سقوط ایلان ماست با سقوط بیت کوین و تسلا

 قیمت سهام شرکت تسلا و پس از اعلام خبر خرید بیت کوین کاهش پیدا کرد. با توجه به سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد دلاری ایلان ماسک در بیت کوین، سرنوشت شرکت به این رمز ارز گره خورده است. به نظر می رسد سقوط بیت کوین با سقوط تسلا همراه باشد. 

پس از سرمایه گذاری شرکت تسلا در بیت کوین قیمت سهام این شرکت کاهش پیدا کرد. به همین به همین ترتیب ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا تا به خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست داده است. به دنبال اصلاح شدید قیمت ها در بیت کوین و کاهش ارزش سهام این شرکت دارایی ایران ماست به شدت کاهش پیدا کرده است.

 کاهش ارزش سهام تسلا با سقوط بیت کوین

ارزش سهام شرکت تسلا از بالاترین سطح خود در ۲۶ ژانویه ۲۱ درصد کاهش داشته است. قیمت دلار بود. میزان کاهش قیمت سهام این شرکت در دو روز گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون ارزش سهام شرکت برابر ۶۹۸ دلار است. امروز ۲۳ فوریه ارزش سهام شرکت تولید خودروهای الکترونیکی تسلا ۱۳ درصد کاهش داشته است. به معنای واقعی باید به این نکته اشاره کرد که از اوایل ماه سپتامبر امروز بدترین روز در بازار سهام تسلا بوده است.

Fox Business سرمایه گذاری در بازار بیت کوین را دلیل کاهش ارزش سهام این شرکت در هفته جاری اعلام کرده است. به نقل از تحلیل گرWedbush دن ایوز (Dan Ives) سرمایه گذاری شرکت تسلا در بازار بیت کوین یک استراتژی بلندمدت بوده است.او در تایید صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که:

« سرمایه گذاران سعی دارند سرنوشت بیت کوین و تسلا را به یکدیگر گره بزنند. این در حالی است که سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین در عرض یک ماه از سودی که در سال ۲۰۲۰ به این شرکت شده بود نیز بیشتر است. اما حجم فروش بیت کوین در ۴۸ ساعت گذشته و افزایش نوسانات این بازار بسیاری از سرمایه گذاران را به فکر فروش دارایی در بازه زمانی کوتاه مدت انداخته است.»

سهام شرکت تسلا در تاریخ ۸ فوریه ۷۶۵ دلار ارزش داشت. شرکت تستا در این تاریخ بر خرید یک و نیم میلیارد دلار بیت کوین را اعلام کرد. قیمت سهام این شرکت در تاریخ ۲۳ فوریه به ۶۸۱ دلار رسید.

 اگرچه به نظر می رسد که خبر کنترل کیفی چین روی قیمت سهام این شرکت تاثیر گذار بوده باشد.

دارایی تسلا با سقوط بیت کوین

شرکت تسلا در حال حاضر چهل و هشت هزار بیت کوین را در اختیار دارد. بنابراین میزان سود این شرکت از این سرمایه گذاری روی کاغذ در حدود یک میلیارد دلار است. چرا که قیمت بیت کوین پس از خرید تاریخی شرکت تسلا در تاریخ ۲۳ فوریه به ۵۸ هزار دلار رسید.

با وجود کاهش که در قیمت روی داده است این شرکت همچنان از خرید بیت کوین سود می برد. زمانی که شرکت بیت کوین را به عنوان یک دارایی برای سرمایه گذاری انتخاب کرد قیمت این ارز ۳۹ هزار دلار بود.

 کاهش قیمت سهام شرکت تسلا نام ایلان ماسک را از صدر فهرست میلیاردرهای بلومبرگ کشیده است. این شرکت به تازگی ۳.۵۶ میلیارد دلار را از دست داده است. در حال حاضر جف بزوس (Jeff (Bezosa با ۱۸۷ میلیارد دلار دارایی جایگاه نخست فهرست میلیاردرهای بلومبرگ را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر ارزش دارایی های ایران ماست برابر با ۱۸۰ میلیارد دلار است.

در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین با ۱۷ درصد افزایش به ۴۸ هزار دلار رسیده است. به این ترتیب قیمت این ارز در طول سه روز ۱۰ هزار دلار کاهش را تجربه کرده است. اگرچه بازار کاهش های بزرگتری را نیز مانند اواسط ژانویه تجربه کرده است. در آن زمان قیمت بیت کوین درصد کاهش پیدا کرد. 

 در آخر

 خبر سرمایه گذاری شرکت تسلا در بیت کوین توجه بسیاری از موسسات مالی را به خود جلب کرد. اما به دنبال انتشار خبر سرمایه گذاری این شرکت در بیت کوین ارزش سهام تسلا کاهش پیدا کرد. همین امر نام ایلان ماسک را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان از صدر فهرست به رتبه دوم کشاند. 

تحیلگران بر این باورند که سرمایه گذاری شرکت تسلا در بازار بیت کوین یک سرمایه گذاری بلندمدت بوده است. در واقع تا همین لحظه سود شرکت تستا از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین بالغ بر یک میلیارد دلار بوده است. این امر نشان می دهد که با وجود نوسانات بسیار زیاد بازار رمز ارز، سرمایه گذاری در این بازار با رویکرد بلندمدت سود بسیار بالایی را برای سرمایه گذار در پی خواهد داشت. برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمز ارزها با ما در رمز ارز ماکت در تماس باشید.

منبع 

https://cointelegraph.com/news/musk-no-longer-world-s-richest-man-after-tesla-and-bitcoin-slump