جریمه بیتفینکس و تتر به پرداخت ۴۲.۵ میلیون دلار

جریمه بیتفینکس و تتر از اخبار جنجالی دنیای ارزهای دیجیتال است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم و جزئیات مهم آن را بررسی کنیم. کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، اخیرا صرافی بیتفینکس و ارز دیجیتال تتر را به پرداخت ۴۲.۵ میلیون دلار، جریمه کرد. این کمیسیون از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کمیسیون‌های ایالات متحده به‌شمار می‌رود و نظر عده بسیاری را به این خبر، جلب نموده است. اگر شما نیز مشتاق هستید تا دلیل این جریمه سنگین را بدانید، با ما همراه باشید.

جریمه بیتفینکس و تتر

تنظیم‌کنندگان قانون کمیسیون ایالات متحده، اخیرا بیانیه مطبوعاتی رسمی در وبسایت خود منتشر کرد که حاکی از اخبار مهمی بود. آن‌ها طی این بیانیه اعلام کردند که کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) شکایتی را علیه صرافی بیتفینکس (Bitfinex) و ارز دیجیتال تتر (Tether) تنظیم کرده است. این کمیسیون به این شرکت‌ها دستور داده است تا جریمه‌ای مجموعا ۴۲.۵ میلیون دلاری را پرداخت کنند.

بر اساس این دستور، ارز دیجیتال تتر به‌علت انتشار «بیانیه‌های گمراه‌کننده و یا اشتباه» در رابطه با آنکه دلار آمریکا کاملا از USDT پشتیبانی می‌کند، به پرداخت ۴۱ میلیون دلار، جریمه شد.

این شرکت به تخلف از حکم معامله کالا (CEA) متهم شده است. تتر با ارائه بیانیه‌های گمراه‌کننده در رابطه با آنکه استیبل کوین USDT به‌صورت یک به یک از سوی دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، حالا به جریمه بیتفینکس و تتر متهم است.

باوجود ادعای آنکه استیبل کوین، کاملا به ارزش این پول سبز وابسته است، اما این دستور می‌گوید که تتر منابع مالی کافی را در کمتر از یک سوم دوره ۲۶ ماهه، از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ داشته است. تتر همچنین حسابرسی‌های حرفه‌ای را در طول نمونه زمانی فوق‌الذکر، ارائه نداده است:

«این دستور بعدتر دریافت که تتر هرگز این موضوع را علنی نکرده است که منابع مالی آن‌ها، شامل مطالبات ناامن و دارایی‌های غیرفیات نیز می‌شود. همچنین این ارز دیجیتال، اشتباها نشان داده بود که می‌تواند حساب‌رسی‌های حرفه‌ای و روزمره را پشت سر بگذارد تا نشان دهد که ۱۰۰% منابع را در تمام مدت زمان حفظ می‌کند؛ با اینکه منابع تتر، هرگز حساب‌رسی نشده بودند.»

کمیسیون ایالات متحده و جریمه پلتفرم‌های دیجیتالی

این کمیسیون هم‌زمان شرکت آی فینکس (iFinex) را نیز مورد حمله قرار داد. آی فینکس نیز شرکت والد صرافی بیتفینکس است. این شرکت نیز به‌علت اجرای معاملات کالای خرده‌فروشی خارج از صرافی، به پرداخت ۱.۵ میلیون دلاری، جریمه شده است.

«وینسنت مک گوناگل» سرپرست موقت اجرایی این شرکت گفته است که این اقدامات برای ارتقاء درستی و امانت بازار بوده است. او در ادامه درباره جریمه بیتفینکس و تتر می‌گوید:

«همان طور که با اقدامات امروز برعلیه بیتفینکس و تتر نشان داده شد، کمیسیون معامله آتی کالا، موظف است که وظیفه قانونی خود را انجام دهد تا تمامیت بازار را ارتقا بخشیده و از مشتریان ایالات متحده، محافظت کند.»

تتر به‌نظر در توییت خود، به‌نظر خوش‌بین می‌آمد. این ارز دیجیتال ادعا کرده است که این شرکت می‌تواند سرانجام، تحقیقات چندساله را پشت کار خود، قرار دهد. این ارز دیجیتال در توییتر خود نوشت:

«با پشت سر گذاشتن گذشته، حالا می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم و بر آینده متمرکز شویم.»

این ارز همچنین در بیانیه رسمی خود نیز گفت که CFTC هیچ مشکلی با عملیات حال حاضر این شرکت ندارد. او در ادامه افزود:

«فرمان کمیسیون CFTC هیچ مشکلی را در ارتباط با عملیات کنونی ارز دیجیتال تتر، پیدا نکرده است. در حقیقت، این فرمان در رابطه با یک‌سری افشاگری‌ها درباره منابع مالی از بیش از دو سال و نیم پیش بود. همان طور که این فرمان نیز تشخیص داد، زمانی که شرایط استفاده از خدمات ما در فوریه ۲۰۱۹، به‌روزرسانی شد، تمام این مشکلات کاملا برطرف شد.»

این فوریه، تتر به یک توافق ۱۸.۵ میلیون دلاری با «لتیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک رسید. در اواخر سپتامبر نیز این ارز دیجیتال توانست در یک پرونده قانونی دستکاری بازار تریلیون دلاری، موفقیت چشمگیری به‌دست آورد.

جمع‌بندی

جریمه بیتفینکس و تتر از دیگر خبرهای جنجالی ارز دیجیتال در روزهای اخیر بود که در این مقاله به آن پرداختیم. اخیرا کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، دو پلتفرم دیجیتال، یعنی ارز دیجیتال تتر و صرافی بیتفینکس را به دلایل مختلف، به پرداخت جریمه‌ای ۴۰ میلیون دلاری، متهم کرد. گرچه که حالا این کمیسیون دیگر مشکلی با این دو پلتفرم ندارد، اما چنین پرونده‌ای، در روند کاری هر دو پلتفرم، تأثیرگذار بوده است. ما امروز این دو پلتفرم و دلایل جریمه اخیر آن‌ها را با جزئیات کامل بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما می‌توان همچنان به این پلتفرم‌ها اعتماد کرد؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/15/7552cftc-fined-bitfinex-and-tether-to-pay-42-5-million-over-usdt-backing/

Comments (0)
Add Comment