بیت کوین طلا را از میدان به در کرده است

حمایت ساختاری و تکنیکال از بیت کوین نشان می دهد که به احتمال زیاد رشد بیت کوین به قیمت بی ارزش شدن طلا تمام شود. تعداد از معیارها نشان می دهند که بیت کوین طلا را به عنوان اولین دارایی ارزشمند برای ذخیره ارزش کنار زده است. این امر می تواند شرایط را برای پذیرش بیشتر این ارز فراهم کند. استراتژیست بلومبرگ مایک مک گالن (Mike McGlone) در توییتی در روز دوشنبه به این نکته اشاره کرده است که جنگ دارایی های ارزشمند برای ذخیره ارزش تازه شروع شده است. اکنون اوضاع به نفع بیت کوین است. معیارهای مربوط به زیرسازی و اصول تکنیکال نشان می دهند که شرایط به نفع بیت کوین است. او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که:

«طلا همواره نقش خود را در ساخت جواهرات و کلکسیون های سکه حفظ می کند. اما معیارها نشان می دهند که ریتم بیت کوین برای گرفتن جای طلا سریع شده است. این ارز به عنوان دارایی مناسبی برای حفظ ارزش، جایگاه طلا را در سبد سرمایه سرمایه گذاران تصاحب می کند.»

در نموداری که در کنار این پیام در توییتر منتشر شد می بینیم که بیت کوین در مقایسه با طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. به عبارت دیگر به نظر می رسد که روز به روز بر میزان محبوبیت این ارز در موسسات مالی افزوده می شود. این محبوبیت به قیمت بی ارزش شدن طلا تمام می شود. این نمودار نشان می دهد که نوسانات بیت کوین کاهش پیدا کرده است. در حالی که نوسانات طلا افزایش پیدا کرده است. بیت کوین طلا را زانو درآورده است.

 پیش بینی های درست از بازار

استراتژیست بلومبرگ مدت ها به این نکته اشاره کرده بود که بیت کوین در نهایت به ارز مورد علاقه سرمایه گذاران بدل می شود. آنها یان ارز را به طلا ترجیح می دهند. در اویل فوریه این استراتژیست پیش بینی کرد که بیت کیون به سرعت و به دنبال سرمایه گذاری های میلیارد دلاری سرمایه گذاران در این ارز به قیمت ۵۰ هزار دلار می رسد. این رمزارز دو هفته بعد به این قیمت رسید.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ او پیش بینی کرد که بیت کوین در دو سال آینده و پیش از آنکه مانند طلا به ثبات برسد، به ۱۷۰ هزار دلار خواهد رسید.

تا به این لحظه جنگ میان بیت کوین طلا ادامه داشته است. اما نتیجه به نفع بیت کوین بوده است. از دوشنبه ارزش یک بیت کوین برابر با ۳۰.۳ اونس طلاست. این نسبت در مقایسه با فوریه رشد ۳۲.۱ درصدی را نشان می دهد.

 بیت کوین در حال حاضر به قیمت ۵۱۱۰۰ دلار معامله می شود. این در حالی است که طلا در شرایط فعلی با ۰.۹ درصد کاهش به ازای هر اونس شمش به ارزش ۱۶۸۳ دلار معامله می شود.

 در آخر

 بیت کوین طلا را به عنوان یکی از ارزشمندترین دارایی های موجود در جهان از میدان به در می کند. به نظر می رسد که توجه سرمایه گذاران بیشتری به بازار این ارز جلب شده است. کاهش نوسانات این ارز در افزایش علاقه سرمایه گذاران تاثیرگذار بوده است. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین طلا را پشت سر گذاشته است و در روند صعودی عملکرد بهتری را از خود نشان داده است.

به همین دلیل به عنوان دارایی مطمنی برای حفظ ارزش انتخاب شده است. اگر به دنبال راهی برای محافظت از دارایی های خود در برابر کاهش ارزش دلار هستید، بیت کوین انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با سرمایه گذاری در این بازار از تورم فرار کنید و برای آینده آماده شوید. ما در رمزارز مارکت برای فروش دارایی های دیجیتال در کنار شما هستیم. با ما در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-pushing-aside-gold-as-a-store-of-value-senior-bloomberg-strategist