند صعودی و ناکامی خرس ها در بازار می دادند. اما نمودار چهارساعته نشان می دهد که شاخص قدرت نسبی وارد محدوده خرید به ارزشی بیش از ارزش واقعی شده است. حال باید در انتظار ادامه مسیر باشیم. 

برخی از شاخص های تکنیکال نشان می دهند که ممکن است بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت به ارزشی بیش از ارزش واقعی خریداری شود. در این حال بازار معاملات آتی شاهد استقبال سرمایه گذاران بسیاری بوده است. حق استفاده از قراردادهای آتی سه ماهه بیت کوین ۵۰ درصد افزایش داشته است.

حق استفاده از قراردادهای آتی نشان می دهد که بازار مشتقات تا چه اندازه با استقبال خریداران روبه رو بوده است. اگر حق استفاده از قراردادهای آتی بالا باشد، خطر فروش ناگهانی دارایی در کمین است. چراکه معامله گران بیشتری می خواهند برای تثبیت سود وارد عمل شوند. 

 آیا به آخرین مرحله روند صعودی نزدیک شده ایم؟

به گفته هم بنیانگذار شرکت Bitazu Capital این احتمال وجود دارد که بیت کوین وارد مرحله آخر روند صعودی شده باشد. در این رابطه می گوید: واقعاً فکر می کنم که وارد مرحله آخر روند صعودی بیت کوین شده باشیم. آخرین مرحله روند صعودی دو تا سه هفته یا بیشتر طول می کشد. قیمت در این مدت می تواند به ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر برسد. هیچکس پیش بینی دقیقی برای قیمت ندارد. بنابراین عجولانه تصمیم نگیرید.

چرا که ممکن است بیت کوین رفتار سال ۲۰۱۷ را تکرار نکند. و برای مدتی در یک دامنه محدود معامله شده و ثابت بماند. در ادامه ممکن است شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشیم. این همان اتفاقی است که در سال های نخست طلا روی داد.

 در آخر

 رشد قیمت بیت کوین از ۶۳ هزار دلار خبر رضایت بخشی است که در بازار بیت کوین شنیده می شود. بسیاری از معامله گران این امر را نشانه ای از ادامه روند صعودی می دانند. برخی دیگر تصور می کنند که بیت کوین وارد مرحله آخر روند صعودی شده است. نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر همچنان در فکر خرید بیت کوین هستید فرصت را از دست ندهید. آنچه مسلم است آینده درخشانی است که در انتظار این رمزارز است. برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-breaks-new-all-time-high-above-63k-what-are-traders-saying

Comments (0)
Add Comment