کاهش موجودی بیت کوین در صرافی های دارای مرکزیت

 سرمایه گذاری با رویکرد بلند مدت و افزایش محبوبیت پروژیت های دیفای، موجودی بیت کوین در صرافی های دارای مرکزیت را کاهش داده است.

اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که تعداد بیت کوین هایی که در بازارهای دارای مرکزیت نگهداری می شوند،  20 درصد کاهش پیدا کرده است.

 این اطلاعات نشان می دهد که سرمایه گذاران با خرید بیت کوین ان را از صرافی ها خارج کرده اند. و در کیف پول های سخت افزاری نگهداری می کنند. این امر میزان موجودی بازارها را کاهش داده است.

Glassnode در تاریخ ۶ مارس با انتشار اطلاعاتی نشان داده که بیت کوین هایی که در سال ۲۰۲۱ خریداری شده اند، با کاهش قیمت در اواخر فوریه با ضرر جابه جا نشده اند.

 سکه های جابه جا نشده

 شاخص Holdwaves این شرکت زمانی که آخرین بار سکه ها جابه جا شده اند را نشان می دهد. از طرفی این معیار نشان می دهد که بیت کوین های بیشتری خریداری شده اند. اطلاعات منتشر شده در تاریخ ۲ فوریه از سوی این معیار نشان می دهد که بیش از ۵۷ درصد از موجود بیت کوین در یک سال گذشته جابه جا نشده است. این در حالی است که یک سوم بیت کوین های مذکور بیش از ۵ سال است که جابه جا نشده اند. این امر نشان می دهد که شاید تعداد زیادی از این سکه های مفقود شده باشند.

 اما دلیل دیگری نیز برای کاهش موجودی بیت کوین صرافی های بدون مرکزیت وجود دارد. و آن افزایش محبوبیت بازارهای بدون مرکزیت و پروژه های دیفای است. با توجه به افزایش علاقه سرمایه گذاران برای خرید بیت کوین و مشارکت در پروژه های دیفای ارزش کلی دارایی های ذخیره یا مهر و موم شده  یا توکن هایی که با استفاده از بیت کوین ایجاد شده اند، به ۱ میلیارد دلار رسیده است. این امر از ماه مارس آغاز شده است.

 در آخر

 سرمایه گذاری در بازار بیت کوین هر روز توجه افراد بیشتری را به بازار جلب می کند. اما به نظر می رسد که این افراد با در نظر گرفتن محدودیت ها و خطرات موجود در بازارهای دارایی مرکزیت دارایی خود را از این بازارها خارج کرده اند. درواقع تعداد بسیار زیادی از بیت کوین ها در سال گذشته جابه جا نشده اند. سرمایه گذاران رویکرد بلند مدت را برای خرید و نگهداری بیت کوین در والت های سخت افزاری پیش گرفته اند.

 از سوی دیگر بسیاری از آنها با استفاده از بیت کوین در پروژه های دیفای مشارکت کرده اند. همین امر روزبه روز بیشتر منجر به کاهش موجودی بیت کوین در صرافی های بدون مرکزیت می شود. آینده از آن بیت کوین است. بنابراین همین امروز برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/the-number-of-btc-held-on-exchanges-crashed-20-in-12-months