نهنگ ها بیت کوین های خود را می فروشند

به نظر می رسد که نهنگ ها بیت کوین های خود را به فروش گذاشتند. آنها در ماه جاری و پس از مدت ها نگهداری و خریداری بیت کوین اقدام به فروش این دارایی می کند.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که از بازار رمز ارز به دست می رسد، نهنگ های بیت کوین حجم زیادی از بیت کوین هایی که در اختیار دارند را در طول فوریه به فروش می رساند.

به گزارش Glassnode حسابهای رمز ارزی که از ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین را در خود جای داده اند به عنوان نهنگ در بازار بیت کوین شناسایی می شود. نهنگ های غول پیکر نیز در بازار بیت کوین حضور دارند که بیش از ده هزار بیت کوین را در اختیار دارد. بر اساس گزارش ها تعداد حساب هایی که به عنوان نهنگ شناسایی می شوند تا سالی که به پنجم فوریه سال ۲۰۲۱ منتهی می شود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

نهنگ ها در بازار

میزان خرید نهنگ ها و نهنگ های غول پیکر در بازار بیت کوین در ماه ژانویه افزایش پیدا کرد. آنها ت ۸۰ هزار بیت کوین دیگر به ارزش ۳.۸۴ میلیارد دلار را به دارایی خود افزودند.

 اما از ابتدایی فوریه این گروه از سرمایه گذاران به دنبال تثبیت سود ۱۴۰,۰۰۰ را به فروش می رسانند. این تعداد بیت کوین ۶.۷۲ میلیارد دلار ارزش دارد. 

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که رابطه معکوسی میان معاملات نهنگ ها و سرمایه گذاران خرد وجود دارد. البته منظور از سرمایه گذاران خرد در این مثال سرمایه گذارانی که از ثروت کمتری در مقایسه با نهنگ ها برخوردار هستند.

 Glassnode از این حسابها با نام دلفین و کوسه یاد می کند. به گزارش این پایگاه اطلاعاتی چنین حساب هایی صد تا هزار بیت کوین را در خود رای دادند. این حساب ها در ماه ژانویه ۹۵,۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۴.۵۶ میلیارد دلار را به فروش رساندند. اما دلفین ها و پوشه ها در ماه فوریه رویکرد خود را تغییر داده و به بازار بیت کوین خوشبین شدند. آنها ۱۱۰ هزار بیت کوین به ارزش ۵.۶۱ میلیارد دلار را خریداری کردند.پ

حرکت معکوس نهنگ ها و کوسه های بازار بیت کوین

نکته قابل توجه این است که میزان موجودی برای دلفین ها و کوسه ها در مقایسه با نهنگ ها از نظر شکل و اندازه متفاوت است. در واقع زمانی که یکی از این گروه ها با افزایش حجم معاملات روبه رو می شود گروه دیگر شاهد کاهش حجم معاملات است و این روند به صورت معکوس ادامه دارد.

والت های دیگری نیز در بازار بیت کوین حضور دارند که با نام اختاپوس و ماهی شناخته می شوند. این والت ها از ۱۰ تا ۱۰۰ بیت کوین را در خود جای دادند. صاحبان این حسابها از نوامبر سال ۲۰۲۰ به صورت مستمر در حال فروش دارایی های خود بودند. این حساب ها چیزی در حدود ۱۲۸ هزار بیت کوین به ارزش ۶.۱۴ میلیارد دلار را در کمتر از ۴ ماه به فروش رساندند.

کاهش ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین در هفته جاری نهنگ ها را به حرکت وا داشته است. این حرکت با اقدام سریع و هوشمندانه یکی از نهنگ ها آغاز شد. این نهنگ توانست ۱۵۶ میلیون دلار را پیش از کاهش قیمت ها در روز دوشنبه به فروش برساند.

ترس از ادامه روند نزولی سرمایه گذاران بیشتری را به فکر فروش بیت کوین اندازد. اما خرید بیت کوین از سوی موسسات به احتمال زیاد قیمت بیت کوین را بالاتر از ۵۰ هزار دلار باقی نگه می دارد. و این روند برای یک بازه زمانی طولانی مدت ادامه خواهد داشت.

 کلام آخر

 کسانی که در بازار رمز ارز و دیگر بازارهای معاملاتی حضور دارند به خوبی می دانند که همواره باید رفتار سرمایه گذاران بزرگ را در بازار زیر نظر داشت. بیت کوین در چند ماه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است. نهنگ ها بدون توجه به بالا و پایین شدن قیمت به خرید بیشتر بیت کوین ادامه دادند. اما به نظر می رسد این روزها آنها صف فروش را برای مشارکت در بازار بیت کوین انتخاب کردند.

 نهنگ های بزرگتر در حال فروش دارایی های خود هستند. و نهنگ های کوچک در حال خرید بیت کوین های بیشتر. آنچه مشخص است آینده درخشانی که در انتظار بیت کوین و سرمایه گذاران این بازار است. بنابراین بهتر است هر چه سریعتر با موج سرمایه گذاری در بازار بیت کوین همراه شوید و آینده را با آغوش باز بپذیریم. برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین و دیگر رمز ارزها در رمزارز مارکت در انتظار شما هستیم.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/whales-offloaded-140k-bitcoin-this-month-glassnode