کلاهبرداری بیت کوین

مقامات مالی آفریقای جنوبی از مشاهده کلاهبرداری با بیت کوین به ستوه آمده اند و به دنبال وضع قوانینی برای کنترل رمز ارزها هستندبه دنبال بزرگترین کلاهبرداری پانزی مقامات این کشور بیش از هر زمان دیگری در فکر وضع قوانینی برای کنترل بازار و رمز ارزها هستند. در دسامبر سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاران تلاش کردند اما موفق به برداشت سرمایه گذاری خود در بازار بیت کوین نشدند. این سرمایه گذاری ها در شرکت Mirror Trading International انجام شده بود.

 این شرکت مدعی شده است که ۲۶۰۰۰۰ کاربر از سراسر جهان از خدمات آن استفاده می کنند. بنابر ادعای این شرکت ۲۳ هزار بیت کوین به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری شده است.

تحقیقات انجام شده از سوی مقامات دولتی نشان می دهد که این شرکت هیچ سابقه ای از تراکنش های انجام شده و هیچ اطلاعاتی از کاربران خود را در پایگاه اطلاعاتی خود نگهداری نمی کند. مدیریت شرکت ادعا می کند که فریب مدیرعامل را خورده است. به نظر می رسد مدیرعامل این شرکت به برزیل متواری شده باشد.

وکلای این شرکت همچنان بر بی گناهی مدیریت شرکت پافشاری می کنند. و مدعی می شوند که تنها جرمی که از سوی این شرکت روی داده فعالیت در حوزه مبادلات رمز ارز بدون داشتن مجوز است. مقامات دولتی در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کردند کهشاید اقداماتی را در راستای جلوگیری از بروز چنین کلاهبرداری های انجام دهند. آنها می گویند زمانی که یک دامداری پانزی در کشور روی می دهد عدالت زیر پا گذاشته شده است. لازم است پلیس و نیروهای امنیتی با اقدامی سریع و هوشمندانه مجرمان را روانه زندان کنند.

قوانین رمز ارز در آفریقای جنوبی

 مقامات به دنبال این رویدادها گزینه وضع قوانین برای مدیریت و کنترل بازار رمزارزها را در نظر گرفتند. کلاهبرداری های پانزی در آفریقای جنوبی بسیار متداول شده است.. در رادیو شنیده  می شود که مردم میگویند سرمایه گذار حرفه ای در حوزه پانزی هستند. آنها باور دارند که باید سریع وارد عمل شد و به خطر انداختن دارایی سود بیشتری را به دست آورد. با توجه به اعتقاداتی که در بین مردم مشاهده می شود مقامات این کشور تصور می کنند باید با کلاهبرداری های انجام شده در این شرکت به شدت برخورد شود. به این ترتیب مردم متوجه می شوند که کلاهبرداری به شیوه پانزی راهکار مناسبی برای به سود رسیدن نیست.

این شرکت مدعی شده بود که ماهانه ۱۰ درصد سود در ازای سرمایه گذاری کاربران پرداخت می کند.

مقامات این کشور تاکنون در ردگیری دارایی های شرکت ناکام بودند و انتظار دارند که در آینده اطلاعات بیشتری در رابطه با این کلاهبرداری به دست بیاورند. دولت سال ها و قانونگذاری در حوزه رمز ارز مقاومت کرده است. اما اکنون با توجه به افزایش حساب های کاربری در بیت کوین و موسساتی که در این حوزه فعالیت می کنند نیاز به وضع قوانین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود

آمریکا نیز در دسامبر سال ۲۰۲۰ به فکر وضع چنین قوانینی افتاد. در همین راستا اکنون کاربران برای افتتاح حساب در بازارهای معاملاتی نام و آدرس محل سکونت خود را در اختیار بازار قرار می دهند. در واقع هر معامله ای که بیش از ۳ هزار دلار ارزش داشته باشد نیازمند فراهم کردن این اطلاعات است.

 خرید و فروش بیت کوین

 قوانینی که در سراسر جهان برای کنترل بازار رمز ارزها و ارز می شود نشان دهنده افزایش پذیرش و استقبال دولت ها و ملت ها از بازار رمز ارز است. به زودی کمتر کسی را پیدا می کنید که در بازار رمز ارز سرمایه گذاری نکرده باشد. پول سنتی از میان برداشته خواهد شد. و رمز ارزها جای خود را در میان مردم و در بازار اقتصاد جهانی باز خواهد کرد. اگر می خواهید از قافله جا نمانید همین امروز برای خرید بیت کوین با ما در رمز از مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/scams-are-driving-south-african-authorities-to-regulate-crypto-trading

 

VIP
Comments (0)
Add Comment