چرا قیمت برخی آلت کوین‌ها، با افزایش قیمت بیت کوین رشد چشم‌گیر داشت؟

تغییرات بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها، همواره در بازار بسیار تاثیرگذار بوده و افت و رشد آن باعث تغییرات زیادی در دیگر آلت کوین‌ها می‌شود. به تازگی و بعد از تقریبا دوماه درجا زدن در محدوده قیمت ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار، افزایش قیمت بیت کوین باعث شد تا این رمزارز، بالاترین سطح قیمت خود را (ATH) بشکند و بتواند به بیش از ۵۲ هزار دلار برسد. پس از این رشد بیت کوین، آلت کوین‌های BNT ، ZEN ، BNB، CAKE و IOST نیز، به سرعت اوج گرفتند.

تاثیر این رشد قیمت بیت کوین در بسیاری از رمزارزها قابل مشاهده بود، اما چرا Bancor Network Token (BNT)، Horizen (ZEN) ، Binance Coin (BNB) ، PancakeSwap (CAKE) و IOST (IOST) همچنان در حال افزایش قیمت هستند؟ در این مقاله به بررسی تحولات این ۵ آلت کوین می‌پردازیم.

تاثیر افزایش قیمت بیت کوین روی ۵ آلت کوین

Bancor Network Token (BNT)

Bancor Network Token (BNT) یک استخر نقدینگی جدید است که در آن کاربران می‌توانند BNT را برای دریافت پاداش درBancor Vortex (vBNT) استاک کنند. Polkadot هم با Bancor یکپارچه شده است و از زمان راه‌اندازی استخر نقدینگی BNT، ارزش قفل شده کل دارایی آن (TVL) دو برابر شده است و پاداش BNT نیز به بیش از ۲۳ میلیون دلار رسیده است.

قیمت BNT

BNT دارای حجم سرمایه بازار به ارزش ۵۹۱ میلیون دلار است و در طی ۲۴ ساعت، دارای حجم معاملات به میزان۶۱۰ میلیون دلار است. در طول هفته گذشته و با افزایش قیمت بیت کوین، این آلت کوین ۹۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به بیشترین میزان قیمت خود تا به حال، یعنی ۶.۱ دلار رسیده است.

Horizen (ZEN)

 به تازگی و در قراردادی Horizen و APIS قرارداد همکاری را امضا کردند. طی این قرارداد، APIS ویژگی‌های APISwap را به اکوسیستم Horizen منتقل می‌کند تا امنیت و شفافیت Horizen را افزایش دهد.

نقشه راه (road map) این آلت کوین برای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است و در این نقشه دیده می‌شود که قرار است Zendoo، که حریم خصوصی بیشتری را برای شبکه فراهم می‌کند، در سه ماهه سوم سال به شبکه اصلی این رمزارز اضافه شود و در سه ماهه آخر سال یک طرح DAO نیز به شبکه Zendoo افزوده می‌شود.

ZEN در لیست صرافی KuCoin موجود است.

قیمت ZEN

ZEN دارای حجم سرمایه بازار به ارزش ۹۱۰ میلیون دلار است و در طی ۲۴ ساعت، دارای حجم معاملات به میزان ۲۳۴ میلیون دلار است. در طول هفته گذشته و با افزایش قیمت بیت کوین، این آلت کوین ۹۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و  روزانه ۳۱ درصد رشد داشت. ZEN در طی این مدت به بیشترین میزان قیمت خود تا به حال، یعنی ۸۶ دلار رسید. مطالب مرتبط را بخوانید.

Binance coin (BNB)

coin Binance سکه‌ی اختصاصی صرافی Binance است و یکی از برترین رمزارزهای حال حاضر در دنیا است. این سکه به دلیل ویژگی‌هایش و همچنین اعتبار صرافی Binance از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. coin Binance را می‌توان در شبکه KIRA ذخیره کرد.

خبری که به تازگی اعلام شد و باعث توجه بیشتر به این رمزارز شد این بود که تعداد معاملات در زنجیره هوشمند Binance (BSN) رکورد اتریوم را شکست و دو برابر بیشتر از شبکه Ethereum بود.

ارزش قفل شده کل داراییBinance Smart Chain  به طرز چشم‌گیری افزایش یافت و از مرز ۷ تریلیون دلار عبور کرد. همچنین مقدار کل سکه BNB قفل شده در  Binance Smart Chain بیش از ۲۸ میلیون سکه است.

قیمت BNB

BNB که دارای حجم سرمایه بازار به ارزش ۲۵.۵۰ میلیارد دلار است، در ۱۹ فوریه تا ۲۵۰.۱۰ دلار افزایش یافت. با افزایش قیمت بیت کوین، قیمت BNB در طی یک هفته ۱۰۶٪ افزایش یافت و همچنین این رمزارز، ۵۵٪ افزایش قیمت را در ۲۴ ساعت ثبت کرد. این سکه که حجم معاملات روزانه‌ی آن ۳۰/۶ میلیارد دلار است، اکنون بیش از ۲۴۵ دلار قیمت دارد.

PancakeSwap (CAKE)

توکن CAKE رمزارز گاورننس و بومی Pancakeswap است، این رمزارز بر پایه‌ی مبادلات غیرمتمرکز (DEX) ساخته شده و بر روی زنجیره هوشمند Binance Smart Chain (BSC) قرار دارد. Pancakeswap یک پلتفرم منحصر به فرد را ابداع کرده که به کاربران امکان می‌دهد تمام ویژگی‌های DeFi از جمله مبادله توکن‌ها، استاکینگ، فارمینگ و حتی NFTها را تجربه کنند. PancakeSwap اکنون تبدیل به دومین DEX بزرگ در جهان شده است. حجم بازار PancakeSwap در ۱۷ فوریه از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت و آن را به بزرگ‌ترین پروژه در زنجیره هوشمند Binance تبدیل کرد.

لیست پاداش‌های استاکینگ این رمزارز در  PancakeSwap ذکر شده  است.

توکن  Compound (COMP)را که یک توکن گاورننس و مبتنی بر ERC-20 است را می‌توان در صندوق‌های ذخیره دارایی PancakeSwap’s قرار داد.

قیمت CAKE

قیمت آلت کوین CAKE در ۱۹ فوریه، رکورد بیشترین مقدار خود تا بحال را زد و به ۱۷.۹۸ دلار رسید. قیمت این توکن در طول یک هفته و با افزایش قیمت بیت کوین، ۱۵۶٪ افزایش یافت. همچنین قیمت CAKE در طول یک روز تا ۷۴ درصد افزایش یافت. در حالی که حجم معاملات این توکن ۳۵۵ میلیون دلار بود، سرمایه بازار آن از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت. بیشتر بدانید.

IOST (IOST)

دانی مالی، مدیرعامل IOST به تازگی اعلام کرد که قصد دارد توکن‌های IOST را از طریق airdrop به دارندگان این سکه توزیع کند. همچنین اخیرا شبکه استاکینگ Binance  و شبکه IOST برای ایجاد استاکینگ IOST  در صرافی Binance به یکدیگر پیوسته‌اند.

IOST با شرکت بلاکچین ژاپنی Platinum Egg همکاری کرده است و با این مشارکت، بازار NFT در IOST گنجانده شده است.

قیمت IOST

IOST دارای حجم سرمایه بازار به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار است و در طی ۲۴ ساعت، حجم معاملات آن از میلیارد دلار فراتر رفت. در طول هفته گذشته و با افزایش قیمت بیت کوین، این آلت کوین ۸۶ درصد افزایش قیمت و در ۲۴ ساعت، ۲۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به بیشترین میزان قیمت خود تا ب حال، یعنی ۰.۰۴۹ دلار رسیده است.

نتیجه گیری

با وجود گستردگی و وسعت بازار رمزارزها، می‌بینیم که همچنان بیت کوین، تاثیرگذارترین رمزارز بازار است و تحولات آن، تغییرات اساسی در بازار به وجود می‌آورد. افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌ی گذشته، باعث افزایش قیمت بیشتر آلت‌ کوین‌های مهم بازار شد و این روند همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد. اگر به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها علاقه‌مند هستید، ابتدا بازار را به دقت بشناسید و همواره با آن بخشی از سرمایه خود وارد شوید که توان از دست دادن آن را دارید. همچنین اگر تجربه زیادی ندارید بهتر است روی آلت کوین‌های کمتر شناخته شده سرمایه‌گذاری نکنید، تا متحمل ضرر و زیان نشوید.