بیت کوین های در گردش در دست موسسات مالی

اشتهای موسسات مالی برای خرید بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر این موسسات ۴۶۰۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارند. ۳ درصد از مجموعه بیت کوین های در گردش در دست موسسات مالی است.

هر روز بر میزان استقبال موسسات مالی از بازار بیت کوین افزوده می شود. در زمان نگارش این خبر چیزی در حدود سه درصد از تمام و بیت کوین های در گردش در کنترل چنین سرمایه گذارانی است. به نظر می رسد که این موسسات قصد ندارند دست از خرید این رمزارز بردارند و این امر رقابت را برای دیگر سرمایه گذاران دشوار می کند.

 موسسات و خرید افراطی بیت کوین

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد چه چیزی در حدود ۲۴ موسسه مالی در مجموع ۴۶۰ هزار و ۵۰۰ بیت کوین خریداری کردند. ارزش این تعداد بیت کوین با توجه به قیمت فعلی این رمزارز ۲۲ میلیارد دلار است.

 به گفته مایکل نووگراتز (Michael Novogratz) این آمار فیلم در نظر گرفتن سه میلیون بیت کوین را برای همیشه مفقود شده اند محاسبه شده است. به این ترتیب می توان تخمین زد که اگر موسسات مالی به خرید حج بیشترین ادامه دهند، موجودی بیت کوین به زودی کاهش پیدا می کند.

در حال حاضر موسسه MtGox K K ۱۴۱ هزار و ۶۹۰ بیت کوین به ارزش ۶.۶ میلیارد دلار در اختیار دارد.Block.one دومین شرکتی است که بیشترین میزان بیت کوین را تاکنون خریداری کرده است. این شرکت ۱۴۰ هزار بیت کوین به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار در اختیار دارد. شرکت MicroStrategy نیز ۷۱ هزار بیت کوین به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار را خریداری کرده است. شرکت تسلا نیز در هفته جاری ۳۸,۵۰۰ بیتکوین ورزش ۱.۸ میلیارد دلار را به سرمایه خود افزوده است. است اگر این موسسات به این روند ادامه دهند به زودی شاهد کاهش موجودی بیت کوین در بازار می شویم. 

 تحلیلگران انتظار دارند که نگهداری بیت کوین در صندوق های ذخیره به زودی به یک استاندارد برای شرکت های بزرگ تبدیل شود. چرا که از نظر تکنیکی بیت کوین ویژگی های بسیار خوبی برای محافظت دارایی در برابر تورم دارد. اما این کار از موجودی بیت کوین های در گردش می کاهد.

ویژگی های متمایز بیت کوین از دیگر دارایی ها

 از جمله ویژگی های متمایز بیت کوین نخست می توانیم به موجودی محدود بیت کوین های در گردش اشاره کنیم. همین ویژگی باعث شده است که بیت کوین ویژگی های مشابه با طلا را از خود به نمایش بگذارد. علاوه بر این هیچ راهی برای افزایش سرعت استخراج بیت کوین های جدید وجود ندارد.

 سرمایه گذاران بزرگی که بیت کوین را در صندوق های خود ذخیره می کنند با خرید مقادیر قابل توجهی از بیت کوین های موجود در بازار و ذخیره آنها در کیف پول های سرد تا حد زیادی از میزان بیت کوین های در گردش می کاهند. اکنون فرهنگ نگهداری طولانی مدت بیتکوین و بسیاری از رمز ارزها در بین سرمایه گذاران بزرگ متداول شده است. پست با ادامه این روند از موجودی اندک بیت کوین های موجود در بازار کاسته می شود و چرخ بسیار کوچکی برای این ارز به وجود می آید.

برای مدیران ارشد مالی سرمایه گذاری بخشی از دارایی در بیت کوین به عنوان تضمینی برای حفظ ارزش دارایی های شرکت به شمار می رود. چرا که دولت نمی تواند سرمایه موجود در شرکت را مسدود یا راکد کند.

شرکت تسلا یکی از آخرین شرکت هایی است که خرید بیت کوین را تجربه کرده است. نکته قابل توجه در مورد خرید بیت کوین توسط شرکت تسلا زمان بندی خرید است. این شرکت در تمام مدتی بیت کوین روند صعودی را طی کرد نسبت به این بازار بی تفاوت بود. اما اکنون پس از این که بیت کوین در یک بازه ۴ ماهه ۲۵۰ درصد افزایش را تجربه کرده است برای خرید این ارز وارد عمل شده است. بیت کوین با افزایش قیمتی که در هفته جاری تجربه کرد تبدیل به یکی از ۹ دارایی قابل معامله در بازار شد. اکنون بیت کوین در این فهرست از تسلا پیشی گرفته است.

بیت کوین از دیروز تا امروز

 شاید در گذشته خرید بیت کوین حرکت بسیار برجسته ای به شمار می رفت، اما امروز عقل سلیم حکم می کند که موسسات سرمایه گذاری در این رمز ارز سرمایه گذاری کنند. مجموع ذخیره شرکت ها در سراسر جهان برابر با ۱۰ تریلیون دلار است. خرید بیت کوین برابر با ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

 با در نظر گرفتن اینکه در در طول یک سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از موجودی بیت کوین در گردش نبوده است وارد شدن ۳۰۰ میلیارد دلار سرمایه به این بازار غیر قابل تصور است. 

از طرف دیگر اد بیت کوین هایی که در طول یکسال استخراج می شود به ۳۴۱ ۱۶۴۰ می رسد. این میزان بیت کوین ارزشی برابر ۱۶.۳ میلیارد دلار دارد. بنابراین می توان گفت که اگر خرید بیت کوین توسط موسسات مالی ادامه داشته باشد قیمت این ارز در آینده بیش از دو برابر قیمت فعلی خواهد بود.

سرمایه گذاری برای فردا

 خرید بیت کوین دوازده سال پیش مرسوم نبود. کسانی که در این بازار سرمایه گذاری می کردند هیچ اطلاعی از آینده این ارز نداشتند. اما کسانی که امروز نام بیت کوین را می شنوند تاریخچه این ارز را پیش رو دارند. و به خوبی تصویر روشنی از آینده این ارز نیز برای آنها متصور شده است. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری درست برای آینده هستید باید بدانید که این روزها بهترین دارایی برای سرمایه گذاری بیت کوین است. 

 با خرید بیت کوین یک دارایی ارزشمند را به سبد سرمایه خود اضافه خواهیم کرد. ارزش دارایی شما با گذشت زمان کمتر نخواهد شد. این دارایی تحت تاثیر تورم نیست است و در مسیر رشد گام برمی دارد.

 به زودی موجودی بیت کوین های در گردش کاهش پیدا می کند و بر ارزش این ارز افزوده می شود. انتخاب با شماست. ما در رمز ارز مایکت برای فروش بیت کوین در خدمت شما هستیم.

 مبلغ

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-goes-mainstream-as-institutions-hold-3-of-btc-s-circulating-supply