بدبینی به بیت کوین دیگر عاقبتی ندارد

 مستر کارت با آغوش باز اقداماتی را برای پذیرش رمز ارز به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه انجام داده است. این اقدام می تواند برای این شرکت چالش برانگیز باشد. شرکت مستر کارت در تاریخ ۱۰ فوریه بدبینی به بیت کوین را کنار گذاشت و حمایت از چند رمز از را در سیستم پرداخت خود آغاز کرد. 

 به گفته این شرکت استفاده از روش های پرداخت با رمز ارز به مشتریان اجازه می دهد راه تازه ای را برای پس انداز کردن و ارسال پول تجربه کنند. از این گذشته این اقدام فرصت تازه ای را برای کسب و کارها نیز فراهم می کند.

این اقدام در حالی شکل گرفت که شرکت ویزا اعلام کرد خدمات رمز ارز را در اختیار مشتریان خود می گذارد. این شرکت برنامه دراز مدتی را برای راه اندازی این بخش در نظر دارد. ا اکنون این شرکت بزرگ اعتبار خود را به بازار بیت کوین بخشیدند. بنابراین بیت کوین دیگر یک پول اینترنتی به شمار نمی رود. بلکه این رمز ارز به دارای جدیدی تبدیل شده است. 

حضور شرکت های بزرگ در بیت کوین

 مسترکارت و ویزا در بازار بیت کوین نمونه ای از افزایش پذیرش این بازار از سوی شرکت ها و موسسات مالی است. موسسات مالی به دنبال راهی برای سرمایه گذاری در این حوزه و استفاده از رمز ارز به عنوان گزینه نهایی در پرداخت ها هستند. این شرکت ها میلیاردها دلار پرداخت را در طول سال انجام می دهند.

 حضور آنها در بازار بیت کوین چه معنایی برای دنیای رمز دارد؟ برخی بر این باورند که بازار رمز است هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است. اما حضور این شرکت ها به معنای افزایش پذیرش رمز از سوی سرمایه گذاران است. بازار بیت کوین تونی ویز (tone Vays) در گفتگو با کوین تلگرام اعلام کرد:

« بیت کوین هنوز مرحله پذیرش را آغاز نکرده است. این رمز است همچنان در مرحله گمانه زنی به سر می برد. بزرگترین اخباری که در این حوزه شنیده می شود خبر سرمایه گذاری تسلا و ایلان ماسک در بازار بیت کوین است. مستر کارت و ویزا به سرمایه گذاری در این بخش علاقه مند شدند. آنها می خواهند زمانی که کاربران به این خدمات نیاز دارند آماده راه اندازی این بخش باشند.»

سرمایه گذاران خوشبین وارد می شوند

 زمانی که مستر کارت خبر پذیرش بیت کوین را منتشر کرد قیمت بیت کوین ۴۶۴۰۰ دلار بود. از آن زمان این رمز در روند صعودی به مسیر خود ادامه داده و قیمت ۵۸۰۰۰ دلار را به ثبت رسانده است. 

از این گذشته در هفته  پس از انتشار این خبر، رویداد های دیگری نیز در بازار بیت کوین روی داد. بیت کوین به عنوان ارز قابل معامله در بازار سهام در آمریکای شمالی تایید شد. در ساعات اولیه راه اندازی این معاملات حجم معاملات بازار به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.به نظر می رسد که میزان دارایی که در این بازار مدیریت می شود تا پایان فوریه به یک میلیارد دلار برسد.

از این گذشته بزرگترین و قدیمی ترین بانک خصوصی نیویورک خدمات تازه را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این بانک قصد دارند که به نیابت از مشتریان خود در بازار نظر حضور داشته باشد. در ادامه بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه یعنی BlackRock اعلام کرده است که سرمایه گذاری خود در بازار بیت کوین را دو برابر می کند.

اکنون تنها تمام چشم ها به بازار بیت کوین دوخته شده است، بلکه توجه تمام سرمایه گذاران به حرکت غول های بازار سنتی جلب شده است. افزایش نشانه های مثبت در بازار توجه سرمایه گذاران خود را نیز به بازار رمزارز افزایش جلب کرده است. به نظر می رسد که روز به روز بر تعداد سرمایه گذارانی که در این بازار حضور پیدا می کنند افزود شود.

 اخبار تکان دهنده

خبر حضور مستر کارت در بازار بیت کوین در حالی به گوش می رسد که تعداد تراکنش هایی که در بازار بیت کوین انجام می شود افزایش پیدا کرده است. تعداد تراکنش هایی که در شبکه انجام می شود نشان دهنده افزایش تعداد سرمایه گذاران بازار است.

این امر نشان می دهد که شبکه بیت کوین از امنیت کافی برای انتقال سرمایه برخوردار است. این بازار بدون نیاز به حضور شخص سوم تراکنش ها را به انجام می رساند. در یک سال گذشته تعداد تراکنش های تایید شده در طول یک روز از ۵۰۰ هزار تراکنش و ۸۶۹ هزار تراکنش افزایش پیدا کرده است.

 این امر برای بیت کوین به چه معناست؟

اما سرمایه گذاری مستر کارت و ویزا در بازار رمز ارز برای این بازار چه معنایی دارد؟ از فصل چهارم سال ۲۰۲۰ تعداد کارت های مستر کارت ۲۶۴ میلیون در آمریکا و نهصد و شصت و شش میلیون در سراسر جهان می رسد. این در حالی است که تعداد کارتهای ویزا که در حال حاضر استفاده می شوند در سراسر جهان به سه و نیم میلیارد عدد می رسد. شبکه ویزا در هر سال ۱۴۰ میلیارد تراکنش را پردازش می کند.

این دو شرکت برنامه های متفاوتی را برای به کارگیری پرداخت های رمز ارز در تراکنش ها در نظر دارند. اعلام مشارکت این دو شرکت در بازار رمزارز است سوال های بسیاری را بر جای گذاشته است. یکی از این سوال ها تاثیر حضور این شرکت ها در بازار رمزارز است. 

من سر کار اعلام کرده است که در سال جاری خدمات رمز ارز به شبکه این شرکت اضافه می شود. اما این شرکت زمان دقیقی را برای این رویداد اعلام نکرده است. از این گذشته مشخص نیست که چه رمزهایی در این شبکه پوشش داده می شوند. اما آنچه مشخص است اینکه است بلکه اینها اولین رمز ارزهای خواهند بود که در این شبکه به کار گرفته می شوند.

 مستر کارت کدام رمزارزها انتخاب کرده است؟

به نظر می رسد که مستر کارت پس از کنار گذاشتن بدبینی به بیت کوین رمز ارز های احتمالی را برای استفاده در شبکه ارزیابی می کند. حضور مستر کارت و ویزا در شبکه رمز ارز استفاده از این ارزها را برای همه مردم امکان پذیر می کند. این امر میزان پذیرش رمز از سوی مردم را افزایش می دهد.

 هنوز مشخص نیست که تجارت و کسب و کارها چگونه از رمزارزها استفاده خواهند کرد. اما به نظر می رسد که رمزارزها به عنوان روشی قابل قبول برای پرداخت ها در بیش از ۶۰ میلیون کسب و کار در سراسر جهان به کار گرفته خواهند شد.

 اما هنوز رمز ارزها در ابتدای مسیر پذیرش قرار دارند. برای رسیدن به پذیرش کامل رمز اظهار راه زیادی را در پیش دارند. توسعه های زیادی باید در این حوزه صورت بگیرد. استفاده از این بازار برای کاربران باید ساده تر شود. به زودی شاهد حضور شرکت های بیشتری در بازار بیت کوین خواهیم بود. 

افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین منجر به کاهش موجودی این ارز می شود. این امر قیمت بازار رمزارز را افزایش می دهد. بنابر گزارش هایی که از سوی شرکت مسترکارت بدست رسیده است این شرکت قصد دارد امکان پرداخت هزینه پرداخت هزینه خدمات و کالاها را با استفاده از رمز از امکان پذیر کند.

دبیت کارت های رمز است

 هر دو شرکت ویزا و مسترکارت در حال اجرای طرحی برای انتشار دومین کارت های رمز ارز هستند. کاربران با استفاده از این کارت ها نمی توانند هزینه خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از رمز ارز و در یک میلیون تجارت پرداخت کنند.

 دبیت کارت های رمز ارز از کارت های ویزا و مستر کارت متفاوت هستند. در اینحالت رمز ارزها به عنوان پل ارتباطی میان ارزهای بدون پشتوانه و رمزارز عمل می کنند.

اپل پی و گوگل پی از دبیت کارت های رمز از پشتیبانی می کنند. کاربرانی که از این برنامه ها استفاده می کنند می توانند شیوه پرداخت را انتخاب کنند. استفاده از دبیت کارت های رمز ارز مستلزم پرداخت کارمزد های بالایی است. این کارمزد ها شامل پردازش تراکنش ها در رمز ارز و تبدیل آنها به پول بدون پشتوانه می شود. 

افزایش پذیرش بیت کوین

 سوال های بسیاری در خصوص اقدامات شرکت ویزا و مستر کارت وجود دارد، به نظر می رسد که حضور این شرکت ها در بازار رمز ارز بر اعتبار این بازار افزوده است. از زمانی که پی پل اعلام کرده است که به کاربران خود اجازه می دهد خرید، فروش و نگهداری رمز ارز را در پلتفرم های این شرکت انجام دهند، بیت کوین و دیگر رمز ارزها به دارایی های قابل اعتمادتر تبدیل شدند. این دارایی ها به عنوان یک دارای جدید شناخته می شوند و از سوی بازارهای سنتی پذیرفته شده اند.


تا همین چند سال پیش رمز ارزها در ذهن مشتریان عادی به عنوان ابزاری برای خرید و فروش کالاهای غیر قانونی شناخته می شدند. اما این روزها بیت کوین به عنوان دارایی ارزشمندی برای ذخیره ارزش شناخته می شود. شرکت های بسیاری در این بازار سرمایه گذاری کردند. براین می توان گفت که بیت کوین بالاخره به هدف خود رسیده است. میزان پذیرش این ارز افزایش پیدا کرده است.

با این وجود هنوز راه زیادی برای افزایش پذیرش بازار رمز ارز وجود دارد. با وجود قانون گذاری ها و حضور موسسات مالی در بازار رمزارز شرکت های بیشتری برای حصو ر در این بازار آماده می شوند. 

 سرمایه گذاری مستر کارت با وجود بدبینی به بیت کوین

شرکت مسترکارت چیزی در حدود ۱.۱۴۵ میلیارد دلار را برای خرید ۷۱۰۷۹ بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. این تعداد به این ۳.۸ میلیارد دلار ارزش دارد. شرکت تسلا یک و نیم میلیارد دلار را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. به نظر می رسد که تولیدکننده خودروهای الکترونیک اصلاح ۴۸ هزار بیت کوین را به قیمت ۳۱۲۵۰ دلار خریداری کرده باشد.

این شرکت در حال حاضر دو و نیم میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار دارد. شرکت های بزرگ دیگری فرصت سرمایه گذاری در رمز ارز را غنیمت شمرده اند. حضور این شرکت ها ارزش بازار رمز ارز را از یک تریلیون دلار افزایش داده است. 

با وجود اینکه بیت کوین در حال حاضر از همیشه محبوب تر شده است، اطلاعات موجود در بازار خلاف این امر را نشان می دهد. بر اساس اطلاعاتی که از ترند های گوگل به دست رسیده است میزان جستجو در زمینه بیت کوین همچنان از میزان جستجو برای این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ کمتر است. این در حالی است که میزان پذیرش و قیمت این رمزارز افزایش پیدا کرده است. 

این امر نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ و شرکتها قیمت این ارز را افزایش دادند. سرمایه گذاران خود وارد بازار نشدند. با این وجود افزایش حضور شرکت های بزرگ در بازار رمز ارز می تواند رویکرد سرمایه گذاران خود را به این بازار تغییر دهد. چجوری رمز ارزها به عنوان ابزاری برای پرداخت در در سراسر جهان به کار گرفته می شوند. امر خود می تواند توجه سرمایه گذاران بسیاری را به این بازار جلب کند.

 در آخر

 بیت کوین در طول سال های حضور خود در بازار مالی هواداران و مخالفان بسیاری را گرد خود جمع کرده است. اما این روزها بدبینی به بیت کوین راه به جایی نمی برد. افزایش قیمت این ارز منجر به افزایش و پذیرش آن از سوی موسسات مالی بزرگ شد. هر روز بر تعداد موسسات و شرکت هایی که این ارز را به عنوان یک دارایی ارزشمند می پذیرند افزوده می شود. 

حضور شرکت مسترکارت و ویزا در کنار شرکت هایی مانند تسلا توجه موسسات بیشتری را به بازار بیت کوین جلب کرده است. به زودی بیت کوین رویای دیرینه خود را محقق خواهد کرد. بنابراین بهتر است سرمایه گذاری در این بازار را در اولویت قرار دهید. با زیر نظر گرفتن تاریخچه این رمز ارز بدبینی به بیت کوین را کنار بگذارید. و برای سرمایه گذاری با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/can-t-beat-em-join-em-mastercard-and-visa-make-a-case-for-bitcoin