تفاوت بیت کوین و ارزهای سنتی | توضیح کامل تفاوت‌ها

بیت کوین همیشه با ارز‌های سنتی مقایسه ‌می‌شود. رابطه این دو ارز با هم‌‌‌ یک رابطه پیچیده است. در این پست در مورد تفاوت بیت کوین و ارزهای سنتی صحبت خواهیم کرد.

مهم‌ترین تفاوت بیت کوین و ارزهای سنتی این است که بیت کوین غیرمتمرکز است و هیچ کس آن را کنترل نمی‌کند. در نتیجه، بیت کوین‌‌‌ یک سیستم مستقل است که با استفاده از قدرت محاسباتی شرکت کنندگان در شبکه، که همه با هم برابر هستند و هیچ کس نسبت به دیگری برتری ندارد، فعالیت ‌می‌کند. علاوه بر این، بیت کوین ‌می‌تواند هزینه تراکنش و زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش‌ها را کاهش دهد، در حالی که بانک‌ها برای ادامه کار خود به هر دو این‌ها نیاز دارند.

با استفاده از بیت کوین هیچ کس نمی‌تواند تاثیری بر انجام تراکنش‌های شما داشته باشد. در حالی که در بانک‌های معمولی این قدرت را دارند که تراکنش‌های شما را تایید کنند، مشخص کنند که آیا شما حق ارسال پول به فرد ‌‌یا شرکت خاصی را دارید ‌‌یا پولی که در حال استفاده از آن هستید قانونی است‌‌ یا خیر.

تفاوت بیت کوین و ارز‌های سنتی از نظر پشتیبانی

هیچ کالای فیزیکی برای پشتیبانی از ارزش بیت کوین وجود ندارد. تا پیش از ۱۹۷۱ این قانون وجود داشت که دلار آمریکا باید توسط طلا پشتیبانی شود. اما از آن زمان تا کنون این قانون برداشته شده است. پس ‌می‌تواند گفت هیچ چیزی برای پشتیبانی از دلار نیز وجود ندارد. با این وجود ‌می‌توان گفت که نیروی برقی که برای تولید بیت کوین مصرف ‌می‌شود پشتیبان آن است.

پس ‌می‌توان گفت تفاوت بیت کوین با ارز‌های سنتی در این موارد است:

  • هیچ قدرت مرکزی نمی‌تواند ادعای پشتیبانی از بیت کوین را داشته باشد
  • به دلیل کم‌‌یابی مصنوعی، امکان تورم برای بیت کوین وجود ندارد، اما بانک‌های مرکزی ‌می‌توانند به سادگی پول چاپ کنند
  • همه تراکنش‌های بیت کوین تا ابد در بلاک چین آن ثبت ‌می‌شوند
  • هزینه تراکنش‌ها به ماینر‌ها پرداخت ‌می‌شود. این مانند پرداخت مالیات به دولت است، اما در حالی که افراد ‌می‌توانند به نحوی مالیات را پرداخت نکنند، امکان عدم پرداخت هزینه تراکنش در شبکه بیت کوین وجود ندارد
  • تراکنش‌های بیت کوین در اینترنت و با استفاده از آدرس‌های عمو‌می‌انجام ‌می‌شوند! در حالی که تراکنش‌های انجام شده به صورت نقدی هیچ ردی از خود باقی نمی‌گذارند

نتیجه گیری

بسیاری از مردم فکر ‌می‌کنند که بیت کوین پول آینده است. از آن جایی که پیش از این پولی مانند بیت کوین وجود نداشته است، دانستن تفاوت بیت کوین و ارز‌های سنتی برای همه کسانی که قصد استفاده از آن را دارند ضروری است.

شما در هر ساعت ازشبانه روز میتوانید بیت کوین و سایر کوین خود را با بهترین قیمت بازار و آسودگی خیال به رمز ارز مارکت بفروشید و یا از ما بخرید.

بیشتر بخوانید

Comments (0)
Add Comment