بسته حمایتی افزایش قیمت بیت کوین

به دنبال انتشار خبر صدور چک های به ارزش ۱۴۰۰ دلار برای آمریکایی ها قیمت بیت کوین به ۵۱ هزار دلار رسید. این بار نیز صدور بسته حمایتی افزایش قیمت بیت کوین را در پی داشت. قیمت بیت کوین در تاریخ ۷ ماه پس از انتشار خبر بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری افزایش پیدا کرد. ارزش بسته حمایتی دو برابر می شود از ارزش کل بازار بیت کوین است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است موافقت اعضای سنا برای انتشار لایحه حمایتی نشان می دهد که تا چه اندازه در اعطای بسته حمایتی پیشرفت صورت گرفته است. او در این باره گفت:

«می توانم ببینم که امروز یک قدم بسیار بزرگ به سمت عملی ساختن قولی که به مردم داده شده است برداشته ایم. به مردم قول داده بودیم که کمک در راه است. شاید اعطای این بسته حمایتی خوشایند به نظر نرسد اما بی نهایت بسته حمایتی نیاز بود»

چرا بسته حمایتی افزایش قیمت بیت کوین را در پی داشت؟

 زمانی که بسته حمایتی در نظر گرفته شد شرایط اقتصادی در آمریکا آرام گرفت. سال گذشته شاهد بودیم که تاثیر چنین اقدامی اشتهای سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در دارایی های پر خطر را افزایش می دهد. سهام و رمز ارز ی از داروهای پرخطر هستند که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند.

 در آوریل سال ۲۰۲۰ زمانی که اولین بسته حمایتی منتشر شد، روند صعودی قدرتمندی در  بازار رمزارز آغاز شد. طبیعی است که سرمایه گذاران انتظار داشته باشند انتشار بسته دوم نیز تأثیر مشابهی روی قیمت  بیت کوین داشته باشد.

پیتر برنت (Peter Brandt) یک سرمایه گذار قدیمی در بازار است. کاهش قدرت خرید دلار آمریکا در ابتدای مسیر است.

 کاهش ارزش دلار در کنار انتشار بسته حمایتی جدید به احتمال زیاد اس سرمایه گذاران به بیت کوین را بهبود می بخشد. او در این باره می گوید:

«کاهش قدرت خرید دلار آمریکا تازه آغاز شده است. به همین دلیل است که بیت کوین، بازار املاک، سهام و دیگر کالاها به رشد خود ادامه می دهند.»

اگر بازار سهام پس از یک هفته نزولی، روند صعودی را در پیش بگیرد، سرعت افزایش قیمت بیت کوین بیشتر می شود.  این همان رویدادی است که در گذشته در بازار رمز ارز و سهام شاهد آن بوده ایم.

شرکت های چینی و پیروی از میکرواستراتژی

با بهبود شرایط بازار بیت کوین اولین شرکت چینی با نام Meitu به صورت رسمی سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم را اعلام کرد.  به نظر می رسد که این شرکت نیز از روند سرمایه گذاری میکرواستراتژی در بازار بیت کوین تبعیت می کند. Meitu اعلام کرده است:

«این گروه تجاری ۱۵۰۰۰ اتریوم و ۳۷۹.۱۲۱۴۲۶۷ بیت کوین را در بازار آزاد و به ترتیب ارزش تقریبی ۲۲.۱ میلیون دلار و ۱۷.۹ میلیون دلار در تاریخ ۵ مارس خریداری کرده است.»

در تاریخ ۷ مارس یک خبرنگار معروف چینی با نام Wu Blockchain در خصوص اولین شرکت  چینی که سرمایه گذاری عظیمی در بازار خوبی انجام داده است اظهار نظر کرد. شرکت Meitu در زمینه نرم افزارهای روتوش عکس فعالیت دارد. این شرکت اعلام کرده است که ۴۰ میلیون دلار در میزان سرمایه گذاری خواهد کرد. اما موسس این شرکت به دلیل عرضه اولیه سهام در سال ۲۰۱۷ در مورد انتقاد قرار گرفته بود. وی در ادامه افزود:

«این شرکت اعلام کرده است که بازار رمزارز است فرصت های خوبی را در خود جای داده است. این بازار می تواند ریسک ناشی از نگهداری از دارایی های نقدی را به حداقل برساند.به دنبال سرمایه گذاری این شرکت به احتمال زیاد شرکت های چینی بیشتری برای خرید بیت کوین و افزایش ارزش سهام خود وارد عمل می شوند. اما ممکن است آنها نیز از سوی دولت چین تحریم شوند.»

اگر روند جدید ادامه داشته باشد و شرکت های دولتی از آسیا برای خرید بیت کوین وارد عمل شوند، سرمایه عظیمی وارد بازار بیت کوین خواهد شد.

با وجود اینکه بعید است شرکت های دولتی چین خبر سرمایه گذاری در بیت کوین را اعمال کنند، کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی در ماه های آینده چنین اقدامی را در نظر می گیرد.

در آخر

 آمریکا بار دیگر برای مبارزه با پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا بسته حمایتی را برای شهروندان این کشور در نظر گرفت. ارزش بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلار است. آخرین باری که آمریکا چنین بسته ای را برای شهروندان خود در نظر گرفت قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد.  به همین دلیل سرمایه گذاران انتظار دارند که این بار نیز شاهد رفتار مشابهی در بازار بیت کوین باشند.

در این صورت در آینده نزدیک باید در انتظار ادامه روند صعودی در بازار بیت کوین باشیم.  از فرصتی که امروز در اختیار شماست استفاده کرده و بیت کوین و دیگر رمزارزها را به دارایی های خود اضافه کنید.  این سرمایه گذاری آینده شما را تضمین می کند. برای ساختن آینده خود با ما در رمزارز ماکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-hits-51k-as-u-s-senate-passes-1-9-trillion-stimulus