کاهش ارزش بازار بیت کوین به کمتر از ۱ تریلیون دلار

در هفت روز گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار بیت کوین از بازار خارج شده است. بازار بیت کوین در حال شکل دادن یک نمودار قرمز دیگر است. اما شاهد کاهش ارزش بازار بیت کوین به کمتر از ۱ تریلیون دلار هستیم. سومین اصلاح قیمت ها در روند صعودی فعلی روی داده است. اکنون قیمت این ارز ۱۲.۵ درصد از بالاترین خد خود پایین تر است. بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس به ۶۰۱۰۰ دلار رسید.

 بر اساس اطلاعات به دست آمده از  CoinGecko ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر ۹۸۰ میلیارد دلار است. در هفت روز منتهی به سه شنبه ارزش کل این بازار ۱۴۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. این تغییرات تنها چند روز پس از پیش بینی تحلیل گر بازار ویلی وو (Willy Woo) روی داد. او پیش بینی کرده بود که ارزش کل بازار بیت کوین دیگر از این سطح کاهش پیدا نمی کند.

 او ادعا کرده بود که سرمایه گذاران به شدت از ارزش ۱ تریلیون دلاری بازار بیت کوین حمایت می کنند. او باور داشت که هرگز دیگر شاهد کاهش ارزش بازار نخواهیم بود.

تاریخچه کاهش ارزش بازار بیت کوین

ارزش کل بازار بیت کوین نخستین بار در ماه فوریه از ۱ تریلیون دلار عبور کرد. اما تنها چند روز بعد از این سطح کاهش پیدا کرد. دومین کاهش ارزش کل این بازار نیز در تاریخ ۹ مارس روی داد. در ادامه دیگر شاهد کاهش ارزش کل این بازار نبوده ایم. اما امروز تاریخ بار دیگر تکرار شده است.

ارز کل بازار رمزارز در حال حاضر برابر با ۱.۶۵ تریلیون دلار است. اکنون ارزش کل بازار با ۹.۸ درصد یا ۱۸۰ میلیارد دلار کاهش در تاریخ ۲۲ مارس همراه بوده است.

زمانی که قیمت کاهش پیدا می کند، معامله گران بسیاری برای تثبیت سود وارد عمل می شوند. چرا که تا زمانی که سود ناشی از سرمایه گذاری در بازار بیت کوین در حساب بانکی سرمایه گذار قرار نداشته باشد، قابل لمس نیست.

تحلیل گران از کاهش ارزش بازار بیت کوین می گویند

جاش راجر (Josh Roger) تحلیل گر بازار است که در ادامه به مایکل سیلور (Michael Saylor) و سرمایه گذاری شرکت میکرواستراتژی در بازار بیت کوین نیز اشاره کرده است. او در این رابطه می گوید:

«طوری رفتار نکنید که انگار سیلور در نهایت از سرمایه گذاری خود سود نمی برد. چرا که تمام دارایی های موجود در کره زمین را دنبال می کند و با کاهش قیمت وارد عمل می شود و دارایی مورد نظر را خریداری می کند.»

به گزارش کوین تلگراف نشانه های متعددی در بازار وجود دارد که نشان می دهد کاهش قیمت ادامه خواهد داشت. تحلیل گران Glassnode از معیارهای نشان دهنده ریسک به اعتماد سرمایه گذاران بلند مدت به بیت کوین پی برده اند. این معیارها نشان می دهند که شرایط فعلی بازار شباهت بسیار زیادی به فاز دوم روند صعودی دارد.

CryptoQuant نیز در این بین با بررسی جریان ورودی و خروجی بیت کوین به صرافی ها پیش بینی کرده است. این شرکت پیش بینی کرده است که برای افزایش تقاضا و عرضه باید زمان بیشتری در انتظار باشیم.

در زمان نگارش این مقاله بیت کوین با ۳.۶ درصد کاهش به قیمت ۵۲۳۵۰ دلار معامله می شود.

 در آخر

 این روزها شاهد کاهش ارزش بازار بیت کوین هستیم. این ارز در ادامه روند صعودی در ماه های گذشته سه بار شاهد کاهش ارزش بازار بوده است. عده ای از تحلیل گران بر این باور هستند که کاهش قیمت بیت کوین نشانه سلامت بازار است. آنها نگران کاهش قیمت و ارزش کل بازار نیستند. اما عده ای نیز با نگرانی از دست دادن دارایی خود وارد صف فروش شده اند. سرمایه گذارهای با تجربه از کاهش قیمت نگران نیستند و به نگهداری داریی خود ادامه می دهند.

 حال آنکه تازه کارها با عجله در حال فروش دارایی هستند. کاهش قیمت زمان خوبی برای خرید بیت کوین است. از این فرصت استفاده کنید، در سایت رمزارز مارکت ثبت نام کنید و پس از انجام احراز هویت با حداقل سرمایه ممکن بیت کوین را خریداری کنید. فریب وعده های دروغین را نخورید و هرگز نگهداری بیت کوین های خود را به دیگران واگذار نکنید. پیش بینی خود از ادامه روند صعودی را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. آیا تا کنون سابقه خرید از یک صرافی نا معتبر را داشته اید؟

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-market-cap-back-below-1-trillion-as-correction-deepens