‌انقلاب بیت کوین با افتتاح بانک جدید انگلستان

شاید بانک های موجود در انگلستان تصور می کنند که هنوز بر بازار سرمایه تسلط دارند. اما تنها راهی که پیش روی آنها مانده تن دادن به ‌انقلاب بیت کوین یا خروج از صحنه اقتصاد است. انگلستان به عنوان اولین کشوری که در سال ۱۷۶۰ صنعتی شدن را در پیش گرفت، تولید و استفاده از بیت کوین را به منزله یکی از بزرگترین و فراگیرترین تغییر در تاریخ بشر قلمداد کرده است. اما حتی از این عجیب تر انقلاب فرهنگی است که در کنار بیت کوین روی داده است. این ارز از نظر عملکرد در دهه های گذشته از دیگر دارایی های موجود در بازار عملکرد بهتری داشته است. ‌انقلاب بیت کوین را از دست ندهید.

 نگاهی به تاریخ

 تنها در اوایل سال ۱۹۰۰ بود که تاریخ شناسان با مشکل انگیزه مواجه شدند. مکس وبینار (Max webinar) در پاسخ به این مسئله به « وجدان کاری پروتستان ها» اشاره کرد. این جمله به جدیت و سخت کوشی آنها اشاره دارد. دیگران در پاسخ به این معضل تاسیس بانک انگلستان در سال ۱۶۹۴ را به عنوان راه حلی که برای بی ثباتی های مالی معرفی کرد.

در سوی مخالف قاره اروپا از بحران های مربوط به بدهی های ملی خلاص نمی شد و در ادامه گرفتار جنگ ناپلئون شد. غافل گیرکننده نیست که تا پس از سال ۱۸۴۵ که صنعتی شدن در اروپا شکل گرفت، این وضعیت ادامه داشت. صنعتی شدن از از کشور نوپای بلژیک آغاز شد.

۲۵۰ سال بعد انقلاب دیگری با تولید رمزارزی به نام بیت کوین آغاز شد، اما این ارز بیش از آنکه ماهیتی صنعتی داشته باشد، بر پایه تبلیغات استوار است. بنابراین هنوز به طور قطع نمی توان در خصوص ادامه روند این ارز اظهار نظر کرد. در حال حاضر درگیری موازی میان این دو رویداد تاریخی بالاگرفته است.

ممکن است که بیت کوین با شفافیت موجود در صنعتی شدن همخوانی نداشته باشد، اما اصول بنیادین این ارز بر اقتصاد غیرپایاپای استوار شده است. درست مانند راه اندازی بانک انگلستان، روی کارآمدن بیت کوین نیز در راستای یافتن پاسخی برای بی ثباتی دنیای اقتصاد شکل گرفت. راه اندازی بیت کوین و دیگر رمزارز ها نیز از آخرین بحرانی مالی شدید جهان در سال ۲۰۰۸ آغاز شد.

اگر توان مغلوب کردنشان را ندارید، هم پیمان شوید

یکبار بانک مرکزی روشنفکری های مالی را در نظر گرفت. اما این بار او در مقابل این روشنفکری ها قد عمل کرده است. کسانی که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ در صحنه حضور داشته اند به خوبی می دانند که بانک مرکزی دیگر به عنوان مرجع و محافظ  پول ملی شناخته نمی شد. این بانک تنها ابزاری برای ایجاد حواس پرتی های مالی بود. آنها مسئولیت خود را فراموش کرده و به ایجاد شرایطی برای حفظ دارایی و ایجاد محدودیت و کاهش ارزش بدهی های دولت پرداختند.  

 در این بین ارزهای دیجیتال راه و زمان زیادی برای دستیابی به پتانسل حقیقی خود نیاز داشتند. در طول ۱۲ سال گذشته بیت کوین مسیر درازی را پشت سر گذاشته است و از ارزی که هیچ نام و نشانی نداشته است به داریی تبدیل شده است که به خوبی پیشرفت کرده است. در نتیجه تغییرات بنیادینی در راه است. این تغییرات نحوه سرمایه گذاری و صنعت سرمایه گذاری را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. مدیران سرمایه ودیگر بخش های بازار مالی به بازار رمزارز روی آورده اند.

 در حالی مردم بیش از هر زمان  دیگری نسبت به بازار رمزارز از خود علاقه نشان می دهند که بازار سرشار از عدم قطعیت است. افراد بیشتری از بازارهای سنتی فاصله می گیرند و به رمزارز روی می آورند. از این گذشته افزایش نوآوری در صنعت بانکداری خارج از کنترل بانک مرکزی انجام می شود.

 همین مسئله باعث شده است که روز به روز بر تعداد بانک هایی که وارد دنیای رمزارز می شوند نیز افزوده شود. بانک های مرکزی از هر راهی که می توانسته اند برای نابودی رمزارز ها استفاده کرده اند اما به نظر می رسد که در این راه موفق نبوده اند.

به غافله بپیوندید یا از سر راه کنار بروید

محبوبیت رمزار ها پس از ‌انقلاب بیت کوین به این دلیل افزایش پیدا کرده است که این ارزها تمام آن چیزی که در نظام مالی سنتی موجود نبود را در خود جای داده اند. در این بازار ارزهای دیجتالی و ابزارهای سرمایه گذاری نظیر قراردادهای هوشمند در دسترس کاربران گذاشته می شود.

 با این حال بانک مرکزی به دنبال راهی برای ممانعت از افزایش پذیرش این ارز است. چراکه افزایش پذیرش این ارز به معنای پایان عمر بانک مرکزی خواهد بود. این ارز با افزایش سرعت انجام تراکنش ها و ایجاد فضایی با ثبات برای ذخیره سازی دارایی به رقیب سرسختی برای بانک مرکزی تبدیل شده است.

 رمزارزها در برابر سرمایه گذاری ها ، پول واقعی در اختیار مردم قرار می دهند. این همان امتیازی است که برای مدت بسیار مدیدی در بانک مرکزی وجود نداشت. این ارز از سوی دیگر ماهیت و حقیقت ارز های بدون پشتوانه را آشکار کرد.

بیت کوین به عنوان ارز ذخیره جهانی معرفی شد. این ارز امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار داد. استفاده از این ارز منجر به ایجاد نیاز برای اعمال چنین سیستمی در مقیاس بانک مرکزی شد. در این صورت قانون در مورد دولت و بانک مرکزی نیز اعمال می شود. ارز های سنتی با محدودیت های متفاوتی روبه رو هستند. درحالی که رمزارز محدودیت های موجود رابه کلی از میان برداشته اند. این ارزها سرمایه گذاری را به شکل ساده تری امکان پذیر کرده اند. این امر باعث شده است که از نرخ منفی بازار بیت کوین کاسته شود.

سرمایه گذاری

به این ترتیب در آینده نه چندان دور از میزان  تسلط بانک مرکزی بر اقتصاد جهانی کاسته می شود. علاوه بر این بدهی های ملی نیز به شدن کارش پیدا کرده و راهکارهای متفاوتی برای وام گیری با کمترین بهره پیش روی دولت ها گذاشته شده است. درواقع با در نظر گرفتن روند فعلی این احتمال وجود دارد که تغییرات با سرعت بسیاری زیادی در اقتصاد جهانی اعمال شود. به این ترتیب ارزهای سنتی دیگر کارایی چندانی نخواهند داشت. ‌انقلاب بیت کوین جهان را متحول می کند.

 خرید بیت کوین دیگر تنها یک سرمایه گذاری نیست. ارز دیجیتال در آینده به ارز رایج مردم جهان تبدیل می شود و اقتصاد جهانی را متفاوتی می کند. سیستم مالی جهانی باید تغییراتی را پشت سر بگذارد. رمزارز بهترین راه حل برای فرار از بی ثباتی بازار بیت کوین است. این نکته را به یاد داشته باشید که بیت کوین فرصت بسیار درخشانی را پیش روی کاربران می گذارد. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید و با تازه های دنیای رمزارز همراه شوید. این ارز را برای فرار از تورم انتخاب کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/the-bitcoin-revolution-the-new-bank-of-england-is-no-bank-at-all

Comments (0)
Add Comment